IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Малко известни признаци, че окачването ви е за ремонт

Автомобилът сам подсказва, когато нещо не е наред

Малко известни признаци, че окачването ви е за ремонт

Всички елементи от окачването на автомобила всъщност представляват консумативи, тъй като рано или късно се нуждаят от смяна. Как обаче да разберем, че е време за посещение в сервиза, докато все още нещо не се е повредило фатално?

Малко известни признаци, че окачването ви е за ремонт

Когато под дъното се появят странни звуци или в местата около колелата нещо започне да скърца и стърже, повечето собственици на автомобили разбират, че има нещо нередно. Има обаче и „безшумни” признаци, които подсказват, че колата спешно трябва да посети сервиз. Ето част от тях:

Неравномерно износване на гумите

Износената раменна зона на протектора на гумите е в неправилен ъгъл спрямо вертикалната плоскост, което показва, че има някакъв проблем. В този случай гумите най-вероятно може да продължи да се използва, но трябва да се изправи ъгълът на колелата в съответствие с изискванията на производителя.

Задължително трябва да се провери окачването, като се обърне специално внимание на шарнирите. Появата на луфт е опасна, а тя няма да изчезне сама, така че е добре веднага да се посети сервиз, където по-лесно ще открият повредата.

Увеличен спирачен път

В такива моменти „червената” лампа в главата на водача трябва отново да светне. Ако на сух и равен път автомобилът с хубави гуми не спира добре, а в същото време на таблото иконката на системата ESP започне често да мига, това означава проблем с окачването. Не е изключено дори някой от амортисьорите да е излязъл от строя. Или пък отново се е появил луфт около колелата.

Малко известни признаци, че окачването ви е за ремонт

Съответно това води до загуба на сцепление и се увеличала спирачния път на автомобила. Може да се стигне и до проблем с управлението в завой. Лошият контакт с повърхността води до поднасяне с предната или задната част. В такива случаи не бива да се обвинява мокрия и хлъзгав път, а е добре да се направи диагностика на окачването.

Втвърдяване или омекване на амортисьорите

Още едно напомняне, че нещо не е наред е промяна в състоянието на амортисьорите. Понякога те омекват, а в други случаи се втвърдяват, което ясно показва, че има някакъв проблем. Много шофьори го игнорират и продължават да карат автомобилите си, като умишлено отлагат посещението в сервиза. Те обаче не знаят, че амортисьорите не „умират” веднага, а постепенно и всяко забавяне само отлага нещата и ги прави по-трудни.

Всичко това води и до износване на други елементи от окачването, при това с доста бързо скорост. Затова, ако откриете, че при преминаване на „лежащ полицай”, автомобилът изведнъж почва до опира в неравността (нещо, което преди това не се е случвало), явно ресурсът на пружините е изтекъл. И единственото, което може да се направи в случая, е да се потърси специализирана помощ.

0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 1 rate down comment
    хахах ( преди 5 години )
    както и тия цитрони дето са със автоматична ръчна спирачка
  • #10
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Гледам, че хората масово крушките не си сменят, та не ми се мисли за състоянието на ходовата част на автопарка.
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ще караш ще караш докато не изхвърчиш на някой завой.Това като гумите нали са кръгли и имат грайфер, а пък са и маркови и на първия дъжд става бобслей
  • #8
    1 rate up comment 6 rate down comment
    JEEP ( преди 5 години )
    Аз със аудито с окачването за ремонт мога да карам доста, ама всички тойоти, мицубишита, фиатове и рена, дето съм ги гледал в бокса с сцепени блокове, изхвръкнали клапани, напукани глави, няма как да мръдна
  • #7
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Целия заден мост на Ситроен прави по-малко проблеми от Мултилинк на Фауве.А да кажеш че Ситроена е здрав - ами не е...
  • #6
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Алексей ( преди 5 години )
    Колкото по-малко сложно окачване и колкото по-лекичка е колата обикновенно се оказва по-надеждно и по-лесно за оправяне, когато му дойде времето. А в талибанска държаваица като нашата с пътища осеяни с камъни, с прах и с дупки ...
  • #5
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Здравина?*
  • #4
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Кое е по изгодно като здрасина и поддръжка? Не говорим за возия.Независимо задно окачване или греда?
  • #3
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Освен с портфейла/банковата сметка
  • #2
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Купете си нова Toyota Land Cruiser и няма да имате проблеми с очаването. Даже изобщо няма да имате никакви проблеми със нищо.