Вход   Регистрация

Създателят на McLaren F1 измисли как колите да станат два пъти по-леки

Създателят на McLaren F1 измисли как колите да станат два пъти по-леки
 

Компанията на Гордън Мъри представи новата технология iStream Superlight

Британската компания Gordon Murray Design (GMD), основана от създателя на суперколата McLaren F1 – Гордън Мъри, представи еволюционното развите на технологията iStream, което се казва Superlight. Създадената с негова помощ конструкция е два пъти по-лека от стоманения си аналог, като едновременно с това е по-твърда, по безопасна и по-надеждна.

Създателят на McLaren F1 измисли как колите да станат два пъти по-леки

В основата на платформата iStream Superlight е високоякостна алуминиева рама с панели от преработени въглеродни композити. Благодарение на това, модулната конструкция може лесно да се адаптира към автомобили от всеки клас – от компактни малолитражки до товарни фургони. Намаляването на теглото е постигнато с използване на тънкостенни тръби и панели с вътрешна мрежа.

Освен новата платформа, GMD представи и седалки, създадени по технологията iStream,  които са с 30% по леки от обичайните. Първият модел, на който ще бъдат поставени шасито и седалките, е спортната кола T.43. Тя е оборудвана с 1,5-литров турбомотор с мощност 223 к.с. и 6-степенна механична скоростна кутия. Теглото на колата е 850 кг., което прави съотношение 262 к.с. на ток. Такива показатели има Ford Mustanh Shelby GT-H.

Създателят на McLaren F1 измисли как колите да станат два пъти по-леки

Технологията iStream или по-точно нейният вариант с името Crabon, също така е използана и при суперколата TVR Griffith. Каркасът на автомобила е направен от карбон, стомана и алуминий.

Снимки: GMD
 

Реклама  


Купи кола

  • Opel Astra 1.6 i - AVTOMAT

    4800 лв.

    дата на произв. - ноември , 2006 г., пробег - 107000, С.к - Автоматична, цвят - Сив

  • Fiat Fiorino 54000км. !!!

    6900 лв.

    дата на произв. - януари , 2013 г., пробег - 54000, С.к - Ръчна, цвят - Червен

  • VW Passat 2.0 I LOVATO

    5199 лв.

    дата на произв. - юни , 2003 г., пробег - 170000, С.к - Ръчна, цвят - Син

  • Subaru Outback FACELIFT CH

    9900 лв.

    дата на произв. - февруари , 2007 г., пробег - 167000, С.к - Автоматична

  • Opel Zafira 1.9CDTI

    5699 лв.

    дата на произв. - октомври , 2006 г., пробег - 123000, С.к - Ръчна, цвят - Металик

  • Chevrolet Aveo 1.2 16v

    3550 лв.

    дата на произв. - април , 2009 г., пробег - 138000, С.к - Ръчна, цвят - Бордо

Виж всички обяви

Коментари ( 9 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Компактна кола преди 20 години с опция климатик. Компактна кола сега със стандартни екстри колкото луксозна кола преди 20 години. Хем искаме играчки хем искаме да са без пари. Иначе ако не искаш играчки имаш коли за 20к
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Заплата преди 20 години - 250 лева, заплата днес - 550 лева.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

На първо време да измислят как да станат по-евтини. Компактна кола преди 20 години - от 12 000 лв. Компактна кола днес - от 25 000 лв.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Дачия са във възторг от това "откритие".
Отговори
 
+5
 

Положителни: 5  Отрицателни: 0

от: 125412 ( преди 2 месеца )

Пълен смях, това е приложимо само в супер скъпи коли. Невероятно, революционно! Как никой не се беше сетил да замени стоманата с карбон?
Пълен тaшaк са англичаните, само хвърлят бомби с великите си открития, то не бяха двигатели на вода, въздух и кал... сега ново "откритие", че карбона е по-лек от стоманата.
Отговори
 
+13
 

Положителни: 13  Отрицателни: 0

от: Див козел ( преди 2 месеца )

Ми сложи й две торби с пясък в багажника, като ти е лека. Другия вариянт е да си вземеш тежка кола, ама па да не ти харесва! Инак моята Мазда6 GH 2.0 155кс. въпреки, че не ми създава проблеми не е идеална, но си ми харесва. Така де и аз не съм идеален, все пак се опитвам да живея със себе си. Айде живи-здрави!
Отговори
 
+10
 

Положителни: 11  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Моят меган е с такава конструкция, а е 1998 г. Всички крадат от Рено.
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 4  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

И къв "минус " има по-лекото купе? Ще го издуха вятъра ли?
Затова ли вс.се стремят към намаляване на масата?
Отговори
 
+10
 

Положителни: 12  Отрицателни: 2

от: ... ( преди 2 месеца )

Браво! Най-накрая нещо революционно и при автомобилите. Дано само си струва парите, че то винаги е проблема в парите. Но лекото купе си има един минус, спрямо тежкото. Ще ви оставя сами да помислите какъв е минуса. Тази причина е единствената, поради която не харесах последната Mazda6! Всичко друго в нея е идеално за цената си!
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 5  Отрицателни: 8


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising