Вход   Регистрация

Волгата на КГБ

Волгата на КГБ
 

Вълкът в овча кожа, който можеше да догони всеки чуждестранен автомобил

Познат автомобил, нали? Изглежда като добрата стара 21-ва "Волга". Но съвсем не е тя. На снимките е ГАЗ-23, специална и модификация на популярния сериен седан, направена за КГБ на Съветския съюз. Сходствата с оригинала завършват с екстериора. Какво обаче се крие под капака?

Волгата на КГБ

ГАЗ-23 е разработена специално по поръчка на тайните служби на СССР. Колата е произведена от 1962 г. в малка серия дотогава, докато може незабележимо да се движи по пътищата, сливайки се в тълпата. Подобно на всички други автомобили за разузнаването, тази Волга е разработена с претенции за повишена сигурност, възможност за инсталиране на специални средства и оборудване, както и висока скорост.

Волгата на КГБ

И все пак, основната разлика на ГАЗ-23 с ГАЗ-21 е неговият двигател. Автомобилът получава невероятно мощния за онези времена осемцилиндров двигател с работен обем от 5,5 литра. Мощността достига 195 конски сили. Това е повече от достатъчно, за да може да настигне повечето автомобили, включително западно производство, които тогава се движат по улиците в градовете на СССР. Междудругото, двигателят е взаимстван от ГАЗ-13 "Чайка".

Волгата на КГБ

Двигателят работи в съчетание с 3-степеннна автоматична скоростна кутия, който "мигрира" в разузнавателния автомобил от вече споменатата "Чайка". Режимите на работа се превключват чрез лостче встрани на волана. Много удобно. Двигателят е малко преработен, за да може по-лесно да се побере под капака.

Волгата на КГБ

Каросерията на автомобила за КГБ е укрепена. Това довежда до увеличаване на теглото с 300 кг спрямо оригинала и предизвика необходимостта от подсилване на окачването. Поставени са нови спирачки, които са по-устойчиви на прегряване и натоварвания.

Волгата на КГБ

В автомобила на специалните служби има и други "тайни". Например, багажникът се отваря чрез хитро скрита дръжка. Колата има подсилени триплекс стъкла. Всички ключалки, както и ключът за статриране на двигателя, са от "специална серии". Всъщност, за времето си ГАЗ-23 е много бърза кола. От нуля до 100 км/ч тя  ускорява за 16 сек. За сравнение, цивилните автомобили в СССР по онова време достигат такава скорост за 34 сек.

Реклама  


Купи кола

  • VW Sharan 1.9 110

    3200 лв.

    дата на произв. - октомври , 2000 г., пробег - 270000, С.к - Ръчна

  • Mercedes-Benz B 200 *Germany*Panorama*129.700km.*

    9600 лв.

    дата на произв. - юли , 2005 г., пробег - 129700, С.к - Ръчна, цвят - Златист

  • Toyota Aygo Germany, 82 000km

    7600 лв.

    дата на произв. - декември , 2011 г., пробег - 82000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • BMW 530 D

    12000 лв.

    дата на произв. - септември , 2005 г., пробег - 205727, С.к - Автоматична, цвят - Сив

  • Audi A4 1.9 110

    2300 лв.

    дата на произв. - май , 2000 г., пробег - 261000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Seat Cordoba 1.9 90

    2100 лв.

    дата на произв. - юли , 2001 г., пробег - 120000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

Виж всички обяви

Коментари ( 7 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

нямаше почти никакво движение по пътищата и катастрофите бяха голяма рядкост.

Среден брой жертви на ПТП преди 1989г - 1500 годишно
Среден брой жертви на войната по пътищата 2010-2018г - 700
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 4 седмици )

Баси рашките 62ра изкарват специална версия на неква патка, а западналия запад начело със сащ и техните мъсъли горките се мъчат ли мъчат. Докато рашките чакат да откраднат проектите на някой модел от запад, сащ правят коли като гт500, камаро, gto и т. Н. Ест. Мерцедес, порше, ягуар, ферари правят още по-скапани коли, които в днешно време се продават за жълти десетки милиони долари. Тия чайки също вървят доста скъпо, я за едно теле, я за някои друг кашон вотка...
Отговори
 
+9
 

Положителни: 17  Отрицателни: 8

от: До долния ( преди 4 седмици )

пежо хамерикански модел ли е ве кияк?
Отговори
 
+10
 

Положителни: 13  Отрицателни: 3

от: bola ( преди 4 седмици )

Покажи Коментара
Това както всяко едно съветско недоразумение е копие на Американски модел....Слагаха им двигатели на Пежо, че дори и Перкинс сглобяван във Варна. Тежко купе и голям разход. С две думи не много за хвалене....
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 12  Отрицателни: 17

от: Анонимен ( преди 4 седмици )

Заради мощния двигател и висаката скорост, прякорът на КГБ-волгата е "догонялка"!
:)
Отговори
 
+12
 

Положителни: 13  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 4 седмици )

като малък съм се возил на цивилната версия, както и на по-новият модел. Помня, че беше много широко, удобно и возията нямаше нищо общо с другите соц.возила. по-новия модел беше просто огромен вътре. Чичо ми имаше такава. Две семейства 4-ма възрастни и 4 деца сме се возили вътре. Тогава нямаше проблеми за возенето на повече лица в една кола, а и нямаше почти никакво движение по пътищата и катастрофите бяха голяма рядкост. Колани изобщо не се слагаха, а и повечето коли изобщо нямаха такива.
Отговори
 
+25
 

Положителни: 30  Отрицателни: 5

от: както казваше дедо: ( преди 4 седмици )

няма по-добра кола от нова стара волга!
Отговори
 
+18
 

Положителни: 24  Отрицателни: 6


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising