По-рано тази година Ford представи четвъртото поколение на Focus, но най-мощната му версия засега е ST Line, догодина се чака ST, а Focus RS би трябвало да се появи през 2020 година. Естествено това не е изненада – версията RS се появява към края на жизнения цикъл на всяко едно поколение на Focus, така че към 2020 трябва да очакваме и фейслифт на основния модел.
От няколко месеца насам упорито вървят предположения, че Focus RS ще е с хибридно задвижване, което ще бъде добавено към подобрената и по-надеждна версия на 2,3-литровия EcoBoost двигател.
Задвижването 4х4 също остава, а отделни независими дизайнери вече се пробват дали ще уцелят как ще изглежда екстериорът на новия Focus RS. С оглед на амбициите на Ford Performance Focus RS да е реален съперник на Audi RS3 и Mercedes-AMG A45, то мощност от 400 конски сили не би трябвало да е изненада.
От друга страна, от компанията вече се чуват гласове, че Focus RS е много близо до горната граница на „възможната цена” на хотхеч от по-масова марка и допълнителното й увеличаване би пренасочило клиенти към други брандове. А това признание идва да подскаже, че следващият Focus RS може и да не получи толкова много нови технологии, с колкото сме свикнали да дебютират неговите предшественици, но това няма да се отрази на динамичните му качества или на представянето на пътя.