IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво знаем и какво не за логата на автомобилните компании (ЧАСТ II)

Съпругата на Готлиб Даймлер измисля трилъчата звезда на Mercedes-Benz

Какво знаем и какво не за логата на автомобилните компании (ЧАСТ II)

Според речника, логото е графичен знак/емблема/символ, използван от компаниите за представяне на тяхната търговска марка и повишаване на разпознаваемостта й. Всъщност, зад повечето лога на прочути производители на автомобили, почти винаги се крие някаква любопитна история, а всяка буква и чертичка означава нещо. В първата част ви разказахме за някои от логотипите на прочутите компании, сега завършваме с втората.

Mercedes-Benz

Какво знаем и какво не за логата на автомобилните компании (ЧАСТ II)

Името Mercedes-Benz крие историята на сливането на две конкурентни компании - Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) на Готлиб Даймлер, и Benz & Cie, създадена от Карл Бенц. Първата част от името на марката се появява през 1902 г., след като Емил Йелинек, австрийски бизнесмен и пилот-ентусиаст, убедил главния инженер на компанията Вилхелм Майбах да назове нова кола в чест на прякора на дъщеря си. Момичето се казва Адриана Мануела Рамона Йелинек, а думата "мерседес" от испански означава "грация". Втората част от името е наречена на Карл Бенц. През 1926 г., под натиска на конкуренцията от страна на чуждестранни производители, двете компании са принудени да се обединят. Прочутата 3-лъчева звезда на логото на Mercedes-Benz е измислена от съпругата на Готлиб Даймлер. Тя я рисува в писмо до мъжа си с думите "някога тази звезда ще блести над нашите заводи".

Jaguar

Какво знаем и какво не за логата на автомобилните компании (ЧАСТ II)

Преди Втората световна война автомобилният производител Jaguar се нарича SS Cars (Swallow Sidecars, "swallow" означава лястовица в превод от английски). Това звучене на марката, което след войната започва да се свързва с нацистките есесовци, не може да остане в името на производителя, така че е заменен от Jaguar. Зад логото не се крие интересна истории - измислено е от дизайнерите на марката, след като прехвърлят няколко варианта на представители от семейство котки.

Tesla

Какво знаем и какво не за логата на автомобилните компании (ЧАСТ II)

Името на основаната от американския бизнесмен Илон Мъск компания, разбира се произлиза от фамилията на един от най-великите изобрататели в човешката история Никола Тесла. Необичайното лого пък е проектирано специално - на него е изобразена стилизирана секция от електрически двигател.

Toyota

Какво знаем и какво не за логата на автомобилните компании (ЧАСТ II)

Японците са народ с дълбока философия, така че логотипите на местните автомобилни производители почти винаги имат някакво скрито значение. Емблемата на Toyota не прави изключение. В ня външният овал символизира света (Космоса), а вътрешните две - компанията и клиентите. Налагането им един върху друг образува връзката на доверие между клиента и компанията. Освен това линиите на овалите са с различна дебелина. Този принцип се използва в японската калиграфия при рисуването на символи.

Volvo

Какво знаем и какво не за логата на автомобилните компании (ЧАСТ II)

Шведският автомобилен производител има богата 92-годишна история. Името Volvo е извлечено от латинския глагол volvere - търкаля се, фирменото лого не е това, което изглежда. Ако се вгледаме в сребърния кръг със стрелка, сочеща на дясно, изглежда, че това е символ на мъжкото начало. Този символ възниква още в Древен Рим и е използван за означаване на астрологическия знак на Марс. В Ренесанса е превърнат в синоним на мъжки пол. Алхимиците обаче обозначават по този начин химическия елемент желязо. Работата е в това, че основателите на Volvo - Асар Габриелсон и Густав Ларсон, първоначално се занимават с производството на метални изделия. Поради това решават да въведат символа на желязото в логото на автомобилната си компания.

Lamborghini

Какво знаем и какво не за логата на автомобилните компании (ЧАСТ II)

Дизайнът на черно-златната емблема на Lamborghini е измислен от основателя на компанията Феручо Ламборгини. Бикът, разположен в центъра на логото, е знакът на зодиата му - Телец. Според една легенда, за да жегне вечния си съперник Енцо Ферари, Ламборгини копира щита на Ferrari, след което променя цветовете му в черно-златно. Не се знае доколко това е вярно. Самият Ламборгини твърди, че бикът на логото символизира силата и мощта на автомобилите на компанията.