Вход   Регистрация

Подобри ли забраната на дизела екологичната обстановка в големите градове?

Подобри ли забраната на дизела екологичната обстановка в големите градове?
 

Изследване показва как мегаполисите в Европа се борят със замърсяването

Постепенната забрана на дизеловите автомобили заради подобряване на екологичната обстановка е все по-модерна най-вече в Германия. Ограничения за стари дизели вече действат в Хамбург, Берлин, Франкфурт, Щутгарт, Кьолн, Бон и Есен, но това не е довело до подобряване на качеството на въздуха, съобщава изданието presseportal.de, като уточнява, че в някои градове – като Хамбург, например, нивата на въглероден окис дори са се увеличи. Преди забраната те са били 39 микрограма на кубичен метър, а сега вече са 48.

Подобри ли забраната на дизела екологичната обстановка в големите градове?

Какво обаче се случва извън пределите на Германия, където също започват постепенно да действат сериозни ограничения? Как жителите на големите градове на Европа ще дишат по-добре, се опитва да установи изследване на друго германско издание - Automobilwoche.de.

Париж

Във френската столица действат строги правила за дизеловите коли. Автомобилите, регистрирани за първи път до 2001 г., както и бензиновите, регистрирани преди 1997 г., нямат право да влизат в града. От средата на 2019 г. тези мерки ще станат още по-строги, като властите въвеждат нови паркинги, на които влизащите в града ще оставят колите си и ще се прекачват на градския транспорт.

В дългосрочна перспектива кметът на Париж – Ана Идалго, има намерение да превърне историческия център на града в пешеходна зона. Планът засяга цели 4 района на мегаполиса, в които са разположени най-големите забележителности.

Рим

За влизане в историческия център с автомобил трябва специално разрешение, което се дава само на местни жители и то срещу заплащане. Строги правила действат и в други части на страната. Северна Италия вече обяви война на старите дизели през студените месеци на годината. От октомври до март в Пиемонт, Ломбардия, Венето и Емили-Романия ограничения на този тип коли са по-сериозни в сравнение с другите месеци.

Брюксел

В белгийския мегаполис е разработен дългосрочен план за подобряване на качеството на въздуха. От началото на година има забрана за влизане на дизелови коли със стандарт Евро-1 в голяма част от града. През 2022 г. ще бъдат забранени колите с Евро-4, а от 2025 г. в столицата на Белгия ще може да влизат само превозни средства със стандарт Евро-6. Ограниченията се контролират с помощта на камери, като глобата е 350 евро.

Осло

Норвегия поощрява покупката на електромобил с намаление на данъците и това се оказва много успешна стратегия. Почти половината нови автомобили, регистрирани в страна, са на ток. През 2025 г. в Норвегия не би трябвало да се движат коли на всякакви гориво, произведени от нефт. Паркирането и сега е сложно и скъпо, като идеята е Осло да стане изцяло пешеходен град.

Копенхаген

Кметът на града – Франк Йенсен, иска през 2019 г. да забрани движението на дизелови автомобили в столицата на Дания. Единствено за собствениците на превозни средства с Евро-6, които са жители на града, ще бъде направено изключение. В Дания пълната забрана на дизелови превозни средства трябва да влезе в сила през 2030 г.

Стокхолм


В столицата на Швеция се планира въвеждането на екологични зони в центъра, в които движението ще се регулира в зависимост от нивата на вредни емисии. Засега няма крайно решение как ще се случва това, но властите вече препоръчаха на местните жители да не си купуват дизелови превозни средства.

Мадрид

В столицата на Испания първото ограничение влезе в сила още през декември 2016 г., като то засегна определите транспортни средства. Сега властите смятат да отидат още по-далеч, като забранят влизането в центъра на града на автомобили, които не са собственост на местни жители. Ограничението ще засегне и магистралата Гран Виа, като движението ще бъде позволено единствено на таксита, автобуси, микробуси и електромобили.

Реклама  


Купи кола

  • VW Golf 1.9tdi

    6100 лв.

    дата на произв. - септември , 2007 г., пробег - 227900, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • Peugeot 207 1.4 i

    5900 лв.

    дата на произв. - септември , 2010 г., пробег - 146000, С.к - Ръчна, цвят - Бордо

  • VW Polo 1.0

    800 лв.

    дата на произв. - април , 1997 г., пробег - 142000, С.к - Ръчна, цвят - Зелен

  • Mercedes-Benz CLK

    15000 лв.

    дата на произв. - март , 2005 г., пробег - 200000, С.к - Автоматична

  • BMW 320 2.0 седан 6скорости

    2600 лв.

    дата на произв. - юли , 2003 г., пробег - 201000, С.к - Ръчна, цвят - Tъмно син

  • Mercedes-Benz S 320

    8000 лв.

    дата на произв. - април , 2002 г., пробег - 230000, С.к - Автоматична, цвят - Син

Виж всички обяви

Коментари ( 35 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Мдаам, даже и за растенията е полезем. Ма те ги поизсякоха, за да има ниви. Но пък тецовете бълват. А автопарка се обновява, което няма лошо. Иначе предпочитам ефтин, чест и бърз градски транспорт. Постижимо е, но пък е у апетитно и оттам да ти съдерат кожата. Роби има, откак и човек го има, жилетки - отскоро
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Факт! ( преди 1 седмица )

Само дето при бензина няма твърди частици нито азотни оксиди а самл въглероден диоксид който поне за човека не е вреден.
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 1  Отрицателни: 4

от: Неминона ( преди 1 седмица )

Става това, че колата пуска невидими, но отровни газове.
Катализатора изкарва малко повече,
малко по-евтин е и малко по-рядко го махат, но резултатът е сходен.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

А като видиш че и катализатора на бензиката също не е евтин и го махнеш какво става?
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Факт! ( преди 1 седмица )

Да и след като видиш че подръжката на тоя ДПФ става скъпа и го махаш а като го махнеш колата ти отделя такъв пушек като дизелов локомотив от 60-те години.Дизела е малоумна технология нищо не може да ги направи екологични!
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 3  Отрицателни: 7

от: Неминона ( преди 1 седмица )

До този под мен:
Очевидно е, че не си имал дизелак със запушен ДПФ. Почистването помага в ограничени случаи, обикновено се налага замяна, тъй като ДПФ-а е тотално заминал, и никой не дава 5 хилки за това.
С почистване може да се реши пдоблемът само при по-ранни дизели с ДПФ-и, които при каране предимно градско се запушват преди ДПФ-а да е заминал. Съвременните се самопочистват и допълнително почистване не им помага.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 1  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

И какво като се запуши ДПФа? Отиваш даваш 200лв. почистват ти го като нов за 2часа и караш още 300К километра. Вие в кой век живеете?
Отговори
 
+1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 2

от: Неминона ( преди 1 седмица )

До този под мен:
напротив - с по-малко газ ДПФ-а се запушва по-бързо. Трябва си газ, за да стига висока температура и да изгаря саждите.
Изобщо - даването на газ не скъсява особено живота на разните неща по колата. Не се притеснявам да настъпвам до прекъсвач и грижи не съм имал.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Това 250000км. естествено не е постоянна величина, зависи от собственика ако я кара палачорски може и под 150000км. да изкиха, ако си я пази и гали педала на газта може и половин милион да изкара, че даже и повече.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 1  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Еми ще ти го кажа така, аз моята кола си е обслужвам в сервиза на Ауди. Та съм питал механиците на колко километра една кола не е препоръчително да купуваш. Казаха ми, че колите по принцип (става въпрос за Ауди)се правят да изкарат без проблем 250000км. След това ако искаш да нямаш проблеми изваждаш една много сериозна сума с която правиш пълно обслужване, само цената при смяната на дюзите е такава дебела, че последния ти дерт ще е цената на филтара за твърди частици.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 0  Отрицателни: 1

от: Неминона ( преди 1 седмица )

Глокиер=кyриер, ГЛОК да му натресат на този, който се грижи за тези филтри.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 8  Отрицателни: 0

от: Неминона ( преди 1 седмица )

Под нов дизел има предвид нов модел човка, не такъв на малко километри. Един познат лятото си купи кола 2015-та на 300 хил. км, от глокиер. Нова ли е или стара?
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Съгласен съм за 250000км. Ама това не е нов дизел а вече направо взел дал. В случая говорим за нова кола а не на 250000+ километра.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: Неминона ( преди 1 седмица )

Този Факт! че е не е наред е ясно, но все пак е прав - масово се махат ДПФ-тата на нови дизели, щото вече са навъртяли 250 хил. км и са задръстени. Купува се нов внос бричка и не се дават 5 хилки за ДПФ. Те и на запад ги махат, какво остава при нас.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 7  Отрицателни: 1

от: Англосаксонец ( преди 1 седмица )

Покажи Коментара
Дизела е умрела работа тракащи барутници.Допотопна технология.
Отговори
 
 -7
 

Положителни: 8  Отрицателни: 15

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

С 15 литра Ад блу се изминава 15000км. как го докара на 3000 за година? Имаше статистика, която показваше, че големия процент шофьори у нас навъртат между 6000км. годишно. За това и писах 2-3 години. Това в случая няма значение. Мисълта ми беше, че разход от 1лв. на 1000км. е безмислено да се мисли, че някой би спестявал от това, че чак да ходел да си маха Ад Блу. Това имах предвид, че това е пълна измишльотина.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 7  Отрицателни: 1

от: Achtung ( преди 1 седмица )

Как 2-3 години караш с 15 литра Адблу, ти по 3000 км ли правиш на година. С толкова Адблу макс 10 000 км.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: Тракториста ( преди 1 седмица )

Ако правилно разбирам в момента няма специални ограничения за дизели, които са Евро 5 и нагоре.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Защо да махаш AdBlue то първо че няма какво да се маха, това е просто резервоар с течност, второ че е толкова евтино, че трябва да си кръгъл ***, че да пестиш от AdBlue а същевременно унищожава 95% от азотните газове. Реално може да заредиш за 15 лв. AdBlue и следващия път когато заредиш да е сле 2-3 години. Така, че не пишете глупости.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 8  Отрицателни: 2

от: fermera ( преди 1 седмица )

Покажи Коментара
Наскоро някой се хвали тук как Шкодата му е Евро6 и как я направил от 190 на 235к.с.Затова аз не вярвам да има4 цилиндров дизел който да покрива нормите след гаранцията.Толкова обяви има за премахване на ЕГР,ДПФ а вече и АдБлу че е трудно да устоиш.Затова 4 цилиндровия дизел трябва да се забрани.
Отговори
 
 -11
 

Положителни: 1  Отрицателни: 12

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Факт, ти да не си слабоумен? Къде си видял някой да маха на нов дизел филтъра за твърди частици, за да пушел като стар дизел? Ей изтрещял народ.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 9  Отрицателни: 3

от: FenIX @ Тинтири-минт ( преди 1 седмица )

Проблема не е в стойностите на NOx. Реално те си остават същите но заради Дизелгейт вкараха нов тест WLTP който е по-точен от стария и се оказа че много коли не го покриват. Затова за да покриват Евро 6c (WLTP) започнаха да слагат адблу на дизелите и филтри за твърди частици и на бензините. Всички знаем че официалните данни за консумирано гориво са доста занижени. Логично и CO2 и NOx също са доста занижени. Не е все едно дали са получени от 5/100 (на книга) или от 6 л/100 колкото е реалната конс
Отговори
 
+2
 

Положителни: 4  Отрицателни: 2

от: Факт! ( преди 1 седмица )

Покажи Коментара
Нормално праховите частици доказано са отговорни за респираторни заболявания и рак.А филтрите за ТЧ се махат поради замърсяване и трудно подържане което прави нов дизел да пуши като стар дизел.Закривай!
Отговори
 
 -6
 

Положителни: 5  Отрицателни: 11

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Тия простотии както ги наричате имат една основна цел
И тя е да се подмени авто парка .. и авто производителите да се облажат.
След години ще забранят и ДВГ е тогава ще е лапане
Отговори
 
+21
 

Положителни: 22  Отрицателни: 1

от: Тинтири-минтири ( преди 1 седмица )

FenIX - забраните са идиотски, процеса на подмяна е постепенен и никога не е прекъсван. И сега колите с Евро3 в тези градове са малко. При средна възраст на автопарка в Германия (и почти цяла Европа) 9-10 години Говорим за масовост на евро 4 и 5 стандарт, а между 5 и 6 разликата е нищожна в изискванията. На NOx беще нещо от рода на 0.00 нещо си... 0.005 г/км. Тия простотии нищо не решават, освен че ще се потрошат милиарди за нови коли и ще се отделят милиарди тонове СО2 за нови...
Отговори
 
+6
 

Положителни: 11  Отрицателни: 5

от: Тинтири-минтири ( преди 1 седмица )

Покажи Коментара
Младенчо, аз съм далече и само ме боли глава от глупостите ви, това дето ти мирше ти е на една ръка разстояние!
Отговори
 
 -6
 

Положителни: 3  Отрицателни: 9

от: FenIX ( преди 1 седмица )

Не всички Евро 6 дизели имат ад блу. Освен това има Евро 6, Евро 6b и тая година въведоха Евро 6c.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 9  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Дизелите от Евро 6 почти не отделят азотни окиси. Карам такъв автомобил с AdBlue така, че не виждам скоро да забранят дизелите с Евро 6.
Отговори
 
+12
 

Положителни: 18  Отрицателни: 6

от: жжж ( преди 1 седмица )

Фалшиви новини ще да са това. Друго обяснение няма. Все пак властите, които доскоро насърчаваха покупката на дизели, казаха че тези забрани ще подобрят въздуха.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 10  Отрицателни: 4

от: FenIX ( преди 1 седмица )

Е ако замерват само СО2 много ясно че няма да има ефект. Дизелите отделят по-малко СО2 от бензина - нали затова толкова ги лансираха и стимулираха хората да ги купуват като облагаха дизеловите двг с по-ниски данъци. Азотните окиси са проблема при дизела не СО2. Интересно кой ще поеме отговорност за това обаче? Все едно сега да стимулират хората да купуват ел коли и след време да ги забранят защото да речем батериите не са еко и да трябва хората да минат на водород например. Цената е ясно кой я п
Отговори
 
+20
 

Положителни: 24  Отрицателни: 4

Страница: 12
Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising