Вход   Регистрация

30 000 „мръсни дизела са внесени в България през 2017 г.

30 000 „мръсни дизела са внесени в България през 2017 г.
 

Европейската комисия иска да ограничи износа на стари автомобили към Източна Европа

На Запад не ги искат, на Изток ги купуват - през 2017 т. само в България са били внесени 30 000 "мръсни дизели". Европейската комисия иска да ограничи износа на стари автомобили за Източна Европа. Но може ли да го направи? Това пише в свой аналис „Дойче Веле”.

30 000 „мръсни дизела са внесени в България през 2017 г.

„Открай време Източна Европа предупреждава: старите и мръсни дизелови автомобили, които излизат от употреба на Запад заради обсъжданите забрани и ограничения на тези коли, рано или късно се оказват в източноевропейските членки на ЕС. Докато благосъстоятелните западноевропейски държави подобряват качеството на въздуха на своя територия, преследването на европейските климатични цели на Изток става все по-трудно, пише "Франкфуртер Алгемайне Цайтунг".

Така например само през миналата година в България са били внесени над 100 000 стари автомобили, като над 30 000 от тях са били "мръсни дизели" - по данни на европейската екологична организация "Transport & Environment" (T&E), посочва в тази връзка порталът heise.de.

Проблемът се измества - от Запад на Изток

На този фон Европейската комисия (ЕК) е решена да се задейства, пишат редица немскоезични издания: тя предупреждава германските атомобилни компании да се въздържат от износ в Източна Европа на онези стари дизелови автомобили, които техните клиенти връщат, за да получат премия и да закупят нови коли.

"Износът (на тези коли) не е решение, това е просто изместване на проблема със замърсяването на въздуха от Западна към Източна Европа", казва пред "Тагесшпигел" еврокомисарката по промишлеността и вътрешния пазар Елжбета Биенковска.

Разбираемо е, че германските собственици на подобни автомобили желаят да се възползват от предлаганите им "премии за бракуване" или "екологични премии". Само че не бива старите и лошо оборудвани автомобили да продължат да се движат по пътищата на Европа, макар и в други страни, казва тя, цитирана от "Дойчландфунк".

По този повод интернет-порталът heise.de припомня, че в началото на октомври германското правителство и автопроизводителите са приели концепция за решаване на проблема с "мръсните дизели". Тя залага основно на премии, полагащи се на собственици на стари автомобили при покупката на нова кола.

Същевременно техническо преоборудване се предвижда само при някои определени случаи - за сметка на производителите. Автоконцерните обаче отказват да поемат тези допълнителни разходи, което превръща изпълнението на тази част от плана в много несигурно, четем в статиите по темата.

Според еврокомисарката Биенковска, старите дизелови автомобили могат да бъдат експортирани само ако преди това са били дооборудвани. Същевременно от ЕК признават, че не разполагат с правна основа за налагането на подобно задължение и добавят, че става дума по-скоро за оказване на политически натиск, посочва "Франкфуртер Алгемайне Цайтунг".

20% по-висок износ от Германия

През 2017 броят на експортираните стари дизелови автомобили от Германия действително се е увеличил - с 20% в сравнение с 2016, достигайки 240 000. Една трета от тези автомобили се оказват в Италия, Австрия, Франция, Украйна и Холандия. Останалите - в източноевропейските членки на ЕС”.

Снимка: "Ройтерс"
 

Реклама  


Купи кола

  • Citroen Xsara 1.6i-АВТОМАТИК

    3500 лв.

    дата на произв. - януари , 2004 г., пробег - 138000, С.к - Автоматична, цвят - Светло сив

  • BMW 318 Ci

    4200 лв.

    дата на произв. - ноември , 2000 г., пробег - 246500, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • BMW 320 i 6 цилиндъра

    2200 лв.

    дата на произв. - май , 1994 г., пробег - 254760, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • Audi A4 2.0TDi Германия

    14999 лв.

    дата на произв. - септември , 2011 г., пробег - 237000, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • Mercedes-Benz E 220 2.2 CDi Германия

    28500 лв.

    дата на произв. - август , 2012 г., пробег - 150000, С.к - Автоматична, цвят - Графит

  • Peugeot 308 2.0 HDi Германия

    8200 лв.

    дата на произв. - юни , 2009 г., пробег - 180000, С.к - Ръчна, цвят - Бордо

Виж всички обяви

Коментари ( 24 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Да ама тук караме 10+ годишни коли където всеки бензин е по-чист от всеки дизел. Като махнеш еко оборудването на дизела и стана съвсем грозно.
А това наизуст ми те турбо бензините са като дизелите. Скоро нали имаше изследване в Англия на коли в дивжение където 10% от дизелите покриваха изискванията в зелено, там някъде в жълто и болшинсвтото бяха червено. А бензините от евро 3 нагоре нямаха червено и имаха малко жълто. И братята Американци защот не подгониха ВАГ и за бензините тогава
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: Аха ( преди 1 седмица )

А кога пристигаха "мръсните" бензини не ревахте, сега ревете. След всяка бензинка мирише на аромат на бензин особено когато е студено запалена направо го изхвърля, да не говорим че турбо инжекционите под налягане създават същите вредни емисии и кпд му е по малко от на дизела. Още от бай Рудолф дизел кпд е 40%, а на Ото 25% и още не е достигнал базовото кпд на дизела.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 2  Отрицателни: 2

от: Man ( преди 1 седмица )

Както всички добре знаем, дизела има смисъл в два случая:
1. Много сериозен годишен пробег, основно служебно ползване.
2. Тежки автомобили/СУВ, където разликата с бензиновите двигатели като разход е голяма (5+л.).

Какво стана на практика, масово хората правят между 10-15000/годишно, при който пробег сметката не излиза. Демек кара се дизел, за да е по-евтино, пък то не е точно така. И понеже тези 10тина х.км. се въртят основно в градовете, проблемът с мръсния въздух е факт.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 6  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Газта била за малцинството!?Хайде някой да ми обясни, защо да давам два пъти повече пари за бензин а да не карам на газ?На година минавам около 20 000км.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 2

от: Гошо ( преди 1 седмица )

Аз ше с оделя мнение , имах 1.8 турбо 150 коня ..под 14 газ градско в Бургас не ми е падало ..на стъпка прескачаше 20 , след това взех бмв 120 дизел 8 нафта градско и чести ремонти заради горивата ..турбината издържа 45 000 км след рециклажа кйто беше 600 лв ... Сега карам сеат леон 2.0 тди от последните (коман реил), 7-8 градско 6 извън с 120-130 км . Всички бяха с демпферни съединители , не ме питайте от къде знам ..хаха
Отговори
 
+10
 

Положителни: 10  Отрицателни: 0

от: GT ( преди 1 седмица )

Модерните бензинови мотори са много по-икономични. Преди 20год. купих първата си кола беше 91г. BMW 3-ка 1.8, 113к.с , мисля беше харчеше 11 градско. Сега карам 2.0 Skyactive-G 118к.с, и ми харчи 8 градско, но карам повече смесен цикъл и всъщност е 6.5л./100км. Не карам повече от 15К на година. Няма кой да ме убеди, че съм направил грешен избор.
Отговори
 
+16
 

Положителни: 17  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Първо е показателно че всеки дизелджия ги знае с точност цените и второ всички са ми казвали ако ще продаваш - рециклираш. Ако ще караш - сменяш.
Очевидно не си карал турбо бензин за да твърдиш такъв разход. Или си чувал че в първоте тесове на екобууста на форд харчел много. Истината е че като всеки двигател зависи как караш. Аз карам турбо бензин и 10/100 виждам само зимата при първи сняг (неразчистени пътища и огромни задръствания)
Отговори
 
+7
 

Положителни: 8  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Между турбо бензин и дизел по добре нафтата .. едното ще гори 8 градско другото 12-14 ... А и 2 те с турбини които се чупят и интеркулери които се пукат и така нататак.Всички нови са с демпферни маховици.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 4  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

До колегата със статистиката ....Помпите се рециклират и правят а доста под 500 лв ... Турбо рециклирано втора употреба е около 300-400 лв ..ново е 700 с отстъпките , съединителя е 1000+ за папагалите по магазините , сега от тия 1000 махни 40% отстъпкаа има и Валеота по няма 400 лв с твърди маховици Живеем в БГ , всичко се ремонтира и рециклира.Пича с турбо бензините пак разхода е доста повече като гориво + имаш и турбо и дюзи и други глупости скъпи заедно с демферен маховик.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 3  Отрицателни: 3

от: Край ( преди 1 седмица )

Ако въведе много внимателна политика на стимули и ограничения спрямо колите - България може да спечели от евтините дизели в ЕС. Достатъчно е само да задължи всички да са във техническа изправност с катализатори и фап филтри.
И тези които са от по-старо поколение без такива просто да се забранят.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 6  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

От 5 години насам са масови турбо бензините които изяждат предимството с гъвкавостта и намаляват сериозно разликата в разхода
Отговори
 
+12
 

Положителни: 13  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Въобще трябва да не си наред да купиш дизел над 5 години. За нов щом те влзече хубаво ако не караш много за 5 години може да си 1-2хил лв назад но не е страшно
Отговори
 
+7
 

Положителни: 9  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Хайде стига с тия митове че нафтата на практика връща в резервоара.
2.0 турбо дизел градско не пада под 8. На магистрала 5-6. 2.0 бензин близки коне 11 градско, 7-8 магистрала. И какво излиза икономията е средно 2/100. Сложи го 3. 6лв/100 срещу турбо 1000+, съединител 1000+, помпа 500+, дюзи 500+. Като замине дпф се налага чип 500+. Тоест всеки ремонт те връща 10-тина хил км назад.
За гъвкавостта съм съгласен че до голяма степен е предимство
Отговори
 
+5
 

Положителни: 9  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Покажи Коментара
Турбо дизела е еластичен ..икономичен и със сравнително поносима цена , еквивалентния му бензин гори два пъти повече върви и ускорява два пъти по слабо , нютони няма бензина ,нютонии.А излагането и миризмите на газовите системи е отделен въпрос , не малко коли изгоряха.Каквото и да си говорим газта е за оптеделена част от населението , наречена малцинство .
Отговори
 
 -7
 

Положителни: 3  Отрицателни: 10

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Дизела е за трактористи, за такива, които крадат или могат да купуват крадена нафта и балъци.
Последните са най-прекарани. Някой от предните 2 категории ги е излъгал, че е много евтино да караш на това гориво и те се метнали на него и започват филмите. За 1-2 митра евентуално, а понякога няма и толкова икономия на 100 км се вкарват в такъв филм, че няма повече на къде. Дюзи, ГНП, съединител с маховик, турбо, регенерация и какво ли още не. Цифромания!
Отделно, че си броил повече пари за дизел.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 9  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Тази с процентите дето твърдят, че едва ли не всички си вземали дизели да излязат от гетото в което живеят! Изобщо не е така! Като се замислих на нашата улица 21 къщи (10 от едната и 11 от другата страна) 4-ма човека имат дизели. Всичко останало е на бензин или газ. Тези с дизелите карат СУВ. Единия е с Ланд Крузер. Него го разбирам и другите донякъде. Всичко останало не кара нафтови печки. Семайствата са над 30. В някои по-големи къщи са х2. Всяко сем. има по 1-2-3 коли. Поне 50 коли са.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 5  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

То пък дизелите излизат много евтино. Като смениш търбина, съединител и/или дюзи отидоха тези 5лв на 100 км дето пестиш. Като сложиш че и дизела ще е на 2 пъти повече км и всички други неща са по-вероятно да се счупят и съвсем отиде далаверата.
Първите ТФСИ къртеха откъм вървене/разход, но и не държаха. Когато махнаха компресора и останаха на турбина само станаха съвсем ок.
Не се оплаквайте от директното впръскване. И сега има коли с без него. Масово тук колите са 10+ години а там е рядкост то
Отговори
 
+8
 

Положителни: 11  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Ами явно зависи какви хора познавате :-P В последната година баща ми, гаджето и 1 приятел купиха бензинки. Само 1 приятел си взе Мецедес дизел. 3:1 за бензина
Отговори
 
+15
 

Положителни: 17  Отрицателни: 2

от: Този ( преди 1 седмица )

Само 20% от внесенете автомобили са бензин, всичко друго е дизел много ясно. То е вижда, ако човек следи разни модели и огледа автокъщите.
Всеки скача на дизела, много малко взимат бензин и после да се занимават с газово, а още по малко си купуват с фабрино хазово.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 7  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Покажи Коментара
Ами то хубав бензинов мотор последните 15г няма. Харчат много на директното впръскване не можеш да сложиш газ, е кой луд щи си купи бензин? Един познат взе ауди ТФСИ, нещо се счупи и даде 4к да го оправи. Едни от малкото ставащи мотори е на Алфа 1.4 турбо но 120кс, прост надежден мотор, обаче за извън града е слабичък и ако го караш бързо харчи яко. За мен няма по приятно караща се кола от 6-цилиндров дизелов мотор на Мерцедес или БМВ.
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 5  Отрицателни: 10

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Аз лично не познавам човек който през последните 3-4 години да е купил употребявана бензинова кола.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 13  Отрицателни: 9

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Тези данни са според асоциацията на вносителите на автомобили - тоест регистрираните там автокъщи. А далеч не всички автокъщи са регистрирани. И да не броим всичките частни лица които вкарват коли. В България поне половината реално внесени коли са нафтови печки.
Отговори
 
+12
 

Положителни: 13  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Покажи Коментара
В Европа около 50% от колите са дизели. При внесени 100 000 коли от които 30 000 дизела (или 30%) излиза че приоритетно се внасят бензинови коли. Така че журналята няма какво да шашкат хората. И наистина тия дизели са много по чисти от голяма част от колите в движение сега – дизели и бензини.
Отговори
 
 -8
 

Положителни: 4  Отрицателни: 12

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

да се въздържат от износ?! Дам и големите компании ще търпят загуби ей така без да имат реална забрана.
Другият момент е че тези "мръсни дизели" са по-чисти (към момента на изнасяне) от "чистите дизели" които се карат тук. А до 1 година ще им се махнат катализатори дпф-и егр-и и ще се чипосат за да станат максимално "чисти"
Отговори
 
+24
 

Положителни: 25  Отрицателни: 1


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising