IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Напук на модата – новият Seat Leon става седан

Тази версия на модела ще се появи около година след хечбека и комбито

Напук на модата – новият Seat Leon става седан

Във време, в което много производители се отказват от седаните в полза на кросоувърите, ръководството на Seat се е решило на рискован ход – следващото поколение на най-популярния модел на марката Leon ще се предлага и като седан, който ще прави компания на традиционните хечбек и комби, съобщава испанското издание Motor.

Напук на модата – новият Seat Leon става седан

Любопитното е, че изданието определя новата версия на Leon именно като седан, въпреки, че в Европа лифтбекът Toledo също се продава като такъв. Затова и не е съвсем ясно дали това ще бъде точно Leon с 4 врати или става дума за модел с 5 врати, които прилича на седан.

Известно е, че четвъртата генерация на модела ще бъде представена на автосалона в Женева през март догодина. Там ще дебютира концептуалният вариант на Leon, докато серийната машина ще е готова едва в края на 2019 г. Седанът (засега ще го наричаме така) ще излезе през 2020 г., като идеята е той да се конкурира с 4-вратите модификации на Ford Focus и Mazda3.

За новия Seat Leon се знае, че е изграден на платформата MQB Evo, като дизайнът му ще използва елементи от кросоувъра Tarraco. В гамата двигатели ще попаднат 3-цилиндров TSI с обем 1,0 литър, 4-цилиндров 1.5 TSI, както и дизели - 1.6 TDI и 2.0 TDI. Ще има и версия „мек хибрид” със стартер-генератор и малък акумулатор. За хечбека и комбито са предвидени спортни модификации Cupra, но седанът няма да получи такава.

Като цяло Leon е най-успешният модел на Seat, като за първите 9 месеца на 2018 г. от него в Европа са продадени близо 113 000 бройки (+1,8% повече от същия период на 2017 г.). На втора позиция е Ibiza с 86 085 продажби (-4,8%).

Снимка: Seat

Тагове: seat leon
0 от 500
  • #5
    5 rate up comment 1 rate down comment
    fen ( преди 5 години )
    от личен опит и аз - какво му е некачественото на интериора? за този клас дори е от по-качествените. Мога да кажа че е скучен и не особено привлекателен, но не и некачествен.
  • #4
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Личният ми опит ( преди 5 години )
    Със Сеат е, че имат готин, но некачествен интериор и по нищо не се различават като усещане от шофиране и возия от другата гама на ВАГ. Демек - немската Тойота. Скука, леко недозавиване и средностатистическа надежност.
  • #3
    12 rate up comment 3 rate down comment
    GT ( преди 5 години )
    Много ми е трудно да приема актуалната ситуация на автомобилния пазар, но наистина след 2013-а год., Сеат нямат нищо общо с преди и сега заедно с Шкода са еднакво добър избор! Притесненията на компанията майка не са случайни - странно се получи, но факт! Все пак това е инфо събирано от нета и ако има някой личен опит с Леон или Ибиза след 2013-а, да сподели впечатления!
  • #2
    20 rate up comment 0 rate down comment
    de ( преди 5 години )
    Seat са супер откъм цена/качества.. много любопитно ми е седанът, който ще представят как ще изглежда. Браво за решението.. тази сув мания взе да омръзва, а е и чисто непрактична.
  • #1
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 5 години )
    Брандът Сеат не предизвиква буквално никакви емоции в мен. Преди време се наложи да се возя в един Леон на дълъг и впечатленията бяха изненадващо добри, но не го карах. Разумът ми отказва да разбере защо са им Толедо и Леон, а нямат моедл от сегмент Д. Арона, Атека, Алхамбра и Терако също са препълнили кросоувър гамата, но само всевиждащото око на Бога може да им хване разликите. Е, разбирачът ще ме поправи, че едното е крос, другото mpv-ваноподобно, третото mpv-сувоподбно, кругото компакт??