Следващото поколение на Ford Focus ST стигна до етапа на изпитанията в реални условия и папараците отново успяха да го „заловят” по време на тестовете на автомобила на Северната дъга на „Нюрбургринг” в планината Айфел.
Все още не е официално потвърдено, но според източници от компанията новият ST ще получи 2,3-литровият EcoBoost от актуалния Focus RS, което е страхотна новина за феновете. В последните години в сегмента на хотхеч моделите компаниите се насочиха към намаляване на работния обем на моторите и все по-сериозно навлизане на хибридните системи, което не беше особено радушно прието от клиентите. Досега единственото изключение беше Mini Cooper JCW, където обемът на мотора нарасна от 1,6 на 2 литра.
От дебюта на Focus ST до последната му генерация мощността на мотора нарасна от 172 през 225 до 250 конски сили. Очаква се, че новото поколение ще е с 270 или 280 конски сили, а тунинг компаниите вече обещават доработки за ниво около 350 конски сили.
Ford Европа ще представи бензиновата версия на Focus ST с 8-степенен автоматик, а при новото поколение ще има добра новина и за феновете на дизела – ST и за тях с 190 конски сили и 400 Nm максимален въртящ момент. Двата автомобила ще са почти идентични по отношение на настройки на окачването, твърдост на пружините, спирачки и дори аеродинамичен пакет.
Новият Focus ST трябваше да се появи до края на тази година, но е налице забавяне, което означава, че премиерата му ще стане факт преди есента на 2019.