Вход   Регистрация

Производителите са в паника заради новото намаляване на вредните емисии

Производителите са в паника заради новото намаляване на вредните емисии
 

Еколозите на свой ред са недоволни и искат още по-сериозни ограничения на СО2

Комисията за защита на околната среда към Европапламента реши да въведе още по-жестоки норми на въглероден диоксид (CO2), което сериозни притесни автомобилните производители и те реагириха незабавно.

Производителите са в паника заради новото намаляване на вредните емисии

Предложението е на евродепутата от социал-демократическата партия Мириам Дали от Малта. Тя настоява за сериозно намаляване на вредните емисии още от 2021 г. Според нейната инициатива, през 2025 г. нивата на СО2 трябва да бъдат намалени с 20%, а през 2030 г. – с цели 45%.

Новите ограничения ще засегнат и лекотоварните автомобили, като средните нива ще се отнасят за цялата гама модели на всеки производител. Това означава, че ако дадена компания иска да произвежда мощни и неекологични всъдеходи, тя трябва да компенсира това с включване на малолитражки и електромобили в гамата си, за да може да постигне зададеното средно ниво.

Асоциациата на автомобилната промишленост (VDA) реагира незабавно на решението на Комисията за защита на околната среда. „Приетите решения не отчитат техническата и икономическата реалност. Комисията си поставя амбициозни цели, без да е наясно, как те ще бъдат постигнати. Още повече, че тези изисквания противоречат на задачата за увеличаване на работните места и заетостта в Европа. Подобна идея ще доведе имено до закриване на работни места”, коментира президентът на VDA – Бернхард Матис.

Експертът от Съвета за чистота на транспорта (ICCT) - Питър Мок, обаче е на мнение, че че автопроизводителите в случая шантажират властите със заплаха за закриване на работни места, тъй като подобно нещо ще се случи заради все по-голямата автоматизация на производството.

Според германски екологични организации, съкращаването на СО2 трябва да бъде още по-сериозно и през 2030 г. да состигне 75%. Те критикуват световните автомобилни производители, че са проспали техническата революция и затова продължават да развиват двигателите с вътрешно горене.

„Вместо да помагат за решаване на екологичните проблеми в света, автомобилните концерни полагат огромни усилия не да развиват нови технологии, а да се опитват да спрат по всякакъв начин бъдещите ограничения на вредните емисии”, категорични са немските еколози.

Решението на Комисията предстои да бъде одобрено от Европарламента, след което ще започнат преговори със страните-членки на ЕС, съобщава на свой ред automobilwoche.de. Това обаче ще е доста трудно, тъй като страните с развита автомобилна индустрия като Германия, Франция и Италия трудно биха приели новите условия заради страха от загуба на работни места.

Анализаторите на пазара на свой ред смятат, че възможностите пред автопроизводителите са напълно изчерпани. И ако екологичните норми станат още по–жестоки, това най-вероятно ще доведе до опити за измама с вредните емисии от страна на компаниите. А така ще се стигне до още по-сериозни скандали в индустрията.
 

Реклама  


Купи кола

  • Hyundai Getz 1,4i-Automat

    5666 лв.

    дата на произв. - август , 2008 г., пробег - 74000, С.к - Автоматична, цвят - Светло син

  • Citroen Berlingo 1,6 HDI

    4789 лв.

    дата на произв. - февруари , 2006 г., пробег - 129000, С.к - Ръчна, цвят - Светло син

  • Peugeot 206 1,6HDI

    3650 лв.

    дата на произв. - април , 2004 г., пробег - 0, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Opel Zafira 1.8I лизинг

    3600 лв.

    дата на произв. - декември , 2001 г., пробег - 169999, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Mercedes-Benz S 500 Внос Швейцария

    20500 лв.

    дата на произв. - февруари , 2007 г., пробег - 189000, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • BMW 318 CI

    7500 лв.

    дата на произв. - януари , 2004 г., пробег - 210000, С.к - Ръчна, цвят - Черен

Виж всички обяви

Коментари ( 19 )

Напиши коментар Влез

от: fermera ( преди 6 дни )

Най-замърсяващите кораби в океана са танкерите.Те не замърсяват толкова с изгорелите газове от двигателите,а от товара.Първите няколко дена след затоварване на танкета,нефта отделя газова фаза въглеводороди и налегането в трюмовете се повишава.Има клапи за освобождаване,но облака който се отделя е толкова токсичен че корабе застава странично на вятъра.Всичко това попада във водата и убива всичко.А танкерите не са само 5 в света.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 1  Отрицателни: 1

от: fermera ( преди 6 дни )

Колегата IME борави с едни цифри в милиони без много да смята.Най-големите контейноровози с 2 тактови дизелови двигатели горят по 8т дизел на час.И да не спира цяла година пак няма 70 000 тона.На един кораб се пада 150 милиона коли,а в България има 4 милиона регистрирани.Ходете на училище хора и си плащайте данъците че тогава най-се учиш да смяташ.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 1  Отрицателни: 1

от: Ime ( преди 1 седмица )

Не знам как са хибридните, нопредполагам че и като соларните става дума за смешни яхти. А говорим за стотици хиляди огромни кораби, които слънчевата енергия още дълги години няма да може да захрани.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Корабите не са проблем,вече има хибридни кораби,както и такива със соларни панели.Както вече има хибридни камиони , и такива на водород. разбира се, произвеждат се в Япония, не в Европа.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Европейските производители начело с германските бараки напълно проспаха техническата революция както на хибридите,така и на водородните коли.Когато Тойота обясняваше,че бъдещето е нахибридите и водорода,наглите нискотехнологични и некадърни германски инженери от Фолксваген,Ауди,БМВ и Мерцедес убеждаваха,че бъдещето е в дизела,тракащиш,пушещия с по няколко филтъра. Е, видя се кой крив,кой прав.Кой инженер,кой приказвач. Сега направо да купуват Тойота хибриди и водородни коли и да си лепят емблеми
Отговори
 
+3
 

Положителни: 5  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

И жълтурчо, кво те бъркат митата тебе конкретно като ако евентуално някой ден удариш тотото и имаш възможност да си вземеш консервена кутийка от магазина, то тя ще е от Турция.
На стоките от Турция няма мита спокойно.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 2  Отрицателни: 2

от: Ime ( преди 1 седмица )

Анонимен 5 кораба замърсяват колкото 760 милиона автомобила. Въпреки че не минават под моята тераса то земната атмосфера е една и се разнася, не е оградена с граници. А под моят прозорец 760 милиона коли няма да минат докато съм жив.
Според официалната статистика за Испания официално са в движение 30 милиона коли. А 5те кораба (част от флот с над 3500 броя) замърсяват колкото 760 милиона....
30 милиона срещу 760 милиона... това вече можеш ли да го сметнеш?
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

По принцип, хората и животните без проблем могат да живеят във атмосфера със високо съдържание на въглероден диоксид.

В далечното минало е имало периоди когато въглеродния диоксид е бил във пъти повече от колкото е сега задари по високата вулканична активност.
Само че тогава и нивата на кислорода също са били много по високи от колкото са сега понеже цялата планета е била почти плътно покрита със гори! Тогава още не имало пустини.

Заради това атмосферата е била по "гъста".
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Проблема е много сложен!

1. Двигателите ЗАМЪРСЯВАТ атмосферата със финни частици, азотни окиси, въглероден диоксид.

2. При горенето се КОНСУМИРА КИСЛОРОД без който живота не може да съществува.

3. Растенията абсорбират въглеродния диоксид и ПРОИЗВЕЖДАТ КИСЛОРОД.

4. Хората унищожават растенията и горите.

Извода е че замърсяването не е най големия проблем! Проблема е че количесвото на кислород в атмосферата намалява и това не може да се компенсира защото горите намаляват и океана е замърсен.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 5  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Ime,
колко кораба минават под ваща тераса бе дженди?
Отговори
 
  0
 

Положителни: 3  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Покажи Коментара
Значи японците могат и то от години, а еврогАйците не и в частност швабите, които все мрънкат и все искат правилата те да ги определят. Като не можете да правите коли си закривайте заводите! Други ще дойдат, които могат. И вземете махнете митата на японските автомобили, защото цялата ви работа е такава никаква. Искате с непазарни средства да разкарате конКУРенцията нали! Номерата с дизелите не минаха. Мислете за някоя нова измама и схема джендове!
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 6  Отрицателни: 11

от: dede ( преди 1 седмица )

До de:
Не си прав. Не е като да сложиш ограничение 70 км/ч на магистралата. По-скоро е като ограничението на магистрала да е 30 км/ч.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 6  Отрицателни: 1

от: Ime ( преди 1 седмица )

Корабоплаването е един от най- големите замърсители.Според официални данни за морският транспорт взимайки се предвид размера на двигателя и качеството използвано гориво 5те най- големитранспортни кораба в света замърсяват колкото 760 милиона автомобила. Данните ми са пресни още, защото наскоро го превеждах от френски. Според изто1ника в света има над 3500 такива кораба, а френският риболовен флот наброява поне 500 000 кораби и корабчета, без да броим разните му там яхти и прочие...
Отговори
 
+13
 

Положителни: 18  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Дпри според някои учени азотните емисии изхвълени в близост до Тропосферата спомагат за създаването на озон и намаляването на метан. Тоест дори е възможно да намаляват глобалното затопляне (макар че май не е напълно доказано).
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 0  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Говориш глупости. Според IPCC (Intergovernmental Panel on Climate Change) авиацията генерира 3.5 % от причинените от човека вредни емисии.
И всъщност най-големият замърсител е селското стопанство и най-вече животновъдството ама да спрем да ядем ли.
Също много е смешно когато българи коментират екология. Докато режат катализатори и дпф-и.
Отговори
 
+30
 

Положителни: 31  Отрицателни: 1

от: 1234 ( преди 1 седмица )

Покажи Коментара
Въздухоплаването е най-големия замарсител, но важното е да се плюе по колите.
Отговори
 
 -7
 

Положителни: 4  Отрицателни: 11

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Ей тия 'еколози' пък държат по един Хамър и по един Приус в гаража. Такива лицемери са.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 14  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Важното е да има печалби - на кого му пука за планетата - яли,пили и се веселили !!!
Отговори
 
+15
 

Положителни: 18  Отрицателни: 3

от: de ( преди 1 седмица )

тия хора не си научиха урока - не става само с бомбастични намаления на ограничението за CO2. Какво ще последва? нови лъжи естествено. ДВГ няма как да намалят 75% от изпусканите газове, дори да ги осредняваш с малки и хибридни модели.
Това е като да сложиш ограничение на скоростта на магистралата 70км/ч и да очакваш да се спазва от всички...
Отговори
 
+3
 

Положителни: 12  Отрицателни: 9


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising