Вход   Регистрация

Кои са 10-те най-популярни употребявани коли в България?

Кои са 10-те най-популярни употребявани коли в България?
 

Внесените стари Porsche са колкото продадените нови Honda, Lexus и Mitsubishi, взети заедно

Кои са най-популярните марки в България? Отговорът на този въпрос е много различен, ако говорим за нови или употребявани автомобили. През първите девет месеца на годината при новите водят Dacia, Renault и Skoda - все марки с изразен акцент върху ценовите предимства. При старите обаче е тъкмо обратното.

Кои са 10-те най-популярни употребявани коли в България?
Volkswagen традиционно е най-популярната марка на пазара за употребявани автомобили в България

От януари до септември в КАТ са регистрирани малко над 39 000 нови автомобила в категории М1 и N1 - и цели 207 000 употребявани. От тях съвсем малко са на възраст до 5 години (12 311), около 33 000 са между 5 и 10 години, и всичко останало е с възраст над 10 години.

При втората ръка по някакъв удивителен начин съображението за цената престава да играе роля. Сред петте най-популярни марки на пазара попадат и трите германски премиум гиганта - Mercedes-Benz, Audi и BMW. В това отношение България е уникална за ЕС. Подобно съотношение може да се открие единствено в Албания и някои области на Русия.

Кои са 10-те най-популярни употребявани коли в България?
Нужни са само малко козметични процедури, за да се превърнат тези отпадъци в "перфектно състояние", "без забележки", "сядаш и караш"

Само внесените над 10-годишни Mercedes, BMW и Audi са чувствително повече от целия пазар на нови автомобили у нас. Челната петица се допълва от Volkswagen, традиционния лидер в Горубляне и Дупница, и Opel.

2018, регистрирани употребявани леки автомобили, по марки
Volkswagen    27141
Mercedes        20062
Opel                   15676
Audi                   14043
BMW                 13570
Toyota              10455
Ford                     9706
Peugeot              9517
Renault               6482
Honda                  6061
Citroen                5988
Fiat                       5477
Nissan                4895
Mazda                 4421
Hyundai             3599
Данни на КАТ за януари-септември 2018


Вероятно най-показателно за степента на изкривяване на автомобилния пазар в България е, че внесените употребявани Porsche от началото на годината са точно толкова (423), колкото продадените нови Honda, Lexus и Mitsubishi, взети заедно.


 

Реклама  


Купи Audi

  • Audi A6 1.9TDI-131hp-6sk NAVI FACELIFT

    5999 лв.

    дата на произв. - декември , 2002 г., пробег - 200000, С.к - Ръчна, цвят - Сребърен

  • Audi A4 2,0

    12000 лв.

    дата на произв. - май , 2005 г., пробег - 10600, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • Audi A6 1.9 6 скорости

    6199 лв.

    дата на произв. - октомври , 2002 г., пробег - 1, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Audi A4 1.9tdi

    3999 лв.

    дата на произв. - юни , 2002 г., пробег - 190000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • Audi A4 S4

    Цена по договаряне

    дата на произв. - януари , 2016 г., пробег - 18500, С.к - Автоматична

  • Audi A7

    Цена по договаряне

    дата на произв. - януари , 2016 г., пробег - 18000, С.к - Автоматична

Виж всички обяви

Коментари ( 50 )

Напиши коментар Влез

от: US ( преди 3 седмици )

Нова кола: ако ще я караш поне 7 год и прилични км, както примера по- долу. При добра подръжка си струва инвестицията.
3-5 годишна: Ако ще ги сменяш на около 3 год
7 годишна: Караш 2 год. При добър избор на марка и модел може да няма и обезценяване.

Но всяко продаване и купуване на кола си е разправия и време. Затова има хора, които ги връщат на дилъра, просто не им се занимава.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Мммм ( преди 3 седмици )

Моята я взех миналата година от магазина и я докараха с найлоните,после аз си ги свалих така,че не ми дреме кой е пърдял на найлона, на седалката без найлон съм първи,и при мен булката е девствена , и това за втори път първият бе с предната кола сега е на 210000 км.дъщеря ми я кара,и не съм помислял да я връщам на дилър и тънки сметки колко овехтява и т.н.,карам си и си правя кефа с нова кола и за стара не помислям.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Да 20К не са малко пари под тия пари колко премиумни са премиумите?
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Мда, те поршетата и бмв-тата заради големите багажници ги купуват
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Първо 20к малко хора могат да си позволят за кола. И 2 с тия пари можеш да си купиш нова точно от изброените градски колици. А ако си с 2 деца как се виждал да пътувате извън града 4 ма с багаж?
Отговори
 
+3
 

Положителни: 4  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Дай на Ганьо 20 000 за кола (или 5-6 годишен лизинг по 200лева на месец) и гледай как веднага ще се барне с лимузината на Меркел отпреди 10 години. Не може той да кара нова Корса, Клио, Фабия, Фиеста... кожи трябват, подгреви, джанти. Също айфон задължително. Защото Ганьо може да взима 1000 лева, но вноската на айфона за две години е само по 100 на месец, лимузината по 200 и тя. Така е - отиват му и Айфон, и голяма дърта лимузина. Отиват му на очилата менте.
Отговори
 
+9
 

Положителни: 15  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Докато данъците са ниски за стари коли, хората винаги ще предпочетат стар лукс. И в Европа би било така.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 5  Отрицателни: 3

от: FenIX ( преди 3 седмици )

Работата е че масово се карат коли до около 10000 лв а нова кола на тази цена няма. Просто такива са възможностите на хората. Ако имат пари надали ще купуват на риск коли на кой знае на колко км са и поддържани незнайно как.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 6  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Чакайте, никой не казва новата е по-евтина от старата. Точка. Казвам само че нов среден клас излиза близко до стара лимозина.
Нов среден спрямо стар среден е ясно.
Проблема е че мрънкаме как сме бедни и караме стари коли ама пък караме скъпи коли.
Щом ви е такъв проблем сравнението с нова кола да ги сравним с 5 годишен среден клас. Още по-евтино ще излезе от 10+ годишна лимозина.
Ама българина иска да му викат евала. Едно е да кажеш че караш БМВ друго е Опел макар и по-скъп.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 2

от: С опит ( преди 3 седмици )

Разбира се, че новата кола излиза по-скъпо, най-малкото заради каското и данъка.
Има и нещо друго- удоволствието и новите технологии. Ето пример. Приятел си купи GLK за 30 000 евро. 3 годишна. Но... това е кола, модел 2010. Екстрите, които са там, в сравнени с един например Тусон от 2018 са никакви. Тази кола няма нишо съвременно, въпреки, че е на 3 години.
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 6  Отрицателни: 9

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

В Германия, развит и богат пазар, годишно се купуват под 4 мил. нови автомобила и над 7 мил. на старо. Всяка година възрастта, на която човек придобива първата си нова кола в ЕС, расте и в момента е над 40 години.

Съотношението нови/стари в БГ все още е лошо, но да се твърди, че новата кола непременно е по-добра или по-изгодна от старата просто не е коректно.
Отговори
 
+7
 

Положителни: 8  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Не мога да разбера как някой ми обяснява че новата кола излиза по-евтино или същото като старата. Ако беше така всички щяха да карат нови и пазар за 2 употреба нямаше да има. Пълни глупости. И какво сравнявате - нова Шкода със стар Мерцедес?!? Сравняватйте стара с нова Шкода и стар с нов Мерцедес и пак елате ми кажете каква е обезценката на старата и новата кола. Правото да пръднеш пръв в колата е около 20-30% от цената и още при напускането на шоурума. Най-изгодно е 4-5 годишна кола.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 8  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Ако знаеш колко хора пърдят в колата преди да си я купиш лошо ще ти стане хаха. Карат я в завода до плаца, автовозаджията я кара на товарене и разтоварване. Като пристигне в БГ я карат от сервизите за проверка. Така че яко пърдене има преди да я вземеш и да си мислиш че ти си първия. Булката е двствена ама не съвсем хааха
Отговори
 
+4
 

Положителни: 8  Отрицателни: 4

от: Мишо ( преди 3 седмици )

Явно народа си обича Фолксваген , доказва се с продажби , това е показателноста за успеха на дадена стока.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 7  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Не забравяй че
1. тези 26к са преди пазаралъка
2. Колите преди 5 години са били поне 1000лв надолу като цени
3. В автокъщите на дилърите седят предимно служебни коли където отстъпките са други.
Както казах трябва да си луд да върнеш колата на дилъра
Отговори
 
  0
 

Положителни: 2  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

"Забравили са да махнат влекачите и автобусите на Мерцедес" - написали са ти хората, че това е M1 и N1. Влекачите и автобусите не са там, за твое сведение
Отговори
 
+1
 

Положителни: 4  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Да допълня не сравнявам с нищо ноффнос.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Плана е да е около 60-70к
Но да Ситроена очевидно е бил бо клук.
Почти базови Октавии въртящи се около 100к км започват от 14-15к при положение че нови са били под 30к.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 2  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Както и двугодишна на 70 000 км с цена нова 60 000 я взех при това от дилъра /демек и с неговата надценка / за 32 000 лева.

Още един пример - 4 годишна Ибиза с цена нова 26 000 лева и навъртяни 42 000 км се продава от Аутотехника за 12 400 лева. Колата е в гаранция.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 5  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Ако си дал 3000 за ремонти за 3 години има два варианта - *** бараката си случил или *** километража си навъртял / 150 000 км. /

Ако Октавията за 3 години и врътнеш 150 000 км няма как да и вземеш 23 след това. Виж пазара. 5 годишна кола купена нова за 41 000 и с навъртяни 120 000 я взех за 11 500
Отговори
 
+5
 

Положителни: 7  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Дилърите нормално ги изкупуват на толкова. Трябва да си луд или да ти дадат жестоки условия за новата за да я върнеш и да не я продадеш сам.
Аз карам Октавия. Нова беше без малко 36 с подарък каско та все едно 34. Сега без проблем мога да й взема 22-23к.
Предната ми беше С4 8200 купувана и 5000 продадена за 3 години. Отделно съм дал 3000+ за ремонти. Тоест 6200+ за 3 години срещу 11-12 за 5 при положение че Шкодата е в пъти по-добра
Отговори
 
+1
 

Положителни: 4  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Нова кола винаги ще е по-скъпа от стара. Особено ако не сравняваме Дачия с Мерцедес. Сравнете нова Октавия / около 35 хиляди / с употребявана такава за 15 хиляди като им навъртите и на двете 100 000 км.

Моя опит досега показва - Каско + ремонти по 5 годишен масов модел са по-малко от само цена на Каско / без никакви ремонти / на чисто нов автомобил за пробег от 100 000 и 5 години. Каско нов автомобил за 5 години = 4500. Каско стар за пет години = 2500. 2000 за ремонти за 100 000 - стигат
Отговори
 
+2
 

Положителни: 5  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Няма как нова кола за 5 години да се обезцени само с 30%. Приятел върна новата си кола обратно на дилъра след 6 години и 130 хил.км. Дадоха му 30% от цената нова / срещу нов лизинг разбира се / и той беше щастлив защото по негови думи на свободния пазар цената била още по-ниска.

Я кажи какво значи 50% при втора ръка и какво при нова. Аз продадох употребяван автомобил с 50% надолу - цели 3000 лева обезценка. Ако си бях взел нов за същите километри / години не ми мърдаха 15 хиляди обезценка
Отговори
 
+2
 

Положителни: 6  Отрицателни: 4

от: U2 ( преди 3 седмици )

Изборът на стара германска кола е ориенталския начин да си почуватваш значим, в... очите на слепите. Такива индивиди предизвикват единствено съжаление и чукане на дърво, пази боже!
Отговори
 
+15
 

Положителни: 22  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Забравили са да махнат влекачите и автобусите на Мерцедес. При само леки коли М1 подредбата е ФВ, Опел, Мерцедес. Влизате в opendata сайта на МВР и си филтрирате като хората.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 5  Отрицателни: 2

от: Ра$$$ово Ломско ( преди 3 седмици )

Е, старо Porsche, ама аз не знам друга марка на която 50 год.коли да започват от 50 хил., а горна граница няма!Виж с Cayenne, нещата стоят малко по-иначе, но той вноса е от тях точно.
Отговори
 
+9
 

Положителни: 11  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Да в крайна сметка нова кола си излиза по-скъпо от стара. Но разликата нова среден клас (стига с тия сравнения с Дачия. Говоря за Опел, Шкода, Мазда) е малка спрямо стар Мерцедес. А всички защитници на старите коли сравняват стар Мерцедес с нова Дачия откъм комфорт и стар Опел с нов откъм цена. Тогава много ясно че старата е по-добра. Но ако контрола върху старите коли стане на необходимото ниво и те ще поскъпнат като cost of ownership особено при луксозните
Отговори
 
+11
 

Положителни: 14  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Днъка сега ще падне, а обслужването е напълно поносимо. Повечето сервизи искат около 300 лв за услуга която в нормален труднмо да падне по 200.
Моята нова кола ако сега беше на 5г и я продам ще загубя не повече от 30%. Старата ми употребявана за 3 години загуби почти 50.
Гражданската как го реши че е по-скъпа. Лизинга не оскъпява с повече от 10 макс 15% и то ако си с малка начална вноска.
Да каското е двойно на стария премиум. Но пък новата кола ти пести пари за гориво.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 7  Отрицателни: 6

от: Loco ( преди 3 седмици )

Уважаеми, ти пропускаш два момента: разходите за старите коли в БГ са неестествено ниски, като никъде другаде в Европа (не само в ЕС), и се поддържат така от мафията, която вкарва тотал-щетите в Дупница и пр. и с козметичен ремонт ги пробутва на населението да се трепе. Когато тия разходи се нормализират, тогава и обезценката на старите коли ще стане значително по-бърза. Иначе в момента е факт, че е по-изгодно стара от нова, и по-изгодно стара, отколкото обществен транспорт
Отговори
 
+8
 

Положителни: 12  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Сметките за нова кола на колегата по-долу са доста едностранни. Ако беше едно и също да вземеш стара + обслужване или нова повечето щяха да предпочетат нова. Обаче новата кола има други разходи - данък, гражданска, каско,които са много по-високи. Обслужването е в оторизиран сервиз за да важи гаранцията а там всички дерат кожи. Ако си на лизинг още пари за лихви. Освен това обезценката при новите коли е най-голяма. За 5г кола на старо трудно ще изгуби 40-50% докато новата веднага е 20-30% надолу
Отговори
 
+4
 

Положителни: 10  Отрицателни: 6

Страница: 12
Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising