„Мирисът на нов автомобил” е едно от най-вълнуващите неща, с които се сблъсква собственикът на нова кола, когато за първи път сяда зад волана. За мнозина това е почти опияняващ аромат, на който хората искат да се радват колкото се може по-дълго. Явно обаче това не важи за всички.
В Китай сериозна част от купувачите на нови автомобили не харесват точно този аромат, който ги посреща в купето и това се оказа голям проблем. Според последните проучвания на нагласите на китайските купувачи, ароматът на нов автомобил ги тормози дори повече от високия разход на гориво на колата им.
Този специфичен аромат се предизвиква от летливи органични вещества, които се отделят от новите пластмаси, кожа, лепила и херметически уплътнения. И тъй като Китай е най-големият пазар на нови коли в света и представянето на него е важно за всяка една автомобилна компания, то следват бързи мерки за решаването му.
Ford дори предлага рецепта за справянето с този мирис – преди доставката на колата на клиента, тя се оставя на слънце със свалени странични стъкла и включен климатик до пълното изчезване на този аромат.
А откриването на този проблем стана възможно, след като през юли 2017 година Ford нае 18 експерти по ароматите, наричани още „златни носове”, които анализираха миризмите в купето на новите коли. Според изследване на J.D. Power точно тази „неприятна” за китайците миризма е основният факт, който спира много клиенти да си купят нова кола. Сега това ще се промени.