IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Dacia Logan / Дачия Логан

+много добра изработка +добра видимост отпред +лесно качване +удобно седене и достатъчно пространство +голям багажник +комфортно окачване +много изгодна както за купуване, така и за поддържане -шумен и мързелив мотор (1,4 бензин)-няма странични въздушни възглавници -къси облегалки за главите -не се предлага ESP

Dacia Logan / Дачия Логан


Няма спор, че този автомобил промени стратегиите на много други марки, защото постигна успех на пазара и то не само в Европа. Традиционната румънска марка Dacia стъпи на солидна техника от Renault и предложи Logan на буквално дъмпингова цена. Logan е оборудван само с най-необходимото и въпреки че претърпя един лек фейслифт, запази практичната си форма, която осигурява лесно влизане и излизане в купето, както и много място за пасажери и багаж.

Основният бензинов мотор е 1,4 литров доказан боец на Renault, макар че вече е доста демоде. Този двигател е твърде слаб, като в същото време не харчи малко и ръмжи силно, когато надхвърлите 110 км/ч. За съжаление Logan не разполага със странични въздушни възглавници, а при някои версии липсва дори серво, но за тези пари – толкова. Всъщност това е удобен и просторен семеен автомобил, макар и спартански оборудван, за малко над 7000 евро. Все пак е препоръчително да изберете по-висока версия на оборудване.

Багажникът побира 445 литра и макар че изобщо не е тапициран/изолиран, има целесъобразна форма. След отваряне на капака, той лесно се връща обратно сам, защото са слаби амортесьорите, които го държат отворен.

Шасито има балансирани настройки, окачването е по-скоро меко, като поглъща повечето неравности много добре. Колата стои стабилно на пътя, освен при по-големи неравности и с повече товар. При по-динамично каране в завои Logan се държи в нормални граници.

Кормилната система е едно от по-слабите места на Logan: воланът реагира добре, но не е достатъчно директен и не осигурява достатъчен контакт с пътя под автомобила. Ако карате версия без серво прибавете и усилията, необходими при завиване. При маневриране в такава ситуация удоволствието ще е още по-малко, защото воланът има четири и половина завъртания от пълен ляв до пълен десен – това е само за тренирани. Иначе воланът се върти много гладко, а кръгът на завиване има средностатистическа стойност.

Спирачките също попадат в средната статистика, дори клонят към по-добрата половина. Спирачният път от 100 до 0 км/ч е 38 метра (средна стойност от 10 замервания при половин товар от общия капацитет на колата и серийни гуми). Спирачката реагира спонтанно и се дозира добре.

Сервизните интервали на Logan са на всеки 15 хиляди километра или поне веднъж годишно. 1,4 литровия бензинов мотор трябва да смени ангренажен ремък на 60 хиляди километра или на 4-тата година.
0 от 500