IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Трябва ли да се сваля акумулаторът през зимата?

Съвременните батерии са устойчиви на минусовите температури, но понякога и за тях е по-добре да са на топло

Трябва ли да се сваля акумулаторът през зимата?

Един от споровете между шофьорите е дали акумулатора на автомобила трябва да се сваля и прибира на топло, когато навън температурите паднат под нулата и натрупа сняг. Къде трябва да се съхранява през зимата този много важен компонент – под капака или на топло в стаята, отговарят експертите от qualitymotors.

Трябва ли да се сваля акумулатора през зимата?

Тези, които предпочитат за взимат акумулатора със себе си, имат своите аргументи. Те смятат, че при минусовите температури батерията е ранима и чувствителна. Съответно, ако тя пренощува на топло, на сутринта няма да създава никакви проблеми и автомобилът лесно ще запали.

От друга страна са противниците на подобно мнение, чиито доводи са повече на брой. На първо място, те твърдят, че на студа акумулаторът се разрежда значително по-бавно, отколкото на топло. Второто – свалянето на батерията ще създаде допълнителни проблеми със мултимедия, сигнализация и други системи на автомобила. И трето – самото сваляне на акумулатора, а след това и поставянето му, не са никак приятни занимания, особено в студа.

Според специалистите, по-близо до истината са вторите. Съвременните акумулатори са подготвени за студено време. При отрицателни температури те не замръзват и не се налага да бъдат местени на топло. Единственото, от което се нуждаят, е проверка на състоянието и почистване на клемите.

Дори при много студено време здравият акумулатор трябва да си остане под капака, където му е мястото. Старата и увредена батерия на свой ред може да се сваля и да се „реанимира”, но общо-взето това е напълно излишно, защото, каквото  и да се прави с нея, тя никога няма да работи както трябба.

Трябва ли да се сваля акумулатора през зимата?

Ако обаче автомобилът не се използва през зимата, то акумулаторът трябва да се махне и да се съхранява на сухо и отопляемо място. Продължителното му излагане на минусовите температури, когато не се използва, води до загуба на заряда в него. Съответно това му нанася големи вреди, които са необратими. Докато е свалена, батерията трябва да се зарежда поне веднъж на 3 месеца, за запази качествата си.

Снимки: qualitymotors

0 от 500
  • #12
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    те на повечето съвременни автомобили заради старт стоп тъпотията акумулаторите са им гелови и почват от 400 лева ......ама и те не се дозареждат :)караш - умира купуваш нов - да върви консумацията що да ти кажат как да го караш 5-6 години , като за това време ще смениш 3-4 :)
  • #11
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    На повечето съвременни автомобили стартерът не върти повече от 0,5 s.
  • #10
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    то за такива , като теб и масло никога не се сменя , а само се долива при нуждапази боже от такива автомобилисти !!!!
  • #9
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    изряден акумулатор не пада, дори да се кара на къси разстояния.. па ако някой му е мерак да си го зарежда, да си го завива в къщи с одеяло и да си гледат турския сериал заедно - няма проблеми :)))
  • #8
    5 rate up comment 2 rate down comment
    до до втория ( преди 5 години )
    БЪРКАШ секунди с часове в сметката си *** !!!!!!айде пак хвани калкулатора и си оправи мерните единици аман от профани с претенции !ако за 3 секунди възстановяваше тока алтернаторът ти по твоите сметки трябва да нее 150 А а 5 !!!!изяж си дипломата ако имаш изобщо такава 1
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    до до втория ( преди 5 години )
    До вторияда ама не!не е толкова лесна и елементарна сметката ако си учил електромеханика щеше да знаеш !
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Малка грешка - не е 30 КВЧ а 30 ВЧ. Другото си остава същото
  • #5
    6 rate up comment 7 rate down comment
    До втория ( преди 5 години )
    Гледай сега малко математика. Максималния стартов ток на акумулатора в колата ми е 500 ампера. 2 секунди * 12 волта * 500 ампера - значи за 2 секунди акумулатора може да отдаде максимум 0,003 КВЧ. Алтернатора ми е 150 А * 12 волта * 60 секунди = 30 КВЧ теоретично максимална мощност. Сложи загуби, факта че алтернатора не работи на оптимални обороти а примерно е все е 1500-2000 об. и се получава че за 30 секудни съм си върнал обратно "вложения" ток.
  • #4
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    6ма пишман шофьора са се "изказали" за анонимния отдолу. Е аз лично знам, че за 10-15 мин се възстановява енергията изразходвана при палене, не за 30, но е факт, че късите разстояния изцеждат и убиват акумулатора. Не е нужно да го сваляш, за да го дозаредиш - просто на 10тина дена врътни едни 50тина км алтернатора ще си направи своето
  • #3
    19 rate up comment 3 rate down comment
    de ( преди 5 години )
    акумулаторът не трябва да се пипа - зарежда или сваля.. Проверка в началото на сезона, ако има съмнения при сервиз за акумулатори и ако се налага - нов. Това да се измъчва някой тръгнал си акумулатор до последно, за да се спестят 100лв. е глупаво най-малкото заради изненадата в неподходящо време и място, която може да обърка плановете. Всеки си преценява дали да разчита на колата си или да разчита на късмета си..