Журналисти от американското издание Road and Track разкриват, е скоростната кутия Getrag на суперколата Ford GT е много по-скъпа, отколкото същата трансмисии, но поставяна на друти модели.
Роботизираната кутия 7DCL750 с два съединителя, събрани в един корпус, се поставя на автомобили със средно разположение на двигателя или на такива, при които моторът е отпред, а самата кутия е изведена назад. Трансмисията е направена за спортни агрегати – до 9500 об/мин, като издържа максимален въртящ момент до 750 Нм.
В различни варианти кутията се поставя на Ford GT, Ferrari 458 и 488, които са със средно разположение на двигателя, като и на Ferrari California и F12, Mercedes-Benz SLS и Mercedes-AMG GT, при които моторът е отпред. Съответно при различните модели тя има различни предавателни числа.
Оказва се обаче, че има и огромни разлики в цената. Например, при колата на Ford кутията (номер като резервна част HG7Z-7000-A) е най-скъпа – 27 624 долара. При това тази цена важи само при смяна на старата. В противен случай клиентът трябва да доплати още 5000 долара.
Това е значително по-скъпо, отколкото при Ferrari. Същата кутия (номер 263938) за модела 458 струва 22 186 долара. Още по-евтина (ако може да се определи така) е трансмисията на AMG GT (номер A1902600500) – 14 940 долара. Клиентът може да спести допълнително пари, ако си вземе стара, но ремонтирана основно в заводски условия кутия, която струва 11 715 долара.
Ситуацията не изглежда особено логично, тъй като би трябвало премиум-марките да бъдат по-скъпи и съответно при тях трансмисията да струва повече. В случая обаче определящ е тиражът на автомобила. До момента от Ferrari 458 са продадени над 15 000 бройки, като същата кутия се поставя и на други модели на марката. При Mercedes нещата са подобни, като от AMG GT са произведени и продадени над 4000 единици.
В същото време Ford GT се сглобява на ръка, като през 2017 г. от модела са направени едва 138 бройки. Целият тираж на колата, която ще се произвежда до 2022 г., няма да превиши 1500 единици.
Снимка: Ford