IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Французин в германска опаковка: Тестваме новия Opel Combo

Ванът предлага нетипичните за този клас модерни системи и 8-степенна автоматична кутия

Французин в германска опаковка: Тестваме новия Opel Combo

Влизането на Opel в групата PSA започва да дава първите резултати и съответно да носи първите позитиви за немския производител. Част от тях са за лекотоварните автомобили, където германци и французи имат сериозни традиции. А новите им продукти трябва да ги продължат успешно. Точно такъв е Opel Combo, който само преди дни спечели престижната награда „Международен ван на годината 2019”.

Французин в германска опаковка: Тестваме новия Opel Combo

Всъщност призът отида при три модела, тъй като Combo е идентичен с Peugeot Partner и Citroen Berlingo, които също бяха представени през тази година. Имахме възможност да тестваме германския ван, при това в родния му дом – завода в Рюселхайм, където се сглобява. Това е неговото пето поколение, като то е променено изцяло заради сериозната намеса на френската група.

Новият Combo е изграден на платформата EMP2 на концерна PSA, като се предлага в два варианта – товарен и пътнически. Техните имена съответно са Life и Cargo, като имат и по две дължини на каросерията. Ние пробвахме пътническия вариант, който спокойно може да се превърне и в семеен автомобил за дълги пътувания.

Французин в германска опаковка: Тестваме новия Opel Combo

Типично по немски, дизайнът е по-сдържан от този на Partner или по-точно на неговата пътническа версия, която беше прекръстена на Rifter. В Opel са се постарали техният модел да се отличава от френските си „братчета”, като същевременно да запази фирмените черти на марката. И което е по-важно – Combo не трябва да прилича на типичните автомобили от този клас, които свикнахме да наричаме „баничарки”, а да се опита да бъде модерен и впечатляващ.

Моделът е достъпен както с 5, така и със 7 места, като в Opel се шегуват, че „приблизително 6 души по света приличат на теб, което позволява да ги натовариш в Combo и да пътувате заедно”. Е, няма как да сме сигурни в първото, но във второто се убедихме лично. Дългата база има дължина от 4,75 метра, като голямото предимство е, че третият ред седалки са същите като останалите. Те са поставени по-ниско, което ги прави още по-удобни при пътуване.

Французин в германска опаковка: Тестваме новия Opel Combo

Съответно при варианта с 5 места, чиято дължина е 4,4 метра, има повече пространство в салона. Това води и до по-голям обем на товарното помещение, а именно такава е и идеята на този тип автомобили. Тоест, ако трябва петима работници и тяхното оборудване да се закарат до някакъм обект, Combo ще свърши работата.

За същото е помислено и в салона на вана, в който е пълно с много и най-различти ниши за поставяне на предмети. Общо-взето и тук немците залагат на най-важното качество на подобни модели – функционалността. Всичко е подредено и разположено на удобно за достигане място. Разбира се, материалите няма как да бъдат скъпи, тъй като се търси цена, така че тук ще трябва да се направи компромис. Такъв обаче не се налага заради оборудването на автомобила.

Французин в германска опаковка: Тестваме новия Opel Combo

Новият Opel Combo е натъпкан с модерни системи за безопасност и асистенти на водача. Сред тях са функция за автоматично аварийно спиране AEB (Automatic Emergency Braking), която спомага за ефективното предотвратяване на евентуалени сблъсък с други превозни средства в близост. Има още предупреждение за сънливост и умора на водача DDA (Driver Drowsiness Alert), предупреждение за сблъсък с движещи се отпред автомобили FCA (Forward Collision Alert), автоматичен круиз-контрол ACC (Automatic Cruise Control) с функция за интелигентна адаптация на скоростта ISA (Intelligent Speed Adaptation) и head up дисплей.

Има още камера за обратно виждане с 180-градусов обзор и функция  „птичи поглед“, както и електронна система за контрол на сцеплението IntelliGrip, чиято цел е да осигури добро сцепление в кал, пясък, по сняг и мокри пътища. А също така и система Flank Guard, която помага на шофьора при ниски скорости.

Французин в германска опаковка: Тестваме новия Opel Combo

Подобно е положението и при задвижващите системи, които не сме свикнали да виждаме при тои тип автомобили. Топ-версиите на вана раполагат с 8-степепенна автоматична скоростна кутия,  който се комбинира с 1,5-литров дизел с мощност 130 к.с. Общо-взето това е и оптималният вариант за Combo,  тъй като в случая се постига нисък разход на гориво. Но съответно е и най-скъпият.

Скоростната кутия може да се съчетае и с 1,2-литровия бензинов мотор в по-мощния му вариант със 130 к.с., при който динамиката е сравнително добра. На път Combo обаче си е типичният автомобил от този сегмент  – с твърдо окачване и накланяне в завой, което при по-високата скорост може да ви вкара в сериозни неприятности. Системата IntelliGrip помага донякъде при по-тежки условия, но не бива да се забравя, че това все не е състезателна или оф-роуд кола.

Французин в германска опаковка: Тестваме новия Opel Combo

Продажбите на автомобила в България стартират през октомври, когато ще станат ясни и цените. Все пак официално бе обявено, че пътническият вариант ще стартира от 33 347 лв. с ДДС. Толкова ще струва версията с 1,5-литров дизел със 75 к.с.

Снимки: Automedia.bg



 

Тагове: psa opel combo
0 от 500
  • #3
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Фолк с японски ваген ( преди 5 години )
    Прилича ми на Докер.
  • #2
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 5 години )
    Аз пък не ща Опел Комбо, искам Опел Партнер.Освен това да е с дизел от 75 коня, никакви 130. Последното ми изискване е в документите, които съпровождат колата да не се споменава и дума за разните там лигльовщини като спомагателни електронни системи, а вместо това простичко да се отбележи какви са размерите на товарното пространство и какъв е полезният товар на автомобила н пълен резервояр и с шофьор. Скромен и от сърце, оставам искрено ваш
  • #1
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Големи са гавраджии, винаги пускат един двигател с 70-75 коня на автомобил, на който са нужни минимум 90-105к.с. а 8-степенната ще е към 50 хиляди лв.Карал съм ситроен и никак не ми харесва, особено вграденото устройство "свободни ръце"- нищо не ти разбират , ходихме на втория месец да го сменят и продължава да е същата порнография,а да и ни изгоря класконът!?Задната врата има много лож механизам -като я отвориш и стърчи едно желязо и на два пъти почти си разбих главата,интериорът не е удобен