Японската компания Subaru разсекрети в САЩ първия си плъг-ин хибрид, базиран на модела Crosstrek. Под това име там се продава кросоувърът XV, който по същество е "повдигнат" вариант на хечбека Impreza. Хибридна модификация имаше и предишното поколение на Subaru Crosstrek, но това бе традиционен хибрид.
Хибридната задвижваща система включва познатата комбинация на компанията - двулитров двигател, вариатор Lineartronic и симетрична система за задвижване на четирите колела, допълнена от два електромотора. Един от тях играе ролята на стартер, но също така може да зарежда батерията от двигателя. Вторият, с мощност 118 коня, задвижва колелата в хибриден и в чисто електрически режим на движение. Той също така презарежда батерията при спиране в режим на рекуперация.
За хибрида двулитровият двигател е леко дефорсиран - мощността е намалена от 152 на 137 коня. Освен това е разработена нова спирачна система, която автоматично разпределя спирачната сила между работните спирачни механизми и електромотора, работещ в режим на генератор.
Литиево-йонната батерия с капацитет 8,8 киловатчаса се намира под пода на багажното отделение, поради което обемът му е намален от 588 на 450 л. Само на ток автомобилът може да измине до 27 км. Междудругото, пробегът на Toyota Prius Prime със същия капацитет на батерията е 40 км.
В изцяло електрически режим Crosstrek Hybrid може да развие до 104 км/ч. Въпреки увеличението на теглото с 258 килограма, електрическата "добавка" направи хибрида по-динамичен от аналогичния кросоувър с чисто бензинов двигател - от място до 100 км/ч ускорява със секунда по-бързо от него.
Външните разлики между хибрида и "обикновения" модел не са много, но ги има. Във фаровете са монтирани сини пръстени, а в радиаторната решетка и върху броните се появиха метални вложки. В интериора има нова облицовка от кожа в контрастни нюанси (сиво и тъмно синьо) със сини шевове, както и сини вложки на таблото и вратите. В допълнение, хибридът получи електромеханична ръчна спирачка с бутон, докато конвенционалният кросоувър все още има традиционен лост за ръчна спирачка.
Официалната премиера на новата модификация ще се състои на автомобилното изложение в Лос Анджелис. В САЩ Crosstrek Hybrid ще се продава от края на годината за 34,995 долара. Аналогичният кросоувър с традиционен 2-литров бензинов двигател и CVT струва 22,795 долара. Моделът се сглобява в завода на Subaru в щата Индиана.
Снимки: Subaru