IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW няма скоро да се откаже от дизелите

Турбомоторът с 4 турбини, поставян на M550d, обаче ще отпадне от гамата

BMW няма скоро да се откаже от дизелите

Скандалът с Volkswagen от есента на 2015 г. накара много от производителите да започнат да се отказват от дизеловите двигатели, като насочат усилията си към бензинови, хибридни и изцяло електрически агрегати. Някои автомобилни гиганти обаче са на мнение, че критиките срещу дизела са прекалени и този тип мотори има бъдеще.

BMW няма скоро да се откаже от дизелите

Един от тези производители е BMW, стана ясно от изказване на директора на отдела за разработки Клаус Фрьолих по време на автосалона в Париж. Пред журналисти той беше категоричен, че компанията му разполага с едни от най-добрите дизелови двигатели в света, като те имат и едни от най-ниските нива на вредни емисии.

„Използването на 4-и и 6-цилиндровите дизелови двигатели на BMW е напълно безопасно, така че в близко бъдеще ще продължим да ги развиваме. Под въпрос обаче е бъдещето на нашия 3,0-литров мотор с 6 цилиндъра и 4 турбокомпресора”, обясни Фрьолих.

Топ-инженерът на баварците призна, че този мотор, поставян на модела M550d xDrive, много трудно ще може да покрие съвременните екологични стандарти. В същото време сегментът на пазара на най-мощните дизелови двигатели е прекалено малък и затова не си заслужава да се влагат огромни средства в този мотор.

Към момента 3,0-литровият дизелов агрегат на баварците се предлага в няколко различни версии – с една, две и дори с четири турбини, като в BMW не отхвърлят възможността той да остане само в първите два варианта.

Снимка: BMW
 

Тагове: bmw m550d
0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 3 rate down comment
    монтьорО ( преди 5 години )
    ми кат ти хвърли биелн лагери на 180к, що не ги смени на 150? пък може и веригата да смениш преди 200к... аман от стиснати газари
  • #11
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Бмв произвежда най-добрите и технологични дизели.
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    но преди това е навъртял 450хил. км по германските магистрали и като си го взел не си знаел че на 160хил км се прави обслужване на веригата
  • #9
    9 rate up comment 8 rate down comment
    . ( преди 5 години )
    Мдааам, Клаус Фрьолих ще продължи да твърди същото дори децата му да умрат от рак. Подобни типове нямат абсолютно никакви скруполи.
  • #8
    18 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    БГ неграмотниците все някой им е виновен - ако не е Тръмп, ще са немските инженери. или пък сорос. само че ако Хитлер бе почакал малко - немските инженери щяха да му спечелят войната и сега щяхме да говорим на немски. а понеже той не успя - след това за 40г немските инженери превзеха света и от напълно разрушена страна я направиха една от най напредналите. добре че на БГ селянина има кой да му пречи че иначе ние да сме ги минали. смешковци. занесете цветя на тодор Живков и пийте по една студена
  • #7
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Като гледам продажбите на ел. коли доста още ще се развият дизелитеХейтърите от панелките само си мислят че ел колите са се развили ... те си остават и още дълго ще си останат едни градски автомобили
  • #6
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Kron ( преди 5 години )
    Нали се сещате, че това е само мнението на директора за разработки. За негово съжаление маркетингът е основният фактор, а не технологията. В момента, в който истинските шефове отбележат тенденцията, че сложността, средствата и усилията да маркетират дизела надвишават приходите, а твърде вероятно и отнемат от стойността на самата марка, веднага ще му наредят да прекрати разработките.
  • #5
    8 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Мути Изперкел за пореден път им прави мечешка услуга. Пак застана зад дизела и го подкрепя, а немците вместо да се отърсят от него и да продължат на следващо ниво продължават да се занимават с допотопни технологии. Отново ще трябва за ги принудят отвън да го спрат. Просто като го забранят в повечето големи градове да се движи хората ще спрат да купуват нафтови печки. И тогава кво праим? Мути Изперкел ще налива държавна пара за да не фалират немските измамници. Пълни смешници са тези!
  • #4
    16 rate up comment 9 rate down comment
    z8 ( преди 5 години )
    НАЙ-ДОБРИЯ ДИЗЕЛ НА ПАЗАРА.уникален двихател е 3.0
  • #3
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    "...сегментът на пазара на най-мощните дизелови двигатели е прекалено малък..."Само тук сме твърдо убедени че дизела е подходящ за спортни или луксозни автомобили. В Европа дизел се купува само за работни цели или ако въртиш по 30+к км на година. А тук вярваме че 10 годишен дизел може да е на 150к км. Особено при положение че 3-5 годишния новвнос е на по толкова. Болшинсвтото луксозни дизели там са различни форми на таксита и рентакар