IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият RAV4 за Европа: без дизел, но с по-икономичен хибрид

Кросоувърът на Toyota вече е с по-голямо междуосие и увеличен клирънс

Новият RAV4 за Европа: без дизел, но с по-икономичен хибрид

На автосалона в Париж компания Toyota показа новото поколение на кросоувъра RAV4. Той ще се появи на европейския пазар в началото на следващата година. Новата генерация на популярния автомобил дебютира още през март 2018 г. в Ню Йорк, но във варианта са американския пазар. Разлики между двете версии в дизайна няма, ако не се броят местата за регистрационните табели, които отговарят на европейските стандарти.

Новият RAV4 за Европа: без дизел, но по-икономичен хибрид

Кросоувърът е изграден на модулна платформа TNGA-K. След преминаване към новото шаси, размерите на модела останаха почти непроменени, с изключение на това, че междуосието нарасна с 30 мм и достигна 2690 мм. Освен това е увеличен клирънсът с 13 мм и той вече е 190 мм. RAV4 получи също така нов кормилен механизъм с електроусилвател. Конфигурацията на окачването е същото: MacPherson отпред, мултилинк отзад.

Новият RAV4 за Европа: без дизел, но по-икономичен хибрид

За европейците кросоувърът ще се предлага с хибридна система, която включва атмосферен 4-цилиндров двигател с обем от 2,5 л от новото семейство Dynamic Force с комбинирано впръскване, електромотор, електромеханичен вариатор (в американската версия - 8-степенна автоматична трансмисия) и никел-метал хидридна батерия. Хибридът е наличен с предно или със задвижване на всички колела. В първия случай общата мощност е 218 к.с., а във втория - 222.

Новият RAV4 за Европа: без дизел, но по-икономичен хибрид

При варианта 4WD максималната тяга на задните колела се е увеличила от 953 на 1300 Нм. Освен това се е появил режим Trail Mode с имитация на работата на блокировка на предния диференциал. Тази версия ускорява от място до 100 км/ч за 8,1 сек, а обявеният разход на гориво е 4,6 л/100 км в комбиниран цикъл. Хибридът с предно предаване ускорява до 100 км/ч за 8,4 сек и харчи 4.5 л/100 км. Хибридният RAV4 от предишното поколение развива 197 коня, ускорението до 100 км/ч отнема 8,3 сек, разходът при 2WD е 4,9 л /100 км, а при варианта 4WD - 5 л/ 100 км.

Новият RAV4 за Европа: без дизел, но по-икономичен хибрид

В Европа новото поколение на кросоувъра ще се продава и с двулитров атмосферен двигател, чиято мощност обаче още не е обявена. Този мотор ще работи в съчетание с механична скоростна кутия или с вариаторна. За версията с два педала е осигурена нова пълноприводна трансмисия Dynamic Torque Vectoring AWD с многодискова муфа и система за отделно управление на тягата за всяко от задните колела.

Дизелът за европейския пазар обаче бе пратен в историята. Предишното поколение на Toyota RAV4 на Стария континент все още може да бъде закупено с дизелов двигател 2.0 D-4D (150 коня), който работи в тандем с шестстепенна скоростна кутия.

Снимки: Toyota

Тагове: toyota suv toyota rav4 rav4
0 от 500
  • #18
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    На живо и на снимка е съвсем различно. Колата е с мъжкарско излъчване, симетрична, стегнат вид. Определено не е скучна и не прилича на много от останалите бидони с визия от 80_те. Ако са запазили и пословичната и здравина, отново ще бъде лидер в сегмента в световен мащаб. Много по-яка примерно от новия Т.
  • #17
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Много грозно бееее... В Момента карам РАВ4 втора генерация, но от последните 2 поколения на модела не бих си взел за нищо на света с този дизайн...
  • #16
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    малко, но се промена нали, а не е същият, както се изложи да напишеш. точно производителя препоръчва 17 и 18 на колата. така, че с 18 няма как клиренса да е както със 17 цола и стават около 20 см клиренс който пък бил малък според форумният "експерт" който е виждал колата само на картинка и търси косури но точно клиренса си е напълно ок.
  • #15
    3 rate up comment 7 rate down comment
    БГ ( преди 5 години )
    Много малко се променя клирънса с по-големи джанти,защото,тогава се намаля височината на самата гума,иначе ще опира,всеки производител е написал допустимото съотношение височина на гумата/диаметър на джантата.Иначе всички щяхме да караме леки коли с тракторни джанти
  • #14
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    викаш каквато и джанта да сложиш размера на гумата е същият?!?!?!?!в случая ми се струва че има един селянин и това си ти!!!аре бегай да си играеш ***!като вземеш книжка ела пак да се правиш на умен!!
  • #13
    19 rate up comment 2 rate down comment
    GP ( преди 5 години )
    Статията този път изобилства от технически несъответствия, а не от правопис характерен за тийнейдьжър, който прекалява с тревата... Чакам да видя кога ще успеете да напишете една статия, която да бъде като хората, дотогава хибридната RAV 4, най-вероятно ще стане 400 коня...
  • #12
    16 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Обявените 5 литра на 100 са на прав участък с 30 км/ч и без интериор и покрив. Това нещо под 7-8 НЕ пада и няма и да падне. Отделно е по-скъпата цена, също и високото тегло. Поддръжката.
  • #11
    20 rate up comment 14 rate down comment
    Beuty and the beast ( преди 5 години )
    Дизайна е отврат.Как ще го гледам това нещо всеки ден.Може и да е много надеждно,но като на нищо не прилича.
  • #10
    21 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Кой ще му обясни на тоя сeлянин под мен, че когато се увеличава размерът на джантата, външният размер на гумата се запазва?
  • #9
    10 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    С гуми 17-ки клиренса на сегашното поколение е 19 см. Ако сложа 18-ки отива към 20 см. колко трябва да е клиренса според колегата на който му бил малък. Все пак говорим за СУВ който няма офроуд претенции и никой не го взема за това да катеро планини и чукари. Клиренса му е напълно нормален и е над средния за този клас коли. Като гледам на снимките и на тази генерация ще бъде горе-долу толкова.А колата според мен изглежда страхотно. Много по-добре изглежда от сегашната, която също не е лоша.