IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Една и съща скоростна кутия при Ford е 2 пъти по-скъпа от Mercedes

Роботизираната Getrag на суперколата GT струва над 30 000 долара

Една и съща скоростна кутия при Ford е 2 пъти по-скъпа от Mercedes

Журналисти от американското издание Road and Track разкриват, е скоростната кутия Getrag на суперколата Ford GT е много по-скъпа, отколкото същата трансмисии, но поставяна на друти модели.

Една и съща скоростна кутия при Ford е 2 пъти по-скъпа от Mercedes

Роботизираната кутия 7DCL750 с два съединителя, събрани в един корпус, се поставя на автомобили със средно разположение на двигателя или на такива, при които моторът е отпред, а самата кутия е изведена назад. Трансмисията е направена за спортни агрегати – до 9500 об/мин, като издържа максимален въртящ момент до 750 Нм.

В различни варианти кутията се поставя на Ford GT, Ferrari 458 и 488, които са със средно разположение на двигателя, като и на Ferrari California и F12, Mercedes-Benz SLS и Mercedes-AMG GT, при които моторът е отпред. Съответно при различните модели тя има различни предавателни числа.

Оказва се обаче, че има и огромни разлики в цената. Например, при колата на Ford кутията (номер като резервна част HG7Z-7000-A) е най-скъпа – 27 624 долара. При това тази цена важи само при смяна на старата. В противен случай клиентът трябва да доплати още 5000 долара.

Една и съща скоростна кутия при Ford е 2 пъти по-скъпа от Mercedes

Това е значително по-скъпо, отколкото при Ferrari. Същата кутия (номер 263938) за модела 458 струва 22 186 долара. Още по-евтина (ако може да се определи така) е трансмисията на AMG GT (номер A1902600500) – 14 940 долара. Клиентът може да спести допълнително пари, ако си вземе стара, но ремонтирана основно в заводски условия кутия, която струва 11 715 долара.

Ситуацията не изглежда особено логично, тъй като би трябвало премиум-марките да бъдат по-скъпи и съответно при тях трансмисията да струва повече. В случая обаче определящ е тиражът на автомобила. До момента от Ferrari 458 са продадени над 15 000 бройки, като същата кутия се поставя и на други модели на марката. При Mercedes нещата са подобни, като от AMG GT са произведени и продадени над 4000 единици.

В същото време Ford GT се сглобява на ръка, като през 2017 г. от модела са направени едва 138 бройки. Целият тираж на колата, която ще се произвежда до 2022 г., няма да превиши 1500 единици.

Снимка: Ford

Тагове: getrag ford gt
0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Фалко ( преди 5 години )
    Баварец... нещо си скаран с мисловните операции. Хората са написала, че поръчаната бройка от дадена част определя цената (както е логично) ти пак тръгна да правиш смешни умозаключения. Форд нито е премиум нито е елитен нито е по-бърз а да не говорим за качество...
  • #4
    3 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 5 години )
    премиум е по скоро елитен. ценаа явно че е висока. това са стоки с много специални качества. отношението цена/качество няма как да е добро като на масовите коли, но предлага качествА, което не може всеки да постигне . в този смисъл форд ГТ е по премиум продукт от 458 - по бърз е и естествено по скъп
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Забавното е, че "премиум" означава "на завишена цена". Нищо в думата не означава "луксозен" или "елитен", или нещо подобно. Думата не гарантира, че получаваш нещо срещу парите си. Всеки, намерил будали да му купуват продукта на завишена цена, продава премиум.
  • #2
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    ford GT не е премиум. хаха. добър си. стана премиум още когато Енцо не си продаде компанията на Хенри и втория поръча gt40 и ги преби на ЛеМан
  • #1
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    и кое не е наред? 458 е продадено 15 хил. а тоя форд е макс 1500 броя. като искаш да си премиум - ще плащаш