Вход   Регистрация

Ще наложи ли Европа периодичните емисионни тестове при превозните средства?

Ще наложи ли Европа периодичните емисионни тестове при превозните средства?
 

Строгите регулации за вредни газове могат запазят двигателите с вътрешно горене като най-важен елемент на транспорта

Много градове в Европа имат сериозни проблеми с надвишаването на сегашните ограничения за замърсяване на въздуха. Много от тях дори обмислят забрана за дизеловите автомобили, за да се справят с тази негативна тенденция, пише вицепрезидентът на Международната комисия за инспекция на превозните моторни средства CITA Герхард Мюлер, цитиран от Euractiv.

Ще наложи ли Европа периодичните емисионни тестове при превозните средства?

В този контекст европейското законодателство има уникален и много ефективен инструмент за откриване на превозни средства, отделящи големи количества вредни газове: периодичният контролиран тест за отделени вредни емисии.

Този метод идентифицира повреди или манипулиране на емисионните системи при превозните средства, като принуждава собственика да извърши ремонт или да извършва редовни прегледи. За съжаление, сегашният периодичен тест вече не е ефективен при новите дизелови и бензинови превозни средства.

Текущата процедура е разработена преди повече от 25 години и е била само отчасти приета при производството на съвременните автомобили. В резултат на това тестът не може да установи манипулация или дори обикновено влошаване при отделянето на вредни газове. На практика това означава, че милиони превозни средства в Европа, които продължават да се движат по пътищата, замърсяват въздуха с количество парникови газове, много по-високи от допустимото.

Европейската комисия (ЕК) изчислява, че само 5% от тези превозни средства са отговорни за най-малко 25 на сто от всички емисии, отделяни от двигателите с вътрешно горене. Според Мюлер, ако Европа успее да открие всички подобни автомобили с нов периодичен тест, замърсяванията биха били съществено ограничени.

Изследването на CITA, проведено из цяла Европа, показва, че в краткосрочен план би било много по-полезно, ако се въведе задължителен тест, който да изчислява количеството отделени вредни газове в комбинация с по-строги ограничения при отделянето на азотни оксиди от дизеловите коли и фини прахови частици от бензиновите двигатели

Това може да се добави към сегашните тестове. Германия, например, въвежда задължителните проверки от тази година. Те трябва да важат, както за дизеловите двигатели, така и за превозните средства, задвижвани чрез бензин.

Снимка: Ройтерс

Четете още - на Investor.bg
 

Реклама  


Купи кола

  • Audi 80 2.8

    3300 лв.

    дата на произв. - август , 1992 г., пробег - 1, С.к - Ръчна, цвят - Tъмно син

  • Fiat Stilo multijet

    3100 лв.

    дата на произв. - август , 2006 г., пробег - 1, С.к - Ръчна, цвят - Син

  • VW Golf 1.9 TDI

    6800 лв.

    дата на произв. - май , 2006 г., пробег - 149000, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • BMW 320 2.0D AVTOMAT NAVI KOЖА

    10500 лв.

    дата на произв. - ноември , 2007 г., пробег - 162000, С.к - Автоматична, цвят - Светло сив

  • Kia Rio

    4900 лв.

    дата на произв. - ноември , 2006 г., пробег - 153000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Volvo V50 1.6D KATO НОВА

    7500 лв.

    дата на произв. - октомври , 2009 г., пробег - 144000, С.к - Ръчна, цвят - Светло сив

Виж всички обяви

Коментари ( 2 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 3 дни )

При нас е лесно - поглеждаш навтовата печка отдолу тука има тука няма катализатор/дпф. Ама дори и това не се прави. Въобще тук ако се направят както трябва техническите (дори по сегашните правила) 1/3 от авто парка ще е на трупчета.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: Bul_gar ( преди 3 дни )

Дано, дано
Отговори
 
+3
 

Положителни: 4  Отрицателни: 1


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising