Вход   Регистрация

В шведски гараж откриха електромобил от 1969 г.

В шведски гараж откриха електромобил от 1969 г.
 

Пробегът на Mars II е 190 км, батерията се зарежда напълно за 45 минути

Вероятно всеки знае, че Илон Мъск далеч не е първият човек, на който му е хрумнала идеята да направи напълно електрическа кола. Създателят на американската автомобилна компания Tesla разбира се прави пробив в това отошение, но...

В шведски гараж откриха електромобил от 1969 г.

В далечната 1969 г. ръководството на компания Electric Fuel Propulsion Corporation решава да започне масово производство на собствен електрически автомобил. За основа е взет четириврат модел на френската марка Renaul. Оказва се, че през миналия век момчетата от Electric Fuel Propulsion Corporation активно се заниванат с пропагандирането на автомобили, използващи електромотори. Като част от цялата тази популяризация са построени доста зарядни станции, разположени между Чикаго и Детройт (САЩ).

В шведски гараж откриха електромобил от 1969 г.

Въпросният електрически седан, наречен Mars II, бил достанен в Швеция през 1975 г. и оставен в гараж, където престоял до днес, тоест цели 43 години. Местни експерти, които вече са успели да прегледат автомобила, твърдят, че той е в много добро състояние. Скоро "марсианецът", който е произведен в едва 115 екземпляра, ще бъде продаден на търг.

В шведски гараж откриха електромобил от 1969 г.

Според официалните технически данни напълно електрическият седан може да измине 190 км с едно зареждане на батерията, а максималната му скорост е 100 км. Зареждането на батерията на 100 процента пък отнема само 45 минути!

Реклама  


Купи кола

  • Peugeot 307 sw

    2950 лв.

    дата на произв. - октомври , 2003 г., пробег - 202000, С.к - Ръчна, цвят - Т.зелен

  • Peugeot 308 1.6

    7900 лв.

    дата на произв. - април , 2008 г., пробег - 120000, С.к - Автоматична, цвят - Сив

  • Peugeot 308 ACTIVE 1.6 e-HDI 115 BVM6//1311047

    20900 лв.

    дата на произв. - юни , 2017 г., пробег - 59900, С.к - Ръчна, цвят - Кафяв

  • VW Polo 1.4/75hp/klima/

    4300 лв.

    дата на произв. - декември , 2002 г., пробег - 54824, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • BMW 525 3.0D FACE LIFT

    11450 лв.

    дата на произв. - декември , 2007 г., пробег - 238000, С.к - Автоматична, цвят - Бял

  • VW Golf 1.6

    3300 лв.

    дата на произв. - октомври , 2000 г., пробег - 188000, С.к - Ръчна, цвят - Черен

Виж всички обяви

Коментари ( 14 )

Напиши коментар Влез

от: хааааааааааааааааааа ( преди 5 дни )

Дошооглу да гледа и да докладва на джапанките........................
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Renault Sport ( преди 5 дни )

скапаното рено,в пъти по-технологично и здраво от оризовите рикши...и това от преди 50г. и повече....
Отговори
 
  0
 

Положителни: 3  Отрицателни: 3

от: FenIX ( преди 5 дни )

Електричките са бъдещето но няма да е лесно и не заради петролните лобита. Сегашните детски болести с пробега и зареждането ще се решат но остава проблема с капацитетата на производство на батерии. Ок ще се построят фабрики за батерии но трябва суровини за тях. Цената на кобалта за 1 година скочи със 120% а още сме в зората на ел колите. Неслучайно LG предоговарят цените с Ауди за Е-трон. С масовизацията на ел колите ще отпаднат и държавните субсидии за тях така че ДВГ няма да отпадне толкова ск
Отговори
 
  0
 

Положителни: 2  Отрицателни: 2

от: Русия ( преди 6 дни )

Просто трябваше нефта да се усвои.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Хахах ( преди 6 дни )

190 км с едно зареждане през 1969г.
Долу горе колкото електрически Голф модел 2019.
Отговори
 
+15
 

Положителни: 15  Отрицателни: 0

от: младен ( преди 6 дни )

"Според официалните технически данни напълно електрическият седан може да измине 190 км с едно зареждане на батерията, а максималната му скорост е 100 км. Зареждането на батерията на 100 процента пък отнема само 45 минути!"

Гууд, гууд, зер гууд за 69та
Отговори
 
+7
 

Положителни: 7  Отрицателни: 0

от: shvaben ( преди 6 дни )

Ел. коли трудно си пробиват път, не само заради петролната мафия, а и защото традиционните производители на автомобили нямат интерес да ги развиват. Печалбите от автомобил с ДВГ с хилядите му движещи и износващи се части са много по-големи в процеса на експлоатация и поддръжка на автомобила. При ел. двигателя има само един ротор с два лагера и без проблеми издържа 1.5-2 млн. километра. Само окачване и спирачки изискват поддръжка.
Отговори
 
+17
 

Положителни: 19  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 6 дни )

Покажи Коментара
Това с петролната мафия, която не искала да има електрически коли е такава простотия, че няма на къде повече. Прогреса винаги си пробива път. Не е било дошло времето на ел. колите, сега се вижда, че времето им идва. Това е простата истина. Света се движи от пазарната икономика. Ти предложи на потребителите добър продукт и те ще го разграбят и няма петролни, газови или каквито и да е било лобита, които могат да спрът прогреса. Автомобилните "лобита" пръскат стотици милиарди годишно в разработки на автомобили, пука им за някакво арабско лоби.
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 6  Отрицателни: 11

от: Анонимен ( преди 6 дни )

До автора от wikipedia: Tesla Motors was founded by Martin Eberhard and Marc Tarpenning on July 1, 2003.
Мъск не е основал Тесла, а е инвеститор на по-късен етап. През 2009 води дело което приключва със споразумение да се нарича основател с още двама инвеститори и реалните основатели.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: MenIX ( преди 6 дни )

Електромобилът не става масов толкова дълго време заради цар потребител. ДВГ-то просто е далеч по-правктично. Ако не са еко нормите още дълги години ще караме ДВГ-та.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 9  Отрицателни: 5

от: FenIX ( преди 6 дни )

Новите еконорми ще накарат всички да минат на хибриди/ел коли. Даунсайза вече не върши работа и особено с WLTP теста съвсем ще се задвижат нещата към отмиране на ДВГ.
Отговори
 
+11
 

Положителни: 13  Отрицателни: 2

от: Хората не мислят ( преди 6 дни )

Погледнете една съвременна кола. Тя е натъпкана със електроника, всички системи в нея са ектрически, всичко се управлява от супер компютър (ако срравним по стандартите от преди 50г)
А същото време колата се задвижва от донопотопен ДВГ. Технология от 19 век.

Това не е ли пълен абсурд? Ясно се вижда че някой спира развитието на електрическия автомобил и не позволява той да стане масов.
И не вярно че нямало батерии! Добри батерии има от поне 50г. литиеви батерии има от 1970г.
Ядрени също.
Отговори
 
+22
 

Положителни: 25  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 6 дни )

стана и ще продължава да става, докато евреите , пардон америкаците с техните дружки арабелите не ни продадат и последната капка петрол пре скъпо !
Отговори
 
+12
 

Положителни: 21  Отрицателни: 9

от: Анонимен ( преди 6 дни )

В продължение на 100г. петролната мафия полага огромни услия за унищожаването на електрическия автомобил!
Иначе още 60-те години света щеше да е преминал към пълна електрификация. Тогава започнаха да строят масово и атомни електроцентрали по целия свят и идеята беше че всичко в бъдеще ще се движи на ток.
1960г. Никой не си е представял че в 21 век още ще кара на бензин и нафта.
Хората тогава говореха за ядрени батерии. Водородни технологии че и летящи автомобили , пътища.... А то какво стана
Отговори
 
+30
 

Положителни: 34  Отрицателни: 4


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising