IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Форд Фокус/Ford Focus

+ Първокласен автомобил, достатъчно пространство, висок комфорт, силни спирачки, дълготрайни дизелови мотори- Няма ESP за дизела, мързеливи бензинови мотори

Форд Фокус/Ford Focus
 История на модела
10/98 Представяне на модела: Хеч-бек (3 и 5 врати), Седан (4 врати) и Комби версия Turnier (5 врати). 2 еърбега серийно. Предно предаване. Мотори: 1.4 литров 75 к.с. (не за седан), 1.6 литров с 100 к.с., 1.8 литров с 115 к.с., 2.0 литров с 130 к.с. и 1.8 DI-TD турбодизел с 90 к.с. и директно впръскване7/99 Нов мотор за хеч-бек и седан версиите 1.8 DI-D с директно впръскване и 75 к.с.2/01 1.8 TDCI с 115 к.с. (турбодизел, комън-рейл)10/01 Подобрения в модела, ксенонови фарови срещу доплащане, 2.0 литра с автоматик3/02 2.0 литров мотор Версия ST 170 (173 к.с.) с 6-степенна скоростна кутия11/04 Смяна на модела при хечбек версията
Фокусът често става обект на оглеждане, поради неконвенционалния си дизайн. Много солиден автомобил.
Моделът Фокус събуди Форд за нов живот. Ключът към успеха са добрите постижения във всички дисциплини. За пример може да служи поведението на пътя - наследникът на Ескорт прави брилянтен шпагат между комфорт и сигурност. Големите неравности се абсорбират, без да натоварват пътуващите. Освен това автомобилът е съвсем безшумен, дори с монтирани 205 см широки гуми. Въпреки солидния комфорт Фокусът съвсем не е мек и отпуснат. Автомобилът описва завоите като по релси, корекции на волана почти не се налагат, а по права линия линия се движи като теглен по въже - много добро постижение. В гамата на моторите 1.6 литровия бензинов с 100 к.с съвсем не е лош избор, но тъй като върви в комплект с доста дълги скорости, оставя леко впечатление за слабост. 1.8 и 2.0 литровите дърпат повече, но и харчат значително повече. Който държи повече сметка за разхода ще бъде добре екипиран с една от дизеловите версии, които работят на принципа на директното впръскване. Все пак най-слабата версии с 75 к.с. беше изкарана по-скоро за фирмени коли на пазара, така че 90 к.с е по-добрият вариант. От 2001 година има и още по-модерно Комън-рейл изпълнение с 115 к.с, което тепърва навлиза на пазара на употребявани автомобили. С този двигател точно Форд най-накрая навакса разликата с конкурентите по отношение на дизела. Много пространство и добри седалки са характерни за Фокус. Само в багажника е малко тясно - особено в хеч-бек версията. Седана също можеше да побира няколко чанти повече, но пък традиционно нареченото Turnier комби се проявява като еталон за класа. Комбито се продава като ново много добре, а също и на пазара втора ръка привлича най-голямо внимание.
За сигурността на борда се грижат минимум 4 еърбега, както и ABS. Този пакет се допълва от силни спирачки, чиято захапка не пропуска нищо. Което е много добре като се има предвид, че този Форд е сред колите с най-голям товарен капацитет в компактния клас.Всичките три варианти на каросерията струваха почти еднакво като нови, но на пазара втора ръка най-търсена е комби версията Turnier и по тази причина е най-скъпа. Комбито е подходящо за семеен автомобил, а хеч-бека с 3 врати е малко непрактичен. 

Най-често срещани повреди: 
Електрика: Неточни индикатори за горивото (99 г.), дефектни релета на бензиновите помпи, дефектни имобилайзери,  мениджмънт на мотора, свещи, генератори
Мотор: тотални повреди в следствие на скъсани ангренажни ремъци, дефектни турбокомпресори или загубени капачки на отвора за наливане на масло
Каросерия: Ядове с дефектни ключалки, дефектни газови амортесьори на капака на багажника, неуплътнени фарове (99 г.)
Обратно повикване в сервизите през 99 и 00 г.г., заради климатици и еърбег 
0 от 500