IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Volkswagen с мрачна прогноза за немската автомобилна индустрия

Според Херберт Дийс, промените в екологичните изисквания заплашват бъдещето на германските производители

Шефът на Volkswagen с мрачна прогноза за немската автомобилна индустрия

Доста мрачна картина за бъдещето на германската автомобилна промишленост обрисува шефът на Volkswagen – Херберт Дийс, по време на конференция на производители и доставчици на оборудване. Според него, кампанията „срещу индивидуалната мобилност”, както и „истеричната дискусия за вредните емисии” застрашават бъдещето на самите автомобили, съобщава изданието Quartz.

Шефът на Volkswagen с мрачна прогноза за немската автомобилна индустрия

Дийс е категоричен, че новите изисквания за вредните емисии СО2 на автомобилите в Европа са прекалено амбицозни и оказват силен натиск върху самите производители. Те се оказват опрени до стената, тъй като не им стига времето за адаптация.

„Ако погледнете бившите бастиони на автомобилната индустрия – такива като Детройт и Торино, то става ясно какво може да се случи с градовете, в които са базирани водещите корпорации в автомобилната индустрия. Към момента шансовете на немската автомобилна индустрия да остане в световния елит след 10 години са 50:50”, заяви шефът на Volkswagen.

Както е известно, от 1 септември в Европа действа нов стандарт за проверка на нивата на вредните емисии и на разхода на гориво (WLTP), който предвижда тестването на автомобилите в реални условия. Освен това, властите в ЕС взеха решение за рязко намаляване до 2030 г. на нивата на въглероден диоксид (CO2) – с 35%, както и за постепенна забрана на дизеловите автомобили и увеличаване на електромобилите.

Впрочем, Дийс неслучайно дава пример с Детройт, който в средата на миналия век се считаше за автомобилната столица на Северна Америка. Икономическата криза, която удари индустрията, а също така и сериозната конкуренция с японски и корейския производители, доведе до тежки последствия. Така, в разгара на финансово-икономическата криза през 2013 г. градът обяви банкрут. В резултат на това Детройт се превърне в град-призрак с пустеещи улици, изоставени сгради и високи нива на престъпност.

Едва през последните 1-2 години нещата в Детройт започнаха да се нормализират, като в в града все още се намират централите на водещите американски производители начело с General Motors.

 

0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 2 rate down comment
    ха-ха-ха ( преди 5 години )
    С новият стандарт за тестване в реални условия на колите, швабчетата вече няма да могат да лъжат и за това почнаха да реват на умряло. Както се казва - дойде Видьов ден и истината лъсна, а тя е че "великите" германски технологии са само лъжи и платена пропаганда.
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Факт!-тическия ... ( преди 5 години )
    пак е преял с рено и ся не може да излезе от WC-то!
  • #10
    17 rate up comment 2 rate down comment
    FenIX ( преди 5 години )
    Трябваше да работят по нови технологии с по-ниски емисии а не по внедряване на измамен софтуер. Сега са доста изостанали от азиатците в хибридни и ел технологии. Навремето така изгубиха позиции в електрониката. Някой да си е купувал скоро немски телевизор, телефон или др. електроника? Ако продължават да лежат на стари лаври и автоиндустрията им ще има същата съдба. Япония, Корея отдавна работят и са много по-подготвени от немците. Китай също напредват бързо и най-вероятно скоро ще са сред водещи
  • #9
    18 rate up comment 2 rate down comment
    нововнос ( преди 5 години )
    да *** в кофите тези нагли отровители, продавачи на премиум рак,и на премиум смърт. Никаква милост за тези, да гният по затворите са причиняване на толкова много смърт и страдания.
  • #8
    21 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Интересно е - айде да кажем японците имат хибриди ами ПСА / уж френски ч*кии / как успяха да си сертифицират всички модели по WLTP а фау-ве не.ПОКАЗАТЕЛНО!!!
  • #7
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Как французите, японците, корейците, че даже Индия и Китай, успяха да се адаптират още преди да е започнало голямото преструктуриране, а тия не. То не бяха експерти, обясняващи колко са вредни батериите, не бяха тестове доказващи, колко по-изгоден е дизела от хибрида... Просто защото не пожелаха да работят и да вървят в крачка с технологичния прогрес. Ако не вземат мерки, ще последват съдбата на британските компании.
  • #6
    25 rate up comment 1 rate down comment
    GTE ( преди 5 години )
    Американските автопроизводители фалираха, защото не приеха , че динозаврите от два тона и половина с осмаци са обречени. Същото важи и за европейските, ако не спрат да бълват разточителни премиуми. Колата е леген, който трябва да бъде ефективен, практичен и безопасен
  • #5
    16 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 5 години )
    Ми немците де бляха и спаха до сега? Вместо да мрънкат да почват да бачкат, че чистиО дизел умрЕ.
  • #4
    13 rate up comment 8 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    Хиляди българи ще трябва да си теглят глокшума признавайки френското превъзходство в автомобилостроенето.
  • #3
    23 rate up comment 6 rate down comment
    none ( преди 5 години )
    Време имаше достатъчно, просто германците не го използваха рационално. Последните 10 години не са мръднали и на йота технологично, и успяха да се задържат в световният елит основно с измами. Сега ще трябва да наваксват, но 10 години не са наваксват лесно (само по комунизма петилетките се правеха за 2 години ;))), още повече че в последните 30 години Германия загуби инерцията си в иновациите и хората там позаспаха. Все още там производителността на труда е най-висока от целият ЕС, но е зад САЩ