Още преди три години компанията Volkswagen беше готова с концепцията си за платформа за електромобили, като представи първият си модел на нея – коцептуалния бус VW Budd-e. След това инженерите на германския производител започнаха преработка на шасито, за да може то да бъде приспособено за серийно производство. Работата вече е свършена и прен нас е серийният вариант на модулната платформа MEB (Modularen Elektrifizierungsbaukasten).
Част от компонентите по архитектурата са идентични с тези на платформата MQB, която е в основата на моделите на Volkswagen от последните години. По-важното в случая е, че шасито следва концепцията на мащабиране, тоест то може да бъде използвано за модели от различни класове и размери, а освен това и да получи батерии с различен капацитет.
Самата батерия в случая е разположена под пода, като инженерите обещават, че тя ще може да се зарежда на 80% за половин час. За разлика от платформата на Tesla, във Volkswagen не са успели да добавят допълнителен багажник в предната част. При германските електромобили там са поставени радиаторът, зарядното устройство, блокът за управление на електрониката и стандартен 12-волтов акумулатор.
Основният двигател е разположен на задната ос. Във Volkswagen сравняват внедряването на MEB с преминаването от „Костенурката” със задно разположение на двигагеля към „Голфа”, при който моторът е отпред. Тоест, с електромобилите си марката се връща към задното предаване, но ще има и модели с два електромотора. Съответно, задното окачване на всички коли на ток на VW ще е независимо, а предното - McPherson.
Първият сериен електромобил на пратформата MEB ще бъде компактният хечбек Volkswagen I.D., чието производство ще стартира в края на 2019 г. в завода в Цвикау (Германия). След него ще излязат кросоувър и миниван в стила на легендарния Bulli. Ще има и модели под марките Skoda и Audi, като идеята на концерна Volkswagen е през 2022 г. на пазара да има общо 27 модела на MEB. Техният годишен обем на поризводство ще достигне 10 млн. бройки.
Модернизацията на заводите заради преминаването към електромобили ще струва 6 млрд. евро. От тях 1,2 млрд. са инвестирани в предприятието в Цвикау, а 1,3 млрд. ще отидат за фабрикитите в Брауншвайг, Касел и Залцгитер, които ще поризвеждат акумулатори, електромотори, трансмисия и други компоненти за платформата MEB.
Снимки: Volkswagen