IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В ЕС назря сериозен конфликт за вредните емисии

Бъдещите ограничения на нивата на СО2 скараха няколко държави

В ЕС назря сериозен конфликт за вредните емисии

През септември тази година в ЕС влязоха още по-строги екологични норми – Euro-6d, които принудиха автомобилните производители да преразгледат моделната си гама и съответно да преработят някои версии на свои автомобили. Борбата за екология обаче тепърва започва, съобщава западните медии.

В ЕС назря сериозен конфликт за вредните емисиси

През миналата седмица са се състояли 6-часови преговори между дипломати от различни държави, на които са обсъждани бъдещите мерки в тази посока. Те обаче са се оказали безрезултатни, което е на път да създаде сериозни проблеми занапред.

Първоначалната идея на чиновниците от ЕС е била намаляване на вредните емисии (СО2) с 30% до 2030 г., като тя е подкрепена от най-големият производител на автомобили на континента – Германия. Представители на Франция и Холандия обаче са поискали намаление с 35%, а впоследствие Европейският парламент е гласувал за 40%, което съответно предизвика огромно недоволство в автомобилната индустрия.

В момента 8 държави от ЕС, сред които са Холандия и Швеция, настояват за намаляване  40%, докато останалите са склонни на 35%. Всичко това поставя европейските автомобилни производители в затруднено предложение и затова Германия е категорично против новите стойности. Нейни представители предупредиха, че това ще доведе до свиване на производството и съкращаване на работни места.

Преговорите ще продължат, като според наблюдатели те са най-важните от времената на Парижкото споразумение от 2015 г. за борба с климатичните промени. В момента главната цел на ЕС е борбата с глобалното затопляне.

Снимка: Carscoops




 

0 от 500
  • #11
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Аз пък искам ново Ауди TDI на символична цена , дреме ми на патката за еко нормите , те са само претекст богатите да стават още по-богати.
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Факт!-тическия ... ( преди 5 години )
    вече фалира! Умствено, от злоупотреба с рено!
  • #9
    3 rate up comment 13 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    С други думи Германия ще фалира!
  • #8
    26 rate up comment 9 rate down comment
    DD ( преди 5 години )
    Докога тази мантра ,че европееца ще плаща глобалните масрафи.Европа е една мижавост в сравнение с целия свят.И до момента никой не може да ме убеди че 6.0 бензин е по еко от моя дизел.Това на ниво мотор.Дори да допуснем че са равни.Оня изминава днес 200 км,.а аз 8.Колко е изгореното гориво ?Смях.Изобщо пренасянето в колите на всички измислени беди за климата е втъх на демагогията.Такъв контингента такава и обосновката..като за ***.Нали затова беше изглупяването.
  • #7
    10 rate up comment 8 rate down comment
    DD ( преди 5 години )
    Малко се набляга на факта че дърветата като живи организми и използват кислород..те не се хранят само с СО,.И даже процента е по-голям от отдадения.Къде бяха тия евро толерасти когато имаше ледников период и как корепондират човешките изследвания с възрастта на планетата..мижи да те лажем..Записали данни за един микрон от линия дълга 4000 метра и вече вадим изводи..човека е плюнка от историята на Земята.Останалото е алчност и безочие.Къде са нормите за Африка ?
  • #6
    29 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    И сега се поразрових - 1 дъво в зряла възраст абсорбира 21 кг СО2 средно годишно един автомобил отделя около 2 тона СО2 значи всеки 100 засадени дървета (по малко от 10 декара) нулират въглеродните емисии на 1 автомобил. Само че вместо да засаждаме дървета всяка година се изсичат между 3 и 6 МИЛИАРДА (а според някои данни дори 15 млрд) дървета и залесените площи са намалели с 46% - дали пък тази *** човешка дейност и алчност не води до скок на емисиите, а не притежанието на автомобил?! А?
  • #5
    9 rate up comment 7 rate down comment
    ... ( преди 5 години )
    И след глобалното затопляне ще има ядрена зима. Но първите двама няма как да го знаят това. Да, няма да сме живи, но следващите 200-300 години точно това ще се случи, ако продължаваме така.
  • #4
    13 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Много е смешно как всички немски марки се тупат в гърдите как ще имат масови ел. автомобили през 2020-21ва, а в същото време по този начин казват, че за още 10 години няма да могат да направят преход основно към ел. и хибридна гама. Никой не иска да влага средства от печалбата си в R&D ако не е стигнал до кокал. Че как, това нали ще са пари извадени от бонусите на шефчетата...
  • #3
    50 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Това с СО2 емисиите е поредната измама и все колите са им виновни - ***! Дърветата абсорбират СО2 ама мерки с/у обезлесяването няма.
  • #2
    13 rate up comment 20 rate down comment
    Бай Спиро ( преди 5 години )
    На мен също ми харесва глобалното затопляне. Разтопяване на ледниците, повдигане на нивото на световния океан и току виж къщата ми се озовала на първа линия...