IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Subaru показа първия си плъг-ин хибрид

Crosstrek Hybrid има 8,8-киловатчасова батерия, изминава 27 км само на ток

Subaru показа първия си плъг-ин хибрид

Японската компания Subaru разсекрети в САЩ първия си плъг-ин хибрид, базиран на модела Crosstrek. Под това име там се продава кросоувърът XV, който по същество е "повдигнат" вариант на хечбека Impreza. Хибридна модификация имаше и предишното поколение на Subaru Crosstrek, но това бе традиционен хибрид.

Subaru показа първия си плъг-ин хибрид

Хибридната задвижваща система включва познатата комбинация на компанията - двулитров двигател, вариатор Lineartronic и симетрична система за задвижване на четирите колела, допълнена от два електромотора. Един от тях играе ролята на стартер, но също така може да зарежда батерията от двигателя. Вторият, с мощност 118 коня, задвижва колелата в хибриден и в чисто електрически режим на движение. Той също така презарежда батерията при спиране в режим на рекуперация.

За хибрида двулитровият двигател е леко дефорсиран - мощността е намалена от 152 на 137 коня. Освен това е разработена нова спирачна система, която автоматично разпределя спирачната сила между работните спирачни механизми и електромотора, работещ в режим на генератор.

Subaru показа първия си плъг-ин хибрид

Литиево-йонната батерия с капацитет 8,8 киловатчаса се намира под пода на багажното отделение, поради което обемът му е намален от 588 на 450 л. Само на ток автомобилът може да измине до 27 км. Междудругото, пробегът на Toyota Prius Prime със същия капацитет на батерията е 40 км.

В изцяло електрически режим Crosstrek Hybrid може да развие до 104 км/ч. Въпреки увеличението на теглото с 258 килограма, електрическата "добавка" направи хибрида по-динамичен от аналогичния кросоувър с чисто бензинов двигател - от място до 100 км/ч ускорява със секунда по-бързо от него.

Subaru показа първия си плъг-ин хибрид

Външните разлики между хибрида и "обикновения" модел не са много, но ги има. Във фаровете са монтирани сини пръстени, а в радиаторната решетка и върху броните се появиха метални вложки. В интериора има нова облицовка от кожа в контрастни нюанси (сиво и тъмно синьо) със сини шевове, както и сини вложки на таблото и вратите. В допълнение, хибридът получи електромеханична ръчна спирачка с бутон, докато конвенционалният кросоувър все още има традиционен лост за ръчна спирачка.

Официалната премиера на новата модификация ще се състои на автомобилното изложение в Лос Анджелис. В САЩ Crosstrek Hybrid ще се продава от края на годината за 34,995 долара. Аналогичният кросоувър с традиционен 2-литров бензинов двигател и CVT струва 22,795 долара. Моделът се сглобява в завода на Subaru в щата Индиана.

Снимки: Subaru

0 от 500
  • #4
    5 rate up comment 0 rate down comment
    до: С опит ( преди 5 години )
    С опит във фантазирането си ***, а не с опит в автомобилите!Поне вземи прочети малко и се запознай с нещата, а не да се правиш, че имаш опит в нещо на което дори не си се качвал!Давам ти шанс да ме опровергаеш, като ми кажеш за поне един паркетник, който поне малко да се доближава до проходимостта на Форестър.Просто виж кой с какво 4х4 е разговорът приключва до тук!
  • #3
    2 rate up comment 9 rate down comment
    С опит ( преди 5 години )
    Субару отдавна не са проходими, колкото бяха.Точно тази кола е типичен паркетник.
  • #2
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ми то не било Субару, то било Тойота!
  • #1
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Перфектно решение за нашите "хубави" пътища и високи цени на горивата. За из града също става, защото не е голям жип и ще можеш само на електричество да го ползваш. За извън пътя също. Там няма какво да говорим. Субару е все пак и са едни от най-добрите при високопроходимите машини.