Вход   Регистрация

Mazda6 - тест-ревю

Mazda6 - тест-ревю
 

Какво предлага спортната лимузина на Mazda.

Mazda6 се появи преди около две години на пазара, а преди броени дни в Женева видяхме леко освежен фейслифт на модела. Всъщност освежаването е трудно уловимо, вероятно защото и настоящата версия може да се похвали с достатъчно модерен и запомнящ се дизайн.

Динамичните, дори спортни форми на Mazda6 се допълват от наличните 16-, 17- или 18-инчови колела, двата накрайника на ауспуховата система, едрата радиаторна решетка и издължените предни и задни светлини, като резултатът е спортен седан с елегантен стил.

Мощността, която може да се интегрира в колата, достига 185 к.с. при дизеловите агрегати и 170 к.с. при бензиновите предложения. Модификацията, която тестваме, е с 4-цилиндров 2.0-литров бензинов двигател, доставящ 147 к.с. и 184 Нм. Те са напълно достатъчни, за да ускорят дългата 4.75 метра лимузина до 100 км/ч за 9.9 секунди и да осигурят максимална скорост от 214 км/ч.

За по-претенциозните е наличен бензинов мотор с обем 2.5 литра, който изпълнява упражнението 0-100 км/ч за 8.0 секунди. Същото време изисква и най-мощната дизелова модификация, която обаче "гълта" значително по-малко гориво (средно 5.6/100).

В Mazda предлагат общо 6 различи двигателя за своята 6-ица. Най-икономичен сред бензиновите е 1.8-литровият двигател със 120 к.с., който харчи средно 6.8 литра на 100 километра, а при дизелите – 2.2-литровият със 125 к.с., който предлага средно потребление от 5.5 литра на 100 км (почти аналогичен разход на гориво с другите две по-мощни дизелови предложения).

Нека се върнем на модификацията, която изпробваме – 2.0 16V, 147 к.с. с ръчна 6-степенна скоростна кутия и Elegance оборудване (двузонов автоматичен климатик, подгреваеми и сгъваеми ел. странични огледала, електрохроматично огледало за обратно виждане, сензор за дъжд, кожен волан и скоростен лост, автопилот, 17-инчови лети джанти и други.)

С други думи, това е автомобил, предлагащ второ ниво оборудване и втория двигател (бензинов) в ценовата листа. Въпреки това удоволствието зад волана е значително. Колата "тегли" още от най-ниски обороти, има стегната возия, стабилно пътно поведение, директно управление, качествен и добре подреден салон с добра шумоизолация и достатъчно екстри, който предлага място за четирима едри пасажери и техния багаж.

По време на теста по натоварените софийски улици автомобилът харчеше по около 10 литра на 100 км, което съвпада с информацията от брошурата. Според нея при извънградско каране потреблението е 5.4 л на 100 км, а в смесен режим - 7.0 л на 100 км.

Предишните поколения на Mazda6, както и предшественикът им Mazda 626 се славят с изключително качествена сглобка, висока надеждност и не дотам завладяващи форми. От последното няма и помен в тествания от нас модел (2009), а гаранцията от 6 години и 150 хил. километра би трябвало да е достатъчен гарант за първите две изброени.

В момента крайните цени на Mazda6 започват от 34 158 лева за бензиновите модификации и от 37 492 лева за дизеловите.
Реклама  


Купи Mazda

  • Mazda 3 1.6i HOLLAND

    6390 лв.

    дата на произв. - март , 2004 г., пробег - 144500, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • Mazda 3 1.6d-facelift

    3303 EUR

    дата на произв. - януари , 2007 г., пробег - 111000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • Mazda 3 1.6 HDI 109 k.s.

    5350 лв.

    дата на произв. - юни , 2005 г., пробег - 187400, С.к - Ръчна

  • Mazda 3 1.6d

    5999 лв.

    дата на произв. - март , 2005 г., пробег - 117700, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • Mazda 6 2.0 LF

    11 лв.

    дата на произв. - юли , 2010 г., пробег - 77200, С.к - Ръчна, цвят - Бял

  • Mazda 6 BOSE/теглич

    11 лв.

    дата на произв. - юли , 2005 г., пробег - 121000, С.к - Ръчна, цвят - Графит

Виж всички обяви

Коментари ( 36 )

Напиши коментар Влез

от: анонимен ( преди 7 години )

Колеги помагайте искам да си купя
Мазда 6 между 2001-2007 г.но се двоумя кой двигател дизелов да предпочета "121 коня или 136" или да избера бензиновия двигател.Иначе като дизайн много ми харесва автомобила, но незнам как е като подръжка и возия.Чета доста коментари повечето са позитивни.Дали е истина.
Благодаря предварително.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 7 години )

"qponcite pravqt mnogo grozni koli samo nemcite sa nomer 1"

E da Golf 3 e osobeno krasiva kola da znaesh.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 4  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 7 години )

Покажи Коментара
qponcite pravqt mnogo grozni koli samo nemcite sa nomer 1
Отговори
 
 -6
 

Положителни: 1  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 7 години )

Кaрах 2.5 и 3.7 литровите версии с автоматик и не оспях да остана особено впечатлен. 6 цилиндровият вариант дърпаше задоволително за мощноста си но липсата на ръчна скоростна кутия допринася за недостатъчната спортност на автомобилът. 4 цилиндровия вариант пък не дърпа достатъчно за моите изисквания и окаяването не е съпоставимо с това на топ европеиските еквиваленти но пък затова цената е по-ниска. Дизаинът обаче от моя гледна точка е загрозен!
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 1  Отрицателни: 5

от: Punisher до: Анонимен
( преди 7 години )

Виж сега..то тук както обикновенно е пълно с кухари! ама винаги има по един топ-***!В случая си ти значи не са АПОНЦИ а са ЯПОНЦИ! И тунинги правиш с бабати на село ти! Като най-голямото ви творение новото ти MP3-в бесният голф 3! Айде въри му подпали гумите(ама не забравяй да превключиш на бензин!) и не се занимавай с хората които правят КОЛИ!!!
Отговори
 
+8
 

Положителни: 10  Отрицателни: 2

от: Obrut до: E6ko
( преди 7 години )

Миро, разкрит си!!! Май само ти си имал проблем с тази кола, а?
Отговори
 
+3
 

Положителни: 5  Отрицателни: 2

от: Мазда 6 ( преди 7 години )

Карам Мазда и съм супер доволен от колата, наистина за здравина и надеждност няма конкуренция, дори немските возила отстъпват осезаемо, а за кеф от каране и ускорение нямам коментар - пълно удовлетворение от колата.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 9  Отрицателни: 3

от: d-r.Kurtev ( преди 7 години )

Az sam na benzin,na 26000km.,pokazva mi 7.8/100km.,i 62km.sredna skorost.No sam stigal 227max.skorost/i 29/100km./Ot men-gore6to prepora4vam!!! Ina4e N1-BENTLEY!!!!
Отговори
 
+5
 

Положителни: 7  Отрицателни: 2

от: trax ( преди 7 години )

Автомедияяя - и вии лъготите като оня Nabludatel! номерът на тая кола завършва на РА - значи е преди повече от 2 години - правили сте тест на стар модел!изобличих ви!!
Отговори
 
  0
 

Положителни: 4  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 7 години )

"и не дотам завладяващи форми" - когато излезе Мазда 6 (2002 май), всички обръщаха глава след нея. Вижте другите автомобили от този клас от тази година и тогава пак да говорим за завладяващ дизайн
Отговори
 
+12
 

Положителни: 16  Отрицателни: 4

от: sinbad0 ( преди 7 години )

И аз нямам никакви проблеми с дизела,около мен доста приятели с дизели също са добре,всичко е въпрос на късмет,ако попаднеш на калпав автомобил,макар и нов неможе да ти помогне никой....
Отговори
 
+3
 

Положителни: 6  Отрицателни: 3

от: RS1600 до: Triforce
( преди 7 години )

Аз от години не съм имал проблеми с дизела в България. На времето имаше доста изцепки, ама последните 4-5 години са о.к. нещата.
Зареждам на Шел обикновено.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 5  Отрицателни: 3

от: TURBO_CHARGED ( преди 7 години )

Покажи Коментара
ujas :-)

mondetoto go razcepva tva
Отговори
 
 -11
 

Положителни: 5  Отрицателни: 16

от: Triforce до: anonimen 2
( преди 7 години )

Ами нашата нафта я зареждаме от Лукойл и всичките ни клиенти са сравнително доволни. Но сте прави - нафтата не е качествена. А като ти донесат изгнил домат, няма как да направиш прекрасна шопска салатка :)
Отговори
 
+4
 

Положителни: 10  Отрицателни: 6

от: anonimen 2 до: Анонимен
( преди 7 години )

prav ste. imam mazda 2000 dizel 136 ps. za 8000 km. v balgarija s dizel ot lukoil se naloj da smenjam dat4ici. sled montaj na nanofiltar ot 20l. "disel " hvarlih 0.7l pomija... nikoga ve4e lukoil.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 6  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 7 години )

Моля, разграничавайте дизеловите двигатели като цяло на която и да е марка от дизеловата помия, която Лукойл предлага ! Трябва да си с ненормално здрави нерви да притежаваш дизел в България - справка - приятелите ви от САЩ и Европа - имат ли подобни оплаквания ? Не, нали ? Само нас ни цакат с топла бира. Относно Мазда - едни от най-доказалите се автомобили по целия свят, заедно с Хонда. За всички любители на марката препоръчвам да се намерят материали за модела 6 МПС - уникална балансирана кола
Отговори
 
+5
 

Положителни: 9  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 7 години )

Покажи Коментара
апонците на дават пари за разработки - вземат наготово и доработват !
всичко

по добре да не се мъчат като производители аии да заложат на тунинги
там ги бива
Отговори
 
 -7
 

Положителни: 5  Отрицателни: 12

от: Анонимен ( преди 7 години )

Аз предполагам, че е така, защото не са им приоритет в разработките...все пак трябват пного пари, а те доста наливат във ванкела...Знам ли, може пък скоро да извадят нещо и да избият рибата..
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 4

от: Triforce до: sinbad0
( преди 7 години )

И аз не знам защо. Забележи, че чак от миналата година само Хонда Акорд имат автоматик на дизела, и той май не е истински автоматик, ами е някаква роботизирана кутия. Защо? И аз винаги съм се чудил :)
Отговори
 
+1
 

Положителни: 4  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 7 години )

Колега, тук вината е на ЛукОйл, не на мазда. Аз не знам по-калпава нафта от нашата в цяла европа. И с това замръзване....думи нямам, ама това е друга тема.
Отговори
 
+13
 

Положителни: 14  Отрицателни: 1

от: Jelqzko ( преди 7 години )

Верно това е 1000% част от рекламната кампания, която върви в момента за
Мазда 6. Само незнам дали от Аутомедиа са се продали без пари или са лапнали нещо !
Отговори
 
+5
 

Положителни: 10  Отрицателни: 5

от: E6ko до: До първия анонимен
( преди 7 години )

Покажи Коментара
2-год карах 2.0 дизел на Мазда6 е не е имало месец в който да не съм влизал в сервиза за запушен ДПФ филтър, така че Мазда дизел-НИКОГА вече т.е от миналата год смених Маздата и вече няма проблем
Отговори
 
 -8
 

Положителни: 3  Отрицателни: 11

от: Анонимен ( преди 7 години )

Ne razbirate li ,4e tova ne e test,a reklama ,mislete malko
Отговори
 
+3
 

Положителни: 6  Отрицателни: 3

от: До първия анонимен ( преди 7 години )

Аз за дизела на мазда(особено новия) само супрелативи съм чел и чувал. Я ни обясни откъде я имаш тази инфо? Може би имаш такава...
Отговори
 
+6
 

Положителни: 8  Отрицателни: 2

от: razgradski pop ( преди 7 години )

90% ot publikuvanata tehni4eska informatsiya e ofitsiyalna spesifikatsiya na avtomobila..mnogo povarhnosten test..mnogo mi e interesno 4ovekat koyto e napravil tozi "test" kolko pari e polu4il za tova.
Отговори
 
+7
 

Положителни: 10  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 7 години )

Specialno za dizelite im nqma da sporq ,ne sam 4uval dali sa nadejdni ,no za benzinovite modifikacii znam ,4e sa mnogo nadejdni(v autobild mazda 6 1.8 sport e sas ocenka 6,na ravno sas bmw130i)
Отговори
 
+6
 

Положителни: 7  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 7 години )

...скучно...извинете!
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 7 години )

Не пич, ама това е все едно четеш някякво сучно каталогче...А тая кола е едно от най-добрите предложения на пазара в класа си. И старата, 626, беше прекрасен автомобил.
Отговори
 
+10
 

Положителни: 11  Отрицателни: 1

от: Mazda 6 до: Анонимен
( преди 7 години )

краш-тест ли очакваше да видиш? безспорно щеше да е интересно :)
Отговори
 
+6
 

Положителни: 8  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 7 години )

Не съм чувал негативно мнение за Мазда! Явно правят добри коли :) Тази лично на мен ми допада много!
Отговори
 
+15
 

Положителни: 17  Отрицателни: 2

Страница: 12
Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising