IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

10-те най-надеждни SUV според Driver Power

Японска доминация, но и изненадващи включвания в тазгодишната десетка

10-те най-надеждни SUV според Driver Power

Японските машини си връщат традиционните челни класирания в британската класация за надеждност Driver Power. Анкетата се провежда ежегодно от авторитетното издание Auto Express и днес то оповести тазгодишните резултати в категория 4х4 и кросоувъри.

10-те най-надеждни SUV според Driver Power
Toyota RAV4 е най-надеждният SUV според тазгодишния Driver Power

Миналогодишната класация за всички модели малко изненадващо бе оглавена от Peugeot 3008, Kia Niro и Alfa Romeo Giulia. През тази година обаче на върха в ранглистата за SUV е по-очаквано име: Toyota RAV4 от четвърто поколение. Тройката се попълва от Lexus RX и Skoda Yeti. В черната десетка донякъде неочаквано влизат машини като MINI Countryman и Renault Captur, които са далеч от челниците в германските класации за надеждност на TUV.

Подобни класации за качество на автомобилите са, повече или по-малко, субективни. Затова редакторите на Auto Express са решили да отидат до другата крайност и да заложат изцяло на субективните мнения - но не своите, а на реалните собственици. Всяка година те провеждат своето Driver Power проучване сред хиляди притежатели на нови автомобили. Отговорите са систематизирани в девет категории: двигател и скоростна кутия, външен вид, интериор и комфорт, практичност и протранство, управление и возене, безопасност, разход и поддръжка, надеждност и качество на сглобката, мултимедия и свързаност. Накрая автомобилите са класирани според средната си оценка по всички показатели. В тазгодишното изследване са участвали 80 000 шофьори от Великобритания.

Toyota RAV4 (2012-2018)
Собствениците на RAV4 докладват съвсем малко проблеми, като най-често те са свързани със спирачната система. Като плюсове те цитират простора в купето и че колата е приятна за каране (напомняме, че това е мнението на собственици на Toyota).

Lexus RX (2009-2015)
Съвсем малко докладвани проблеми, най-вече по електрическата система. Най-високи оценки получава за комфорт и качество на интериора.

10-те най-надеждни SUV според Driver Power

Skoda Yeti (2009-2017)
В сравнение с миналата година броят на докладваните проблеми, най-вече електрически, се е увеличил, но Yeti си остава над средното ниво. Собствениците са доволни от надеждността, качеството, практичността и динамичните двигатели.

Honda CR-V (2012-2016)
Миналата година най-популярният SUV на Honda не попадна дори в десетката, но сега е наваксал доста. Докладваните проблеми са в електрическата система и скоростната кутия. Собствениците изразяват задоволство от дилърската мрежа и обслужването, което няма отношение към българския пазар.

MINI Countryman (2010-2017)

Собствениците се оплакват от малкото пространство и бедното стандартно оборудване, но са доволни от динамиката и надеждността. Повечето оплаквания са свързани с качеството на интериора.

10-те най-надеждни SUV според Driver Power

Audi Q5 (2008-2017)

Доста по-малко докладвани проблеми от средното, като най-често са свързани с електрическата система. Най-висока оценка получава пътното поведение и комфортът, има доста оплаквания от навигацията.

Hyundai ix35 (2010-2015)
С изключение на някои проблеми със скоростните кутии, ix35 не създава ядове на собствениците си. Те ценят най-високо големия багажник и практичната кабина. Оплакванията са от високия разход.

10-те най-надеждни SUV според Driver Power

Renault Captur (2013 - )
Необичайно добро представяне откъм брой докладвани дефекти. Клиентите се оплакват от слабите двигатели и от липсата на достатъчно място.
 
Ford Kuga (2012 - )
И тук повечето дефекти са свързани с електрическата система. Иначе собствениците хвалят второто поколение на Kuga за приятно динамичното управление и мултимедийната система.

Kia Sportage (2010-2015)
Ниски оценки за разходите за поддръжка и мултимедията, но иначе Sportage се изкачва нагоре в класацията. И тук дефектите са най-вече електрически.

DRIVER POWER TOP 15, 2018
1. Toyota RAV4 Mk4 – 95.48%
2. Lexus RX Mk3 – 93.57%
3. Skoda Yeti Mk1 – 92.86%
4. Honda CR-V Mk4 – 92.72%
5. MINI Countryman Mk1 – 92.04%
6. Audi Q5 / SQ5 Mk1 – 91.89%
7. Hyundai ix35 Mk1 – 91.71%
8. Renault Captur Mk1 – 91.51%
9. Ford Kuga Mk2 – 90.22%
10. Kia Sportage Mk3 – 90.08%
11. Land Rover Freelander 2 – 89.10%
12. Audi Q3 – 88.08%
13. Vauxhall (Opel) Mokka – 87.69%
14. BMW X3 – 86.81%
15. Nissan Juke – 86.73%

 

0 от 500
  • #16
    6 rate up comment 1 rate down comment
    GT ( преди 5 години )
    Е как така VW Tiguan не можа да си намери място в тия 15 ???
  • #15
    4 rate up comment 3 rate down comment
    fermera ( преди 5 години )
    Добро утро.За съжаление непрекъснато се налага да пътувам до общинския град и това са 140 км на ден.Администрацията е ненаситна за документи и все нещо трябва да се купи от големия град,Второстепенните пътища тази година не ги пипнаха и дупките станаха още по дълбоки.ЗАТОВА ТЪРСЯ МОДЕЛ С МНОГОРАМЕНО ОКАЧВАНЕ НА ПРЕДНАТА ОС.
  • #14
    5 rate up comment 6 rate down comment
    JAPANKA ( преди 5 години )
    Зависи кой как си използва автомобила, тия келемета, дето всеки път въртят гуми като тръгват, дали карат хонда или голф, ще кажат - тая марка много трие гуми, ако я караш из солта зимата и я държиш навънка - тея много ръждясват, ако мъкнеш гроздето наесен по черните пътища - окачването слабо и се чупи, ако си купил тойота - значи си чел, че имат висок рейтинг, и те е срам като се преебе, че си глупав да четеш *** сайтове
  • #13
    13 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Брат ми има Рав4 второ поколение бензин 150 к.с. сложил е най обикновено АГУ тогава струваше 230 лв. с поставянето някакво румънско и в момента колата е на над 500 000 км. Правил е само окачване. Нищо друго не е пипано по колата освен да сменя консумативи и да слага газ. Газ му гори 10-12/100. Колата е трепач. Има пари да си купи по-нова, но не ще да се разделя с Рав-ката. Вика, че ще я кара докато почне да му прави проблеми. За сега всичко е ОК и няма изгледи.
  • #12
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Кви са тия километри ве фермере? Да не си такси? Това се падат по 144 км всеки ден! Всеки ден без прекъсване 6 г. По 54 000 км на година ти се падат. Аз моята кола не е спирам и по няколко пъти в чужбина ходя до Италия, Германия, Сърбия, Гърция и на година правя по 25-30 000 км. Ти как ги правиш двойно повече километри ми е много чудно? Наистина съм озадачен!Иначе Инфинити са сравнително здрави коли и за тези км съм сигурен, че не си пипал нищо сериозно, но километрите ти ме озадачават.
  • #11
    7 rate up comment 5 rate down comment
    fermera ( преди 5 години )
    След 6 години и 316к километра моето INFINITI EX30D си върви и ни двигател съм правил, нито кутия.За съжаление вече много малко останаха SUV моделите с V6 и многораменно окачване.Всички марки вдигнаха цените и намалиха себестойноста на колите си и май-ще се търси нещо втора употреба.
  • #10
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    автомобила на хилядолетието на столетието на десетилетието на петилетката и на година не я виждам визирам китайския премиум производител от швеция волво
  • #9
    14 rate up comment 17 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 5 години )
    Вагонетко, скрий се! Всеки който си купи Тойота има големи очаквания за надеждност и Тойтите ги покриват без проблем.
  • #8
    15 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Втория, ти без да осъзнаваш доказваш точно моята теза за ниските очаквания. По твоите собствени думи, ти имаш точно едно. Аз и милиарди други хора освен него, държим на удобство, пътно поведение, ергономия, която да не е мислена на Марс, бърз и удобен инфотейнмънт без бъгове и още, и още. Такава кола Япония няма и никога не е имала.
  • #7
    12 rate up comment 4 rate down comment
    ЕВО ( преди 5 години )
    Само дето класирането е за SUV,а те половината са -половин SUV.