Всеки знае, че Италия е рай за българските търговци на автомобили втора ръка. Оттам се внасят какви ли не коли, почти всички със съмнително качество, пренавити километражи, никаква история на предишните собственици и обслужване. Списъкът с тези "екстри" е безкраен.
Има един пазар в Италия обаче, където могат да се намерят доста добри автомобили, класики, и произходът им е напълно гарантиран от самите собственици, които излагат стоката си там. Той се нарича Auto e Moto d’Epoca Padua и всъщност е годишен фестивал за продажба на класически автомобили, и както подсказва името му, се провежда в град Падуа, на около 30 км западно от Венеция.
Какво може да намери човек там? Например, един от най-евтините автомобили, изложени за продажба - Volkswagen Golf Mk1 от 1977 г. за нескромните 8000 евро. Километражът му показва само 47 000 км. Както се казва - не е удрян, не е пребоядисван, стоял в гаража.
Обявен за продажба е и може би най-скъпият пощенски микробус в света - Goggomobil TL300. Той е доста ръждясъл и новият собственик ще трябва усърдно да се потруди за възстановяването му, но пък работи отлично. Вероятно и поради това исканата от собственика цена е доста солена - 69 500 евро.
Mercedes-Benz G-class от 1989 г. се предлага там само за 16 700 евро, което е доста демократично за подобен автомобил, особено в перфектно състояние. Честно казано, съвременниятт Geländewagen няма нищо общо със своя предшественик. Отговорете обаче честно поне на себе си: кой от тях бихте предпочели?
От другите интересни автомобили на този пазар могат да се посочат още "вечният" Mercedes-Benz W123 за 12 000 евро, оригинално Porsche 928 за 28 500 и дори забавнията малък роудстър Goggomobil Dart от 1960 г., който не може да вдигне повече от 110 км/ч, което не пречи собственикът му да иска за него 39 500 евро.