Вход   Регистрация

Българският пазар с 21% ръст - но продължава да изостава от другите

Българският пазар с 21% ръст - но продължава да изостава от другите
 

Кои са най-продаваните марки в Европа от началото на годината?

Българският пазар на нови автомобили е пораснал с над 21% през първите осем месеца спрямо същия период на 2017, но си остава сред най-малките в Европа, показват актуалните данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА). Всъщност въпреки солидния си ръст България продължава да се отдалечава от други пазари в същия регион, като Хърватия и особено Румъния.

Българският пазар с 21% ръст - но продължава да изостава от другите

През август у нас са продадени 2887 нови автомобила, с 23% повече от същия месец на 2017. Месечният скок в Хърватия обаче е 32%, в Унгария - 45%, в Гърция - 50%, а в Румъния - цели 112.9%.

От началото на годината сделките в Бълария са 23 685, при едва 19 556 за същия период на 2017. Румъния, при три пъти по-голямо население, има пет пъти по-голям пазар, с малко над 100 000 продажби. В Хърватия, с население 4.1 милиона души, продажбите надхвърлят 48 000. Всъщност в целия ЕС само Кипър и Латвия са с чувствително по-малко продажби от нас. Естония и Литва са близки до българските показатели, макар да имат съответно 1.3 и 2.8 милиона население.

Българският пазар с 21% ръст - но продължава да изостава от другите
Представяне на новото Audi Q8 в България. От началото на годината Audi е най-продаваната луксозна марка в ЕС, изпреварвайки забележимо Mercedes-Benz и BMW

Според Automedia главната причина България да се движи с такова изоставане е не покупателната способност, а уникалната й данъчна система, която наказва купувачите на нови автомобили с високи такси, а де факто насърчава покупката на стари. България си остава и единствената страна в ЕС, която не включва пряко екологичните фактори в облагането. Дори в съседна Румъния данъкът за 15-годишен дизелов автомобил може да е до 20 пъти по-висок, отколкото у нас.

Българският ръст през август всъщност е доста по-нисък от средния за ЕС, който надхвърля 30%. Всички големи пазари отчитат увеличаване на продажбите, дори и Великобритания, която бе в стагнация още от референдума за Brexit. Обяснението вероятно е свързано и с въвеждането от септември на задължителния нов тест за емисии WLTP. Възможно е на някои пазари това да е стимулирало дилърите да се отърват от наличните количества неотговарящи на новия тест автомобили с цената на големи отстъпки.

Българският пазар с 21% ръст - но продължава да изостава от другите
Благодарение на модели като Renegade - а и на ниската си стартова база - Jeep се радва на най-високия ръст в продажбите в Европа от началото на годината

Най-продаваната марка в ЕС си остава Volkswagen, с пазарен дял 11.7% и със завидните 15% ръст в продажбите от началото на годината. Втората позиция е за Renault със 7.4% пазарен дял, следват Ford (6.3%), Peugeot (6.2%), Opel (5.6%), Audi (5.2%), Mercedes-Benz (5.0%), Fiat (4.9%), BMW (4.7%) и т. н..

Най-голям растеж в Европа за периода отчита Jeep - почти 80%. Правят впечатление също постиженията на Seat (26.7%), Porsche (18.8%), Dacia (17.1%) и Alfa Romeo (16.4%). От по-значимите играчи на пазара спад отчитат само Fiat, Mercedes, Nissan и особено Land Rover (-16%).
 

Реклама  


Купи Alfa romeo

  • Ford Galaxy 1,8tdci-НОВА6+1м

    7999 лв.

    дата на произв. - май , 2007 г., пробег - 145000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно син мет.

  • BMW 5 Gran Turismo GT 530 XD

    27500 лв.

    дата на произв. - ноември , 2010 г., пробег - 253000, С.к - Автоматична, цвят - Бял

  • BMW 525 X drive 218k.с.

    27900 лв.

    дата на произв. - декември , 2012 г., пробег - 200000, С.к - Автоматична, цвят - Графит

  • Subaru Forester 2.0i KLIMA 4x4FEIS

    3300 лв.

    дата на произв. - юли , 2001 г., пробег - 178000, С.к - Ръчна, цвят - Т.зелен

  • VW Passat 2.0TDI/EVRO4/DSJ/AVTOMATIK

    7980 лв.

    дата на произв. - юни , 2008 г., пробег - 151000, С.к - Автоматична, цвят - Сив

  • Opel Meriva

    5300 лв.

    дата на произв. - февруари , 2007 г., пробег - 253000, С.к - Ръчна, цвят - Черен

Виж всички обяви

Коментари ( 32 )

Напиши коментар Влез

от: Средногорец ( преди 2 месеца )

Бе тука софиянци голям го вадите бе!?Големи заплати ала бала ...!?Чшшш, ало в Аеробика и Дънди прешъс като пуснат обява за работа ще си почупите краката да дойдете на интервю бе паралиите.Да не говорим, че малките строителни, ВиК, електроинженеринг и машиностроителни фирми дават и по-големи заплати.
Ще ви ... в софиянците!
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 0  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

На следващите избори гласувайте за КУРнела Сланинова.Ще изкупим всички нови коли в Европа.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: zoom-zoom ( преди 2 месеца )

ако искате честен труд, добри заплати и нови коли, станете моряци! 2ра нова мазда карам. предната беше 3ка, тази е цх-5 за над 75к лв.
Първо се образовайте, после натрупайте малко стаж, на края знайте и глобалния пазар на труда и се продайте за повече. Освен данъците за новите коли, заплатите в БГ са ултра ниски. Нямам бананова реСпублика с нови коли!
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 0  Отрицателни: 1

от: Varna by the sea ( преди 2 месеца )

Трябва ли всички да получават по 600 лева и да дремят по форумите по цял ден?Вав Варна например има няколко хиляди моряци ,от които не малка част са механици и навигатори.Заплатите са в порядка на $8000-$12000 за високоте позиции.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: none ( преди 2 месеца )

80% от познатите ми купуват само нови коли. От среден клас нагоре. Погледнато чисто практично, както бяха написали в статията, в БГ нищо не те стимулира да си купиш нова кола (данъци застраховки и т.н.). Само че има и още един по-голям проблем. Всеки се опитва да те преметне с колите втора употреба. Продават се страшни боклуци. Най-добре е да се дебне за кола върната от лизинг от физическо лице но такива коли рядко стигат до пазара. А като гледам колите на пазара по-евтино ще ми излезе нова кола
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Дизеловият двигател е отживелица.Забравете дизила..
Отговори
 
  0
 

Положителни: 2  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

във форума си имаме гербаджийче хахаха
нова кола имал и обяснява че можело на заплата само.
баз държа че тоя примитив е фенчето на вагените.
точно толкова смахнато и тъ.по звучи като него.
не ми се вярва да са двама толкова големи та.па.нари тук. щеше да проличи просто че са двама. само един е обаче. форумната вагонетка. такива кото него гласуват за мутрата винету и вече трети мандат ни оправя този де.бил. така ни шправя че всички нормални напуснахме ке.не.фа
Отговори
 
  0
 

Положителни: 1  Отрицателни: 1

от: ГЕРБераст ( преди 2 месеца )

Накрая ще останете само мутри, ман-га-ли и тарикати на тази територия. Обаче 0рките ще ви разкажат играта недоклатеняци, защото ще са много повече от вас. Тогава какво ще правите с новите си брички? ще си ги завирате там където слънцето не ви огрява. Заради такива герберасти хората се изнасят и с цялата си наглост ще развива теории как повечето хора можели да си купят нова кола. Па-ля-чо!
Отговори
 
+3
 

Положителни: 5  Отрицателни: 2

от: ГЕРБераст ( преди 2 месеца )

Или викаш с тази заплата 1000-1500 лв и гараж имаш в големият град и собствено жилище и всичко ти е тамън, че чак нова количка си купуваш? Тази статистика я остави за колите. Нали ти казах, че повечето са реекспорт и фирмени. От заплата дори и 1000-1500 лв никой не си купува нова кола. Само от заплата. Хайде сега смятай всяка година каското на новата кола и обслужването! Нещо май изобщо не се вързват нещата! Или по ГЕРБерастките сметки се вързват и живеем от богато по-богато? А тиквонии кажи!
Отговори
 
+2
 

Положителни: 5  Отрицателни: 3

от: ГЕРБераст ( преди 2 месеца )

ОК за тези градове се взема 1000-1500 лв. Там квартирите са скъпи обаче. Плащаш квартира и какво ти остава да те питам? пак си на положението горе-долу на онези от прованса с 600-800 лв. Или иска да ми кажеш, че с 1000-1500 лв заплата жилище си купил и нова кола?! Ти на кой свят живееш изобщо? Дори и да живуркаш при вашите с тази заплата пак трябва яко да се стиснеш, за да си вземеш кола. Дето се казва да бачкаш, за да изплащаш колата и да не излизаш никъде и да и трепериш да не я откраднат.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 4  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Добре виж друга статистика щом тази не ти харесва - топ 5 най-полулярни марки в БГ: Опел ФВ Мерцедес БМВ и Ауди. Това автопарк на толкова бедни хора ли е. Българина за кола ще намери пари. Да има региони където масовата заплата е 600-800лв. Но София, Пловдив и Варна (половин България) много малко хора с акъл и амбиция взимат под 1000 да не кажа 1500. Дори тези които взимат под 1000 в София всичките правят и по някой лев настрана
Отговори
 
  0
 

Положителни: 2  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Аз му говоря, че няма човек на заплата, който да си е взел нова кола, а той ми развива теории кое е по-хубаво нова или стара кола!
В ред ли си с главата и разбираш ли за какво си говорим и за какво става въпрос?
Разбираш ли, че статията е манипулация целяща хората да си мислят, че сму добре и забавляваме щом има такъв ръст на нови коли у нас. Типично за феновете на тиквата да не мислят,като вожда си еднокнижен.
А иначе от новата кола по-хубаво няма и това е истинята но колко могат да си позволят
Отговори
 
+1
 

Положителни: 4  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Говорим ако не си търкалял по 30к км на годиня и да си я сцепил от каране. А при нормални 15-тина хил км на година.
Иначе имам достатъчно познати които ако не е мерцедес/бмв не ги занимавай и за 3 години наливат покупната цена в ремонти. И това с квартални майстори работещи на символични цени. Като за същите пари можеше да не помиришат сервиз
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Не познаваш някой да си е купил нова кола, но колко познаваш дали 20к за стар премиум и отделно по 2к на година за ремонти. Щом могат да си позволят това значи могат и нова да вземат. Предвид състоянието на новия внос много коли карани в БГ на 5 години губят не повече от 1/3 от цената си. Т.е. стабилен автомобил за около 45к след 5 години струва 30. Стара Е класа/5-ца за 20к след 5 години я струва 10 я не. Като сложиш всичките ремонти и там цената стана 15к. Разликата е в застраховката и данъка
Отговори
 
+2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

До онзи който познава десетки хора на заплата купили си нови коли.

Хайде бе! Сигурен ли си? Я им виж талоните на колите на твоите хора да не се окажат случайно купени на името на фирмата на някой роднина? Я ги питай да не са продали някоя нива на баба си или наследствен имот? От заплата нова кола не се купува при условие, че масово заплатите в страната са 600-800 лв и едва стигат за ежедневните нужди.
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 4  Отрицателни: 6

от: ДрБр ( преди 2 месеца )

До Гербераста,
Аз съм на заплата и си купих "Суперб" 4.4 280 к.с. и никога няма да си купя 5 годишен премиум на тая цена.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 6  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Най-продаваната марка в ЕС си остава Volkswagen, с пазарен дял 11.7% и със завидните 15% ръст в продажбите от началото на годината.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 4  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

аз пък познавам 10-ки хора които са си купили нов автомобил и са на заплата и не са крадци или измамници.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 14  Отрицателни: 6

от: ГЕРБераст ( преди 2 месеца )

А на бас, че поне 80% от продадените нови коли у нас са реекспорт или се водят служебни!
Аз лично не познавам човек без фирма и някакъв бизнес, който да си е купил нов автомобил!
Човек на заплата абсурд да си вземе, дори и Дачия! Изключвам хората на държавна служба, където се вземат подкупи или се краде яко.
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 7  Отрицателни: 11

от: гербер ( преди 2 месеца )

Покажи Коментара
Аман от поръчкови статии. Юруш на новите коли.
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 4  Отрицателни: 9

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

какъв реекспорт бе, умник, това са данни за ЕС
Отговори
 
+4
 

Положителни: 7  Отрицателни: 3

от: Алексей ( преди 2 месеца )

Покажи Коментара
Ръста на Jeep се дължи на реекспорт 98%
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 2  Отрицателни: 7

от: Навухо... ( преди 2 месеца )

Пазарджик, смукан 30 години от дърти партийни к.рв. , може и да е така. Но в Пловдив не стигат работници и компаниите се чудят откъде да си докарат хора - не ви е много далече, нали? Естествено, за целта трябва да искаш да работиш и все пак да имаш някаква квалификация извън жуленето на мастика Пещера
Отговори
 
+25
 

Положителни: 30  Отрицателни: 5

от: До Лудория ( преди 2 месеца )

Никой не говори за хората с 600 лева заплата. Никой не казва, че всеки от 6 милиона души ще си купи нова кола. И в Германия има хора, които си карат 15-годишни Корси. Въпросът е за онези, на които сега заради данъците и политиката им е по-изгодно 8-годишното BMW, а не новата Skoda. Ако за тези хора условията се променят, българският пазар ще се увеличи до 70-80 хиляди годишно и ще е съизмерим с близките до нас страни
Отговори
 
+18
 

Положителни: 22  Отрицателни: 4

от: Цар Навуходоносор ( преди 2 месеца )

Хич не мога да разбера за какъв ръст говорим, при положение че младите и не само младите хора се изнасят с огромна скорост от страната. Живея в Пазарджик и масово магазините затварят, хората по улиците и заведенията са драстично намалели, заплатата в града върви, в повечето случаи, 500-600 лв. В големите градове съм чувал за по-добри заплати, но и там като се сложат режийните картината пак не е блестяща. Икономиката на страната е рухнала,а стандарта на живот още преди рухването беше нисък.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 21  Отрицателни: 13

от: Минаващ ( преди 2 месеца )

1200 сребърника заплата бруто чисто 900-1000 в супера цените по-високи от в Германия!
Отговори
 
+7
 

Положителни: 15  Отрицателни: 8

от: до Лудория ( преди 2 месеца )

отвори произволна тема тук да видиш как има по 100-тина коментара колко по-добре е 15 годишен Мерцедес от чисто нов Опел или Шкода.
Проблема е и в манталитета на българина. Трябва да е заобиколен от лукс (или поне така да изглежда). Българина смята за богат шофьор на лукс кола за 10к но не и шофьор на среден клас кола за 40к
Отговори
 
+42
 

Положителни: 42  Отрицателни: 0

от: Лудория ( преди 2 месеца )

с менте части и още куп простотии. Има разни "тарикати", дето си купувам 7 серия БМВ и карат с гуми Корморан, ама и на тях ще им омръзне да са "гъзари" след няколко хиляди лева по-късно.
Отговори
 
+28
 

Положителни: 30  Отрицателни: 2

от: Лудория ( преди 2 месеца )

Стига сте писали простотии, че покупката на автомобил е свързана с данъци. То в София може и на работник да дават по 1000 лв, ама в останалата част на държавата заплатата е 600 лв. Хайде, купете си Дачия за 15 000 лв. с тази заплата, като разбира се отделяте пари за храна, разходи, наем/заем жилище, деца, лекарства... Няма нормално мислещ човек, който ако може да си позволи нов автомобил, не би си купил. Защо да се занимаваш с монтьорите (повечето в малките градове са некъдърници) в сервизите, с
Отговори
 
+6
 

Положителни: 19  Отрицателни: 13

от: de ( преди 2 месеца )

истинската мярка за да увеличат продажбите на нови автомобили е да се очовечат данъците.. т.е. да не са наобратно на целия свят - за стара кочина смешни, за нова еко кола бомбастични с оправданието той щом има пари за нова кола що да не го одереме и за данък...
Отговори
 
+21
 

Положителни: 23  Отрицателни: 2

Страница: 12
Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising