IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първият автомобил с камери вместо огледала вече е на пазара

Новото поколение на Lexus ES разчита на технологията Digital Side-View Monitors

Първият автомобил с камери вместо огледала вече е на пазара

Седмото  поколение на седана Lexus ES, което беше представено по-рано тази година, вече е в продажба. Така на пазара стъпва първият автомобил в историята, при който външните огледала са заменени от цифрови камери. Технологията  се казва  Digital Side-View Monitors.

Първият автомобил с камери вместо огледала вече е на пазара

В действителност различни автомобилни производители експериментират с тази технология от повече от 20 години, но досега тя беше използвана единствено при концептуални модели. Проблемът е, че в повечето държави системата с цифрови огледала все още е забранена. Японците обаче направиха необходимите промени в законодателството и така Lexus ES е първият автомобил с камери, който реално може да се купи.

Замяната на огледалата с компактни камери намаява съпротивлението, което означава допълнителна икономия на горивото, особено при големи камиони. Освен това, корпусите на стандартните огледала влошава обзора на водача. В същото време цифровото видео, което се излъчва в салона, може да бъде допълнително обработено и така шофьорът по-ясно да вижда различни обекти. Съответно това повишава безопасността.

Първият автомобил с камери вместо огледала вече е на пазара

Първият автомобил на европейския пазар с тази технология трябва да стане електрическият кросоувър Audi e-tron, представен през есента. Неговите продажби в Германия трябваше да стартират този месец, а в САЩ – през пролетта на 2019 г. Германската компания обаче има проблеми с производството, като се налага промяна на софтуера.

Освен това доставчикът на батерии – компанията LG, реши да повиши тяхната цена и в момента корейците преговарят с Audi. Затова и производството на e-tron се бави, като закъснението от графика може да достигне няколко месеца.

Снимки: Lexus

0 от 500
  • #7
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 5 години )
    Станчев, я пробвай пак.Лексуса е в продажба, аудито е още пластмасов макет. Всичката им работа е такава на каските - на пропагандни партенки са недостижими, но реално никакви ги няма.
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    минчо ( преди 5 години )
    Разбирачи и един doc ;)Не знам колко разбираме, но аз например се чудя зимата какво ще й се случи на тая камера? Всички знаем как се чисти замръзнало огледало - чегърташ с каквото имаш, докато го изчистиш. Тая камера се чудя как ще я изчегърташ... А ако са се сетили да й сложат нагреватели, още по-икономична ще дойде.
  • #5
    4 rate up comment 3 rate down comment
    doc ( преди 5 години )
    Тука само "разбирачи" са се събрали!
  • #4
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Миро ( преди 5 години )
    Повишава безопасността когато работи!А случаите в които да не работи ще са в милион пъти повече от огледалото!Софтуера забил, хардуера зациклил, комшията го чукнал сутринта, разместили се лещите на камерата и фокусира по бавно, но ти го разнираш когато вече е късно!Не случайно в повечето държави е забранена тази технология!Една стотна забавяне със сигнала може да струва човешки животи!
  • #3
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Както са казали хората тази технология се развива от 20 години и само законово е трябвало да се уредят нещата за да се пусне серийно. Така че Ауди не са открили топлата вода. Още повече колата по-горе вече може да се купи па макар и само в Япония. Е-трона още никъде не може да се купи така че и в това не с първи.
  • #2
    9 rate up comment 17 rate down comment
    Станчев ( преди 5 години )
    Audi e-tron е първия сериен автомобил с подобна технология. А Лексуса се предлага с нея само за Япония!
  • #1
    20 rate up comment 6 rate down comment
    Мишо ( преди 5 години )
    То е-трон докато го пуснат, вече ще е остарял...А иначе тая "технология" с камерите дано да е полезна. Като гледам, аеродинамично няма особена разлика от нормални огледала, само дето ще харчи ток за камерите и мониторите. Та дано спести повече гориво, отколкото изхарчи, ама надали... Пак маркетинга май е решил да се монтира и рекламира.