Вход   Регистрация

ADAC съветва - електромобил или автомобил с ДВГ?

ADAC съветва - електромобил или автомобил с ДВГ?
 

Колите на ток са по-добра инвестиция в дългосрочен план, показва проучване в Германия

Германският автомобилен клуб (ADAC) публикува проучване на разходите за експлоатация на електрически автомобили в сравнение с коли на бензин и на дизелово гориво. Резултатите са интересни. Всъщност, ако сте се спрели на електромобил, опитайте се сами да изчислите дали той е по-изгоден от такъв с ДВГ.

По-изгоден ли е електромобилът от такъв с ДВГ?

За да има обективност, в списъка с критериите са включени важни фактори: застрахователни разходи, транспортни такси, разходи за поддръжка и ремонт, износване на гумите и, разбира се, разходи за електроенергия или гориво. Следва да се отбележи, че изчисленията по последната точка са извършени въз основа на "живи" показатели, а не на паспортни данни.

По-изгоден ли е електромобилът от такъв с ДВГ?

Една от най-важните победи за електрическите автомобили е по-бавната им загуба на стойност. Това е млад пазар с малко предложения "втора ръка". Освен това електромобилите са доста надеждни, така че цената им пада по-бавно в сравнение с аналогичните модели с ДВГ. Последните в крайна сметка се оказват по-скъпи при ежедневна употреба.

По-изгоден ли е електромобилът от такъв с ДВГ?

Цената на 1 км пробег с BMW i3 струва в Германия 53,6 евроцента, а за бензиния BMW 218i Active Tourer тази цифра е 60,6. При дизеловия BMW 218d цената на километър пада до 57,4 евроцента, но все пак остава по-висока от тази на електрическото i3.

По-изгоден ли е електромобилът от такъв с ДВГ?

Hyundai Ioniq Electric изминава 1 километър за 49 цента, а бензиновият i30 - за 51.4. Дизеловият се справя с 52. Renault Zoe "иска" за 1 км пробег 48 цента, а бензиновият Renault Clio е по-евтин - 36.4.

По-изгоден ли е електромобилът от такъв с ДВГ?

Резултатите от проучването на другите автомобили бяха още по-нееднозначни: Smart Fortwo Coupe EQ/бензинов Fortwo: 36.9/38.7; VW e-Up/бензинов VW Up: 39.1/34.0; VW e-Golf/бензинов 1.5 TSI/дизелов 1.6 TDI: 48.6/49.0/47.0; Tesla Model X 100D/дизелово Audi SQ7 TDI: 131.9/137.7.

По-изгоден ли е електромобилът от такъв с ДВГ?

Германците стигат до извода, че ако сте готови първоначално да харчите повече пари за закупуване на кола и не се страхувате от ограничения пробег, електрическит автомобил може да се превърне в подходящо средство в дългосрочен план. Освен това електромобилите днес могат да бъдат закупени в почти всеки клас. За тези обаче, за които е важно почти непрекъснато да са в движение и да зареждат бързо, изборът е очевиден.

Реклама  


Купи кола

  • VW Golf

    2550 лв.

    дата на произв. - септември , 1999 г., пробег - 256000, С.к - Ръчна, цвят - Червен

  • Hyundai I20 1.2 I GAZ

    6799 лв.

    дата на произв. - декември , 2009 г., пробег - 157000, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • BMW 318 CI 2.0

    4299 лв.

    дата на произв. - ноември , 2002 г., пробег - 270000, С.к - Ръчна

  • BMW 530 3.0 D/231 k.s

    11999 лв.

    дата на произв. - февруари , 2007 г., пробег - 181000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Kia Carens 2,0 дизел от Германия!!!

    2700 лв.

    дата на произв. - април , 2003 г., пробег - 187800, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • Lexus Is От Германия!!!

    41000 лв.

    дата на произв. - декември , 2014 г., пробег - 91000, С.к - Автоматична, цвят - Бял

Виж всички обяви

Коментари ( 23 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 4 дни )

Да бе затова Германия изпревари Норвегия като най-голям пазар на електрически коли. Много глупости се приказват тук...
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 4 дни )

скрунджко, мноо си прозд веее. ама мноооого.
ти да не мислиш че само горивото ти е разхода по една кола.
хората са ти сметнали всичко, което е разход по нея.
застраховки, обслужване,гориво/ток,консумативи,гуми и т.н.
в германия токът е много скъп и не е 3 пъти по висок от нашия а повече. около 40 цента струва кВат ел.енергия. смятай!
в германия не дават никакви бшнуси за хибриди и електромобили и цената на км.както се вижда е почти същата все едно карас кола с двг и затова никой не ще електричка
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 1  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 5 дни )

адас само за датата от календара не лъжат, както е присъщо за всички немци.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 12  Отрицателни: 4

от: Скрунджо ( преди 5 дни )

Покажи Коментара
Как ги смятат тия цени? Очевидно не включват само разходите за ток/гориво, а и някакви други, изсмукани от пръстите.
Все пак трябва да отбележим, че токът в Германия е 3 пъти по-скъп от нашия.
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 0  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 5 дни )

Покажи Коментара
За батериите на Тесла не зная, но батерийте на Приус държит много. Има Приуси(такс3та предимно) и то много над 1,5 млн.км в САЩ и Канада с оригинални батерии. Преди няколко години в Австрия дадоха като новина Приус такси на над 1 млн.км. по което нищо не е правено освен да се сменят консумативи. Така, че има батерии и батерии...
Освен това Тойота дават 10 г. гаранция на батериите в хибридните системи, което е повече от отлично.Никой друг не дава такава гаранция.
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 8  Отрицателни: 13

от: Анонимен ( преди 5 дни )

Не се прави на разбирач, не си имисляй.
Имало сайтове, в един сайт го пишеше, щом в ин тернет го пише е истина. Смешно е.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 12  Отрицателни: 4

от: Учителя ( преди 5 дни )

Може лесно да се провери в гугъла колко изкарва батерията (battery pack) на теслата. Има си сайтове в които се следят хиляди коли. Вече има коли на по 500 000 мили...това са 800 000 км. и още си вървят
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 9  Отрицателни: 12

от: Анонимен ( преди 5 дни )

Пробегът е мерен в идеални условия.
Като паднат температурите или вали дъжд/сняг, ей тогава ги мерете. 400 километра другия път. Максимум 250.
Отделно в по-малките градове няма зарядни станции. Ще си кесиш само 30-40 минути за зареждане ама ако е свободно. Я изчакай 2ма-3ма пред теб и гледай шоуто. Бой за ред на зарядните.
Отговори
 
+15
 

Положителни: 22  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 5 дни )

Кои бяха тези ADAC?
Да не са онези, които лъгаха и манипулираха в тестовете и изкарваха все ВАГ и останалите немски кошари първи?
Май са същите а! Ако ви кажат добър ден погледнете къде е слънцето все пак, защото и за това могат да ви излъжат.
Между другото и за гумите много лъжат. Континентал са все на първо място от доста години. Не казвам, че са лоши гуми, но определено има по-добри и изобщо не са за 1-во място. в същото време Мишелин ги слагат доста назад, а са най-добрите по принцип.
Отговори
 
+16
 

Положителни: 24  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 5 дни )

От тия горе Теслата и Хюндая хващат око. Голфа скука, другите направо уродливи. ЗАЩО? Какво пречи да се правят електрически коли с приятна визия? Вижда се че може. Добре че новия Лийф го пооправиха че първите бяха конглокенция на Фиат Мултипла
Отговори
 
+6
 

Положителни: 10  Отрицателни: 4

от: carpe_diem ( преди 5 дни )

...
Отделно се ходи из България 2-3 пъти в годината до 400 км в рамките на 1 ден, но общо отиване и връщане, има престой, който може да се ползва за зареждане. Всичко друго е до 200 км в двете посоки.

Та идеята ми е един ден като мога да си позволя електричка, ще ми осигурява над 95% от всички пътувания, които правя в момента.
Това го очаквам да стане след 5-6 години примерно, дотогава нещата ще са много различни.
Та София-Варна-София за един ден? За какво ми е? Има самолети ;)
Отговори
 
+1
 

Положителни: 11  Отрицателни: 10

от: бай Кольо Ръждата ( преди 5 дни )

Нещо много недовършена ми се вижда статията. Изобщо не се споменава за годишен пробег- имаш едни постоянни разходи, и километърът ти струва едно, ако минаваш 10 000 годишно, съвсем друго - при 40 000 годишно. Също така и не се казва при каква субсидия е това. В България тя е близо до нула, а все пак това е български сайт. Отделно и за изхабените батерии, но там не знам дали изобщо някой може да каже нещо.
И накрая- фен съм на електрическите коли и се радвам, че нещата при тях се развиват.
Отговори
 
+9
 

Положителни: 12  Отрицателни: 3

от: carpe_diem ( преди 5 дни )

Покажи Коментара
Относно пробег - замислих наскоро, че зареждам дзверо (2.3 турбо, 250 к.с., харчи 11-14 градско, 6-8 извън) на всеки 300-500 км и то не до горе. Никога не съм минавал между две зареждания над 600 км.

Веднъж годишно се ходи на море (значи 400 км в посока е най-големият пробег), спира се поне по 2 пъти през пътя - семейство пикльовци сме, а и почивчица е хубаво, не сме на състезание. Та, колко му е едната почивка по средата да е половин час и с читава станция да заредиш достатъчно за до края?
Отговори
 
 -7
 

Положителни: 8  Отрицателни: 15

от: Факт! ( преди 5 дни )

Такива "терикати" като тинтирито ги оправят нормите като му треснат як данък или като му ши.нат забрана да влиза в градовете и на каруца даже ще мине.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 8  Отрицателни: 5

от: carpe_diem ( преди 5 дни )

А относно цените на електрички втора ръка - еми отворете някой сайт и виждт - има много по-малък спад спрямо която и да е кола с ДВГ. И то това на пазара в момента са най-първите Тесли, Зоуита и Лийфове от преди 3-5-6 години, които са си със съответните кусури.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 10  Отрицателни: 10

от: carpe_diem ( преди 5 дни )

Тинтири, за пореден път са ти много отживели опорките.
За стария Лийф е ясно - батерията му е зле, ама напоследък всичко ново (без новия Лийф) си идва с читав температурен мениджмънт на батериите и така могат спокойно да изкарат по над половин милион км. А още сме супер в началото на електромобилната ера.

Ценко, колко пъти в годината правиш София-Варна и обратно за 1 ден?

И пак, проблемът с пробега е заради зарядната инфраструктура, не толкова заради самия пробег с 1 зареждане, ако е над 200км
Отговори
 
+1
 

Положителни: 11  Отрицателни: 10

от: Тинтири-минтири ( преди 5 дни )

Освен това не знам защо ватманите живеете с някакви извънземни представи за батерии и обяснявате как след N години имате N % спад в батерията и че това ще се запази така и тя ще доживее 100 години - вие устройство с батерии не сте ли имали? Батерията има период на един плавен линеен спад в заряда последван от брутално пропадане и ако 2 години е държала заряд като нова на 2 години и 2 месеца вече е за боклука. Кой ще поеме риск да купи батерия няколко пъти по-скъпа от колата на старо?!
Отговори
 
  0
 

Положителни: 13  Отрицателни: 13

от: Тинтири-минтири ( преди 5 дни )

От всички електрички единствено Smart Fortwo Coupe EQ е смислен като концепция електрически автомобил и си струва ако можеш да си го позволиш като втори автомобил в семейството! Но сектантите на Свети Илон няма да се съгласят - те продължават да живеят с изкривената представа, че той е измислил топлата вода...
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 10  Отрицателни: 14

от: ценко чоков ( преди 5 дни )

А това, че не мога да отида до София от Варна и да се Върна за 1 ден не го броите, трябва да правя почивки и да търся къде да заредя
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 9  Отрицателни: 11

от: FenIX ( преди 5 дни )

При ел колите е логично да има голямо обезценяване. Това е нов сегмент който се развива бързо и разбира се новите модели стават много по-добри с по-бързо зареждане, по-голям капацитет на батериите и съответно пробег. Дори да не борим това че на 2 ръка електричка батерията е загубила от живота си тези коли морално ще остаряват много по-бързо от колите с ДВГ заради бързото развитие на технологиите в тази област. Поне в началото ще е така. Може би след време ще стане както е сега с колите с ДВГ
Отговори
 
+8
 

Положителни: 14  Отрицателни: 6

от: Koko ( преди 5 дни )

Абе елчетата са като смартфоните,не го ли разбраха,купуваш си Айфон за 2000лв и след 2г,ако му вземеш 800 ще черпиш,батерията му пада за 3 часа ....
Отговори
 
+7
 

Положителни: 19  Отрицателни: 12

от: Тинтири-минтири ( преди 5 дни )

Що за глупости са това - Нисан Лийф е автомобила с най-висока загуба на стойност при 3 и 5 годишните - кой ще купи вибратор с умряла батерия? а ако си мислите, че сегашните бонуси под форма на отстъпки от данък и други преференции ще се запазят начи ватманите сте крайно ограничени - държавата смъква луди пари от акцизи за горивата и от данъци и тия пари трябва да идват от някъде - станат ли малко по-масови тостерите ще си ви шлеват яко и вас
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 14  Отрицателни: 18

от: Факт! ( преди 5 дни )

Германец да ме съветва за автомобил е като *** да ме съветва как да си плащам сметките за тока.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 12  Отрицателни: 11


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising