IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Българският пазар с 21% ръст - но продължава да изостава от другите

Кои са най-продаваните марки в Европа от началото на годината?

Българският пазар с 21% ръст - но продължава да изостава от другите

Българският пазар на нови автомобили е пораснал с над 21% през първите осем месеца спрямо същия период на 2017, но си остава сред най-малките в Европа, показват актуалните данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА). Всъщност въпреки солидния си ръст България продължава да се отдалечава от други пазари в същия регион, като Хърватия и особено Румъния.

Българският пазар с 21% ръст - но продължава да изостава от другите

През август у нас са продадени 2887 нови автомобила, с 23% повече от същия месец на 2017. Месечният скок в Хърватия обаче е 32%, в Унгария - 45%, в Гърция - 50%, а в Румъния - цели 112.9%.

От началото на годината сделките в Бълария са 23 685, при едва 19 556 за същия период на 2017. Румъния, при три пъти по-голямо население, има пет пъти по-голям пазар, с малко над 100 000 продажби. В Хърватия, с население 4.1 милиона души, продажбите надхвърлят 48 000. Всъщност в целия ЕС само Кипър и Латвия са с чувствително по-малко продажби от нас. Естония и Литва са близки до българските показатели, макар да имат съответно 1.3 и 2.8 милиона население.

Българският пазар с 21% ръст - но продължава да изостава от другите
Представяне на новото Audi Q8 в България. От началото на годината Audi е най-продаваната луксозна марка в ЕС, изпреварвайки забележимо Mercedes-Benz и BMW

Според Automedia главната причина България да се движи с такова изоставане е не покупателната способност, а уникалната й данъчна система, която наказва купувачите на нови автомобили с високи такси, а де факто насърчава покупката на стари. България си остава и единствената страна в ЕС, която не включва пряко екологичните фактори в облагането. Дори в съседна Румъния данъкът за 15-годишен дизелов автомобил може да е до 20 пъти по-висок, отколкото у нас.

Българският ръст през август всъщност е доста по-нисък от средния за ЕС, който надхвърля 30%. Всички големи пазари отчитат увеличаване на продажбите, дори и Великобритания, която бе в стагнация още от референдума за Brexit. Обяснението вероятно е свързано и с въвеждането от септември на задължителния нов тест за емисии WLTP. Възможно е на някои пазари това да е стимулирало дилърите да се отърват от наличните количества неотговарящи на новия тест автомобили с цената на големи отстъпки.

Българският пазар с 21% ръст - но продължава да изостава от другите
Благодарение на модели като Renegade - а и на ниската си стартова база - Jeep се радва на най-високия ръст в продажбите в Европа от началото на годината

Най-продаваната марка в ЕС си остава Volkswagen, с пазарен дял 11.7% и със завидните 15% ръст в продажбите от началото на годината. Втората позиция е за Renault със 7.4% пазарен дял, следват Ford (6.3%), Peugeot (6.2%), Opel (5.6%), Audi (5.2%), Mercedes-Benz (5.0%), Fiat (4.9%), BMW (4.7%) и т. н..

Най-голям растеж в Европа за периода отчита Jeep - почти 80%. Правят впечатление също постиженията на Seat (26.7%), Porsche (18.8%), Dacia (17.1%) и Alfa Romeo (16.4%). От по-значимите играчи на пазара спад отчитат само Fiat, Mercedes, Nissan и особено Land Rover (-16%).
 

Тагове: acea
0 от 500
  • #32
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Средногорец ( преди 5 години )
    Бе тука софиянци голям го вадите бе!?Големи заплати ала бала ...!?Чшшш, ало в Аеробика и Дънди прешъс като пуснат обява за работа ще си почупите краката да дойдете на интервю бе паралиите.Да не говорим, че малките строителни, ВиК, електроинженеринг и машиностроителни фирми дават и по-големи заплати.Ще ви ... в софиянците!
  • #31
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    На следващите избори гласувайте за *** ***.Ще изкупим всички нови коли в Европа.
  • #30
    0 rate up comment 1 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 5 години )
    ако искате честен труд, добри заплати и нови коли, станете моряци! 2ра нова мазда карам. предната беше 3ка, тази е цх-5 за над 75к лв.Първо се образовайте, после натрупайте малко стаж, на края знайте и глобалния пазар на труда и се продайте за повече. Освен данъците за новите коли, заплатите в БГ са ултра ниски. Нямам бананова реСпублика с нови коли!
  • #29
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Varna by the sea ( преди 5 години )
    Трябва ли всички да получават по 600 лева и да дремят по форумите по цял ден?Вав Варна например има няколко хиляди моряци ,от които не малка част са механици и навигатори.Заплатите са в порядка на $8000-$12000 за високоте позиции.
  • #28
    2 rate up comment 1 rate down comment
    none ( преди 5 години )
    80% от познатите ми купуват само нови коли. От среден клас нагоре. Погледнато чисто практично, както бяха написали в статията, в БГ нищо не те стимулира да си купиш нова кола (данъци застраховки и т.н.). Само че има и още един по-голям проблем. Всеки се опитва да те преметне с колите втора употреба. Продават се страшни ***. Най-добре е да се дебне за кола върната от лизинг от физическо лице но такива коли рядко стигат до пазара. А като гледам колите на пазара по-евтино ще ми излезе нова кола
  • #27
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Дизеловият двигател е отживелица.Забравете дизила..
  • #26
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    във форума си имаме гербаджийче хахаханова кола имал и обяснява че можело на заплата само.баз държа че тоя примитив е фенчето на вагените.точно толкова смахнато и *** звучи като него.не ми се вярва да са двама толкова големи та.па.нари тук. щеше да проличи просто че са двама. само един е обаче. форумната ***. такива кото него гласуват за мутрата винету и вече трети мандат ни оправя този де.бил. така ни шправя че всички нормални напуснахме ке.не.фа
  • #25
    5 rate up comment 2 rate down comment
    ГЕРБераст ( преди 5 години )
    Накрая ще останете само мутри, ман-га-ли и тарикати на тази територия. Обаче 0рките ще ви разкажат играта недоклатеняци, защото ще са много повече от вас. Тогава какво ще правите с новите си брички? ще си ги завирате там където слънцето не ви огрява. Заради такива герберасти хората се изнасят и с цялата си наглост ще развива теории как повечето хора можели да си купят нова кола. Па-ля-чо!
  • #24
    5 rate up comment 3 rate down comment
    ГЕРБераст ( преди 5 години )
    Или викаш с тази заплата 1000-1500 лв и гараж имаш в големият град и собствено жилище и всичко ти е тамън, че чак нова количка си купуваш? Тази статистика я остави за колите. Нали ти казах, че повечето са реекспорт и фирмени. От заплата дори и 1000-1500 лв никой не си купува нова кола. Само от заплата. Хайде сега смятай всяка година каското на новата кола и обслужването! Нещо май изобщо не се вързват нещата! Или по ГЕРБерастките сметки се вързват и живеем от богато по-богато? А тиквонии кажи!
  • #23
    4 rate up comment 1 rate down comment
    ГЕРБераст ( преди 5 години )
    ОК за тези градове се взема 1000-1500 лв. Там квартирите са скъпи обаче. Плащаш квартира и какво ти остава да те питам? пак си на положението горе-долу на онези от прованса с 600-800 лв. Или иска да ми кажеш, че с 1000-1500 лв заплата жилище си купил и нова кола?! Ти на кой свят живееш изобщо? Дори и да живуркаш при вашите с тази заплата пак трябва яко да се стиснеш, за да си вземеш кола. Дето се казва да бачкаш, за да изплащаш колата и да не излизаш никъде и да и трепериш да не я откраднат.