Вход   Регистрация

Колко всъщност изминават електрическите автомобили?

Колко всъщност изминават електрическите автомобили?
 

Италианци тестваха 6 модела, резултатите се оказаха доста интересни

Италиански сайт тества 6 от най-продаваните в страната електрически автомобила, за да провери пробега и ефективността им. Журналистите ги караха в града, по магистралите и по провинциални пътища, докато батериите им се изтощят напълно.

Колко всъщност изминават електрическите автомобили?

Целта на това специално сравнение не бе просто да се отговори на въпроса "Докъде могат да стигнат?", а за да се провери истинската им автономия. Още по-важно бе да се разбере колко ток всеки от тези модели консумира. Или с други думи, да се изпробваа ефективността им, защото е добре хората по-бързо да свикнат с параметри като кВтч/100 км и км/кВтч, които скоро ще станат по-познати на всички.

Тестовите автомобили

Колко всъщност изминават електрическите автомобили?

Представяйки категорията, задвижвана от батерии, чиито представители изобщо не са играчки, а удобни, безопасни и практични, като много бензинови или дизелови автомобили, бяха избрани 6 от най-продаваните модели в страната. Най-малкият е Smart EQ fortwo, който има и най-малък капацитет на батерията, докато Renault Zoe и Nissan Leaf са представители на компактните автомобили с нулеви емисии. Сегментът на електрическите всъдеходите и кросоувъри е добре представен от Hyundai Kona Electric, но и от луксозния и оригинален Jaguar I-Pace, плюс Tesla Model S 100D, който е готов да потвърди качествата, които го превърнаха в една от най-продаваните електрички в света.

Маршрутът

Тестът се проведе на обща дължина от 150 километра в и извън Рим - 45% градско шофиране, 45% извънградско и 10% магистрала. Този маршрут обобщава класическо пътуване дом-работа-дом, но също така до летището или до вилата край града. Целта за всички автомобили, участващи в този тест, наречен "Къде пристигнах с...", бе да се изпразни заряда на батерията, за да се установи истинската автономия на всеки модел, но също така да се направи класиране въз основа на потреблението на електроенергия.

Най-ефективен се оказа Hyundai Kona

Колко всъщност изминават електрическите автомобили?

Първият модел, който спря, бе Smart EQ fortwo, а този, който измина най-много разстояние, бе Tesla Model S. Което не е изненада, докато крайното класиране по ефективност бе по-малко предвидимо. Италианците се изненадват, че неочакваният победител е Hyundai Kona Electric - корейската новост, която знае как най-добре да намали потреблението на електроенергия, без да жертва представянето.

Лъжат ли производителите за пробега

Друг интересен факт от теста е пробегът, който се различава от официално обявения от производителя, но не много. В таблицата по-долу са дадени резултатите - в първата колона се километрите, изминати по време на теста, във втората са данните по WLTP, а в третата - тези по NEDC.

Колко всъщност изминават електрическите автомобили?

Реклама  


Купи кола

  • BMW 316 1.8i АГУ КЛИМА

    2850 лв.

    дата на произв. - януари , 2002 г., пробег - 221000, С.к - Ръчна, цвят - Син

  • BMW 330 XD M

    22000 лв.

    дата на произв. - ноември , 2007 г., пробег - 220000, С.к - Ръчна, цвят - Син

  • VW Golf 1.9TDI KLIMATIK / 90PS

    2200 лв.

    дата на произв. - януари , 1999 г., пробег - 111111, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Toyota Yaris 1.3 VVT-I

    7700 лв.

    дата на произв. - декември , 2007 г., пробег - 105900, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • Mercedes-Benz S 500 GAZ AVTOMAT / NAVI / 306PS

    3300 лв.

    дата на произв. - февруари , 2000 г., пробег - 111111, С.к - Автоматична, цвят - Син

  • BMW 330 M PAKET

    15690 лв.

    дата на произв. - януари , 2006 г., пробег - 211000, С.к - Автоматична, цвят - Син

Виж всички обяви

Коментари ( 58 )

Напиши коментар Влез

от: Тинтири-минтири ( преди 1 седмица )

Над 500 км РЕАЛЕН пробег за Model S - ето това вече е ползваема електрическа кола - и за градско, и за извънградско.
Все пак тр се мисли и за СМОГ-а в градовете.
Вие си ми пукате минусите по default, ама в този случай поне съм прав ;)

Наздраве на всички и дай Боже всекиму парички за Tesla \:D/
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: До философа ( преди 1 седмица )

Добре бе Умников я ми кажи колко полета им на ден от Бургас до София и в кой часове говоъ с факти моля те и кой са точките на с зарядни станции по Тракия и моля те не ми филосовствай .
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: Мечок ( преди 1 седмица )

Явно някои хора не са чували поговорката за мечката, която играе у комшиите.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: do mintirito ( преди 1 седмица )

"забраната за ползване на конвенционален автомобил"

каква забрана за ползване бълнуваш, ти да не си болен нещо? ще има забрани да ми идваш под прозореца с 20 годишната ти морга да ми димиш с крадената нафта. в твойта си маала може да си караш и до 3000 година изгнилия батал.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 3  Отрицателни: 3

от: do dolniq ( преди 1 седмица )

Покажи Коментара
За белите хора има самолети, ама тебе 100% няма да те пуснат вътре - има изискване за поне минимална хигиена.
И ако трябва да ти се отговори - със всяка Тесла може, има бързи зарядни в цяла България.
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 2  Отрицателни: 7

от: Никифор ( преди 1 седмица )

Днес имах среща в Бургас сутринта. Тръгнах в 7,00 от София, свърших си работата и в 16,00 бях обратно в София. С коя от горните "иновативни" коли мога да го направя това нещо? И как да обясня на жена си, че заради един час среща, трябва да нощувам в Бургас, не за да пръщя някоя бургазлийка, а за да ми се зареди колата да се върна .....Мани това, че не са по екологични, семейства ще разваляте с тези коли бре!!!!
Отговори
 
+4
 

Положителни: 12  Отрицателни: 8

от: Тинтири-минтири ( преди 1 седмица )

Анонимен, Пена каза че ще слага солар, че да му е "без пари" ... и вярно като потроши 50 иляди ще му е без пари зареждането.

И не си прав! Натрапвате ни ги! Тъпи политици водени от безумни еко-терористи го натрапват! Според теб забраната за ползване на конвенционален автомобил какво е ако не принуда?! От 2030, 2040, 2050 щели изцяло да забраняват ДВГ, Вече в момента от това че плащам данък за кола с ДВГ се дават субсидии на тия дето ползват електрички щото им било скъпо иначе - е сори!!!
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 7  Отрицателни: 10

от: DD ( преди 1 седмица )

Да се смеем ли, пена ръси мозък на кило.Ше зарежда от солар.Гениален.Къме сметката прибави и деградацията на КПД и към 7-8 година цената на всички акумулатори.Дааа евтинки са за системка 16 кв За пространството необходим оза 16 кв да приказваме ли ? Ех пеноооо пеноооо...със 7 клас толкоз.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 4  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Никой нищо не ви натрапва. Който иска да си купува каквото иска. А и Коната я има и с нормални ДВГ.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 8  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Кой те кара да слагаш солари? Зареждането ти го сметнаха по долу. За 2-3 лв минаваш 100км. Ако искаш за без пари карай колело
Отговори
 
+4
 

Положителни: 7  Отрицателни: 3

от: DD ( преди 1 седмица )

В допълнение на Тинтири, нямаше да сме анти ако не беше скалъпения дизелгейт,подмолния начин по който се изопачиха нещата.Натрапването на турлея и то на модели дето са куп пари.Тия бангии трябваше да ги пуснат като алтернатива.Форд Фиеста 1.6 с мотор и форд фиеста електричка например на цена същата,а не да вкарат вътре реципрочната поддръжка и гориво на ДВГ версия..е няма луди.Тесли по 100 к долара и прочее ,я фак.
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 3  Отрицателни: 7

от: Тинтири-минтири ( преди 1 седмица )

Покажи Коментара
И пак до Пена: Значи според тебе зареждам колата веднъж седмично през уикенда и карам - грубо 52 зарежданки годишно едно зареждане ти е 10 лева - 500 лв годишно.

И за да ми е безплатно трябва да изградя 16 кВч соларна система, за да мога да заредя в рамките на 1 ден - тоест още 50 и кусур хиляди лева за фотоволтаици МА ТВА Е ГЕНИАЛНО бе приятелю, как не се бях сетил :D

И преди да кажеш, че 6 дена ще ти я изкупуват - когато има солар на всяка къща и той бълва цена няма да има!
Отговори
 
 -6
 

Положителни: 1  Отрицателни: 7

от: щтжгт ( преди 1 седмица )

Точно в тия "някои ограничения тук-там" е ключа от палатката. Всичко на ел. технологията за придвижване й е много хубаво, ама за да победи тя трябва да счупим капачките на старите състезатели.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 1

от: Тинтири-минтири ( преди 1 седмица )

carpe_diem - значи спираме ТЕЦ (уж) щото цапа, вдигаме дела на ВЕИ, който има непрекъснати и неконтрулируеми флуктоации... и вечер имаме излишък? От де? Слънчо ще пече вечер, че да имате ток да зареждате трамвая с фотоволтаиците ли? :)

Няма да "джафкам" против електрическите кошници ако не ги налагат силово! Ако те кефи - купи си, няма да ти казвам как да си пръскаш парите за глупости те са си твои. Но не ми казвай, че и аз трябвало и че ще ми забраниш да ползвам каквото аз харесвам!
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 5  Отрицателни: 9

от: Тинтири-минтири ( преди 1 седмица )

Пена, в САЩ над 60 % от електриката идва от фосилни горива бе приятелю, 30% от тях са въглища, това казва американската енергийна администрация... само 17% са възобновяеми и едва 1.3% от тях са любимите ви фотоволтаици!

А Китай, който е лидер в електрическата мобилност изграждат нови 250 Теравата мощности от въглищни централи ЕКОЛОГИЯ БРАТЧЕ ТА СЕ ПРЪСКА!

Това те очаква и в Европа! Ако вдигаш потреблението на енегрия вдигаш и дела на фосилните централи, защото ВЕИ е непостоянен източник!
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 7  Отрицателни: 10

от: carpe_diem ( преди 1 седмица )

...

И не, няма след 5 години всички коли да са електрически, няма да има и енергийна криза, защото потреблението на ток съвсем бавно и постепенно от рафинерията ще се прехвърли към зарядните станции и то за повечето зареждания ще бъде през нощта, когато има огромен излишък от ток.

А противниците на цялото това нещо ще могат поне още 30-40 години да ни тровят здравето (с някои ограничения тук-там).
Аз тях не ги разбирам за какво джафкат. Като не ги кефят електрички, да не четат и толкоз!
Отговори
 
+10
 

Положителни: 15  Отрицателни: 5

от: carpe_diem ( преди 1 седмица )

За глупости се джафкате и спорите.
Колелото се завъртя и няма спирка вече. Виждате, че има и нормални коли с читав пробег вече. Вижте само първия Лийф как се продаваше с 3-4 пъти по-малък пробег от новата Кона на същата цена преди 7-8 години, сметнете след още 7 или 8 къде ще са нещата. Според мен всичко ще се движи по сходен начин - 150-200 кончета с прибег 300-500 км, но цените от 35-40К в евро ще доближат 30, а защо не и по-надолу.

...
Отговори
 
+6
 

Положителни: 9  Отрицателни: 3

от: FenIX ( преди 1 седмица )

Не само немците но и Европа като цяло изостана защото лежаха на стари лаври. След Дизелгейт и вкарването на нови по-точни тестове производителите на коли искат не искат ще почнат да правят хибриди и ел коли иначе няма да могат да покрият новите еконорми. Европа тепърва взе да се усеща и ЕС предвижда отпускане на милиарди за развитие и производство на батерии. Германия също отпуска 1 милиард за целта. Който чака друг да развие новите технологии накрая ще се окаже на опашката.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 6  Отрицателни: 1

от: Пена ( преди 1 седмица )

Тва бех аз отдоле.На тия с блоковете решението се нарича АЕЦ и се зарежда нощем.кат немцитие са в каменната ера още и копат въглища си е за техна сметка!
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 4  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Че кой я брои България за държава!И какво значение има автомобилният и пазар за производителите с изключение на Дачия.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 5  Отрицателни: 3

от: Cars2018 ( преди 1 седмица )

Немците ги няма, щот няма печалба в това нещо все още. Не ги мислете тях,немските автомобилни компании са най-богатите в света. Пък тук сульо и пульо седнали да обясняват колко били тъпи немците... щот ние умниците им караме старите коли, а те тъпаците са все с нови!
Нямам против ел колите, но все още не са развити достатъчно за да станат масови. Хората в другите държави не са толкова глупави, само ние си мислем, че са...
Отговори
 
+4
 

Положителни: 10  Отрицателни: 6

от: до Пена ( преди 1 седмица )

Ако живееш в къща и караш кола за 70+к сметката за тока ти е най-малкия проблем.
А колко българи живеят вкъща? Защото повечео живеят в блок. Вземи една типична панелка - 8 етажа 3 входа 3 ап на етаж това са 72 ап. Сложи по 1.5 коли на ап това са 108 коли. Бая фотоволтаици ще ти трябват за тези коли. Сложи по 40кВ на кола и 80% ефективност на зареждането (т.е. искат 50кВ входен ток) станаха 5 мега вата. То това си стана една малка електроцентрала само за този блок.
Отговори
 
+12
 

Положителни: 15  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Хюндая сега четох че е 200 коня. С електродвигател тая мощ я имаш веднага. Това си е трепач. И с тоя пробег към 450 км е супер. Теслата е яка но е луксозна кола и е бая скъпичка.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 8  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Както обикновено купища защитници на ел колите, ще кажеш че висички карат втора в момента, а на улицата една не виждам.
Отговори
 
+10
 

Положителни: 12  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Като гледам колите от тия само Тесла става 500км. пробег е горе-долу биващ. Другите с по 200-300км. пробег стават само за градски коли. Трябва да поддържаш градска и извънградска кола. Та Тесла става, но пък няма сервизи в България както и в съседните на България държави а трябва да си луд, за да си вземеш кола, която никой в близките 2-3000 километра не може да отремонтира. Освен това по незнайни причини Тесла е много по-скъпа като цена в Европа, за разлика от САЩ.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 6  Отрицателни: 1

от: Пена ( преди 1 седмица )

казала съм почти безплатно.Кат спреш пред службата твоята фирма щи осигурява зареждането.А и твоята работа не е далеч.С едно зареждане ке одиш на работа цела седмица в града има ограничения.Петък вечер зареждаш и уикенда си където си искаш.А бе ДВГ умре замърсява ниско ефективен а и цените на горивата ще се вдигат трябва да си луд да инвестираш в двг.Теслите минават над 1000 км двг вече няма никакво предимство.
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 5  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Няма ги немчугите, понеже не искат да работят на загуба
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 4  Отрицателни: 5

от: Тинтири-минтири ( преди 1 седмица )

Пена, Излизам сутрин в 8 от вкъщи, прибирам се към 6 че и зайде - колата цял ден седи пред офиса - обясни сега нам неуките как ще зареждаш "безплатно с батерии на покрива на къщата :)

Обясни и как с 3 кВ панели за ОЩЕ 15 000 лв ще заредиш 60 кВ батерия. Направо убивате с дивотите си! Толкова ли сте богати, че да си купите куца кола на цената на 2 :D
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 9  Отрицателни: 10

от: Пена ( преди 1 седмица )

Не знам дали са по-добри Тесла само знам че немчугите ги нема никъде.С фотоволтаици на покрива на къщата и електричка пътуването ти става почти безплатно.Не виждам никакви предимства на ДВГ и по добре ще става с електричките.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 9  Отрицателни: 6

от: Тинтири-минтири ( преди 1 седмица )

Покажи Коментара
Ахаххахаха следващото поколение на Тесла щяло да има двоен пробег... ама като удвоят батерията от 100 на 200 кВч - еи тва е прогрес. А лошия изостанал като технология ДВГ вече вади 400 коня от 2 литров двигател вместо голям V8.

Истината колкото и да я отричате е, че пробега е базиран на размера на батерията не на прогрес в технологията! И цените не падат. Модел 3 на тесла е по-евтин от Модел S само защото е в по-нисък клас!
Отговори
 
 -8
 

Положителни: 5  Отрицателни: 13

Страница: 12
Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising