Според речника, логото е графичен знак/емблема/символ, използван от компаниите за представяне на тяхната търговска марка и повишаване на разпознаваемостта й. Всъщност, зад повечето лога на прочути производители на автомобили, почти винаги се крие някаква любопитна история, а всяка буква и чертичка означава нещо. В първата част ви разказахме за някои от логотипите на прочутите компании, сега завършваме с втората.
Mercedes-Benz
Името Mercedes-Benz крие историята на сливането на две конкурентни компании - Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) на Готлиб Даймлер, и Benz & Cie, създадена от Карл Бенц. Първата част от името на марката се появява през 1902 г., след като Емил Йелинек, австрийски бизнесмен и пилот-ентусиаст, убедил главния инженер на компанията Вилхелм Майбах да назове нова кола в чест на прякора на дъщеря си. Момичето се казва Адриана Мануела Рамона Йелинек, а думата "мерседес" от испански означава "грация". Втората част от името е наречена на Карл Бенц. През 1926 г., под натиска на конкуренцията от страна на чуждестранни производители, двете компании са принудени да се обединят. Прочутата 3-лъчева звезда на логото на Mercedes-Benz е измислена от съпругата на Готлиб Даймлер. Тя я рисува в писмо до мъжа си с думите "някога тази звезда ще блести над нашите заводи".
Jaguar
Преди Втората световна война автомобилният производител Jaguar се нарича SS Cars (Swallow Sidecars, "swallow" означава лястовица в превод от английски). Това звучене на марката, което след войната започва да се свързва с нацистките есесовци, не може да остане в името на производителя, така че е заменен от Jaguar. Зад логото не се крие интересна истории - измислено е от дизайнерите на марката, след като прехвърлят няколко варианта на представители от семейство котки.
Tesla
Името на основаната от американския бизнесмен Илон Мъск компания, разбира се произлиза от фамилията на един от най-великите изобрататели в човешката история Никола Тесла. Необичайното лого пък е проектирано специално - на него е изобразена стилизирана секция от електрически двигател.
Toyota
Японците са народ с дълбока философия, така че логотипите на местните автомобилни производители почти винаги имат някакво скрито значение. Емблемата на Toyota не прави изключение. В ня външният овал символизира света (Космоса), а вътрешните две - компанията и клиентите. Налагането им един върху друг образува връзката на доверие между клиента и компанията. Освен това линиите на овалите са с различна дебелина. Този принцип се използва в японската калиграфия при рисуването на символи.
Volvo
Шведският автомобилен производител има богата 92-годишна история. Името Volvo е извлечено от латинския глагол volvere - търкаля се, фирменото лого не е това, което изглежда. Ако се вгледаме в сребърния кръг със стрелка, сочеща на дясно, изглежда, че това е символ на мъжкото начало. Този символ възниква още в Древен Рим и е използван за означаване на астрологическия знак на Марс. В Ренесанса е превърнат в синоним на мъжки пол. Алхимиците обаче обозначават по този начин химическия елемент желязо. Работата е в това, че основателите на Volvo - Асар Габриелсон и Густав Ларсон, първоначално се занимават с производството на метални изделия. Поради това решават да въведат символа на желязото в логото на автомобилната си компания.
Lamborghini
Дизайнът на черно-златната емблема на Lamborghini е измислен от основателя на компанията Феручо Ламборгини. Бикът, разположен в центъра на логото, е знакът на зодиата му - Телец. Според една легенда, за да жегне вечния си съперник Енцо Ферари, Ламборгини копира щита на Ferrari, след което променя цветовете му в черно-златно. Не се знае доколко това е вярно. Самият Ламборгини твърди, че бикът на логото символизира силата и мощта на автомобилите на компанията.