Модифицираният Volkswagen Jetta, който наскоро претърпя повреда в трансмисията, все пак успя да подобри скоростния рекорд на сухото езеро Боневил в своя клас - BGC/C.
Доработената от компанията THR Manufacturing Jetta разви 338,15 км/ч, като главна роля за постижението изиграха модифицираният EA888 двигател, работещ в комбинация с 6-степенна механична скоростна кутия, и коефициентът на челно съпротивление от 0.27.
2.0-литровият TSI чотор е с подобрени валове, бутала, клапани, мотовилки, както и с добавен турбокомпресор. Благодарение на промените, мощността му е нараснала до 600 к.с. и 8 500 об/мин.
Не само двигателят обаче е преработен- окачването на автомобила е снижено, добавен е самоблокиращ се диференциал, обтекатели на колелата, ролбар, състезателна седалка и два парашута, които да подпомагат спирането. В специалната Jetta, базирана на спортната версия GLI, не са подминали и безопасността. Добавени са няколко предпазни колана и противопожарна система.
Според главният изпълнителен директор на VW за САЩ, Хинрих Вобкен, постижението е доказателство за издръжливостта, мощността и стабилността на новата Jetta. Топ-мениджърът добави, че рекордът е показателен и за бъдещето на модела.
Скот Готц, пилотът зад волана на автомобила-рекордьор, на твой ред сподели, че Jetta-та е изненадващо стабилен и при високи скорости. Според него, би могло да бъде достигната дори и още по-висока скорост, но на този етап производителят няма планове за това.
Снимки: Vоlkswagen