IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda6 - тест-ревю

Какво предлага спортната лимузина на Mazda.

Mazda6 - тест-ревю
Mazda6 се появи преди около две години на пазара, а преди броени дни в Женева видяхме леко освежен фейслифт на модела. Всъщност освежаването е трудно уловимо, вероятно защото и настоящата версия може да се похвали с достатъчно модерен и запомнящ се дизайн.

Динамичните, дори спортни форми на Mazda6 се допълват от наличните 16-, 17- или 18-инчови колела, двата накрайника на ауспуховата система, едрата радиаторна решетка и издължените предни и задни светлини, като резултатът е спортен седан с елегантен стил.

Мощността, която може да се интегрира в колата, достига 185 к.с. при дизеловите агрегати и 170 к.с. при бензиновите предложения. Модификацията, която тестваме, е с 4-цилиндров 2.0-литров бензинов двигател, доставящ 147 к.с. и 184 Нм. Те са напълно достатъчни, за да ускорят дългата 4.75 метра лимузина до 100 км/ч за 9.9 секунди и да осигурят максимална скорост от 214 км/ч.

За по-претенциозните е наличен бензинов мотор с обем 2.5 литра, който изпълнява упражнението 0-100 км/ч за 8.0 секунди. Същото време изисква и най-мощната дизелова модификация, която обаче "гълта" значително по-малко гориво (средно 5.6/100).

В Mazda предлагат общо 6 различи двигателя за своята 6-ица. Най-икономичен сред бензиновите е 1.8-литровият двигател със 120 к.с., който харчи средно 6.8 литра на 100 километра, а при дизелите – 2.2-литровият със 125 к.с., който предлага средно потребление от 5.5 литра на 100 км (почти аналогичен разход на гориво с другите две по-мощни дизелови предложения).

Нека се върнем на модификацията, която изпробваме – 2.0 16V, 147 к.с. с ръчна 6-степенна скоростна кутия и Elegance оборудване (двузонов автоматичен климатик, подгреваеми и сгъваеми ел. странични огледала, електрохроматично огледало за обратно виждане, сензор за дъжд, кожен волан и скоростен лост, автопилот, 17-инчови лети джанти и други.)

С други думи, това е автомобил, предлагащ второ ниво оборудване и втория двигател (бензинов) в ценовата листа. Въпреки това удоволствието зад волана е значително. Колата "тегли" още от най-ниски обороти, има стегната возия, стабилно пътно поведение, директно управление, качествен и добре подреден салон с добра шумоизолация и достатъчно екстри, който предлага място за четирима едри пасажери и техния багаж.

По време на теста по натоварените софийски улици автомобилът харчеше по около 10 литра на 100 км, което съвпада с информацията от брошурата. Според нея при извънградско каране потреблението е 5.4 л на 100 км, а в смесен режим - 7.0 л на 100 км.

Предишните поколения на Mazda6, както и предшественикът им Mazda 626 се славят с изключително качествена сглобка, висока надеждност и не дотам завладяващи форми. От последното няма и помен в тествания от нас модел (2009), а гаранцията от 6 години и 150 хил. километра би трябвало да е достатъчен гарант за първите две изброени.

В момента крайните цени на Mazda6 започват от 34 158 лева за бензиновите модификации и от 37 492 лева за дизеловите.
0 от 500
  • #26
    7 rate up comment 4 rate down comment
    sinbad0 ( преди 14 години )
    И аз нямам никакви проблеми с дизела,около мен доста приятели с дизели също са добре,всичко е въпрос на късмет,ако попаднеш на калпав автомобил,макар и нов неможе да ти помогне никой....
  • #25
    6 rate up comment 4 rate down comment
    RS1600 ( преди 14 години )
    Аз от години не съм имал проблеми с дизела в България. На времето имаше доста изцепки, ама последните 4-5 години са о.к. нещата.Зареждам на Шел обикновено.
  • #24
    6 rate up comment 16 rate down comment
    TURBO_CHARGED ( преди 14 години )
    ujas :-)mondetoto go razcepva tva
  • #23
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Triforce ( преди 14 години )
    Ами нашата нафта я зареждаме от Лукойл и всичките ни клиенти са сравнително доволни. Но сте прави - нафтата не е качествена. А като ти донесат изгнил домат, няма как да направиш прекрасна шопска салатка :)
  • #22
    7 rate up comment 3 rate down comment
    anonimen 2 ( преди 14 години )
    prav ste. imam mazda 2000 dizel 136 ps. za 8000 km. v balgarija s dizel ot lukoil se naloj da smenjam dat4ici. sled montaj na nanofiltar ot 20l. "disel " hvarlih 0.7l pomija... nikoga ve4e lukoil.
  • #21
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Моля, разграничавайте дизеловите двигатели като цяло на която и да е марка от дизеловата помия, която Лукойл предлага ! Трябва да си с ненормално здрави нерви да притежаваш дизел в България - справка - приятелите ви от САЩ и Европа - имат ли подобни оплаквания ? Не, нали ? Само нас ни цакат с топла бира. Относно Мазда - едни от най-доказалите се автомобили по целия свят, заедно с Хонда. За всички любители на марката препоръчвам да се намерят материали за модела 6 МПС - уникална балансирана кола
  • #20
    7 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    апонците на дават пари за разработки - вземат наготово и доработват !всичко по добре да не се мъчат като производители аии да заложат на тунингитам ги бива
  • #19
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Аз предполагам, че е така, защото не са им приоритет в разработките...все пак трябват пного пари, а те доста наливат във ванкела...Знам ли, може пък скоро да извадят нещо и да избият рибата..
  • #18
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Triforce ( преди 14 години )
    И аз не знам защо. Забележи, че чак от миналата година само Хонда Акорд имат автоматик на дизела, и той май не е истински автоматик, ами е някаква роботизирана кутия. Защо? И аз винаги съм се чудил :)
  • #17
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Колега, тук вината е на ЛукОйл, не на мазда. Аз не знам по-калпава нафта от нашата в цяла европа. И с това замръзване....думи нямам, ама това е друга тема.