IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Производителите са в паника заради новото намаляване на вредните емисии

Еколозите на свой ред са недоволни и искат още по-сериозни ограничения на СО2

Производителите са в паника заради новото намаляване на вредните емисии

Комисията за защита на околната среда към Европапламента реши да въведе още по-жестоки норми на въглероден диоксид (CO2), което сериозни притесни автомобилните производители и те реагириха незабавно.

Производителите са в паника заради новото намаляване на вредните емисии

Предложението е на евродепутата от социал-демократическата партия Мириам Дали от Малта. Тя настоява за сериозно намаляване на вредните емисии още от 2021 г. Според нейната инициатива, през 2025 г. нивата на СО2 трябва да бъдат намалени с 20%, а през 2030 г. – с цели 45%.

Новите ограничения ще засегнат и лекотоварните автомобили, като средните нива ще се отнасят за цялата гама модели на всеки производител. Това означава, че ако дадена компания иска да произвежда мощни и неекологични всъдеходи, тя трябва да компенсира това с включване на малолитражки и електромобили в гамата си, за да може да постигне зададеното средно ниво.

Асоциациата на автомобилната промишленост (VDA) реагира незабавно на решението на Комисията за защита на околната среда. „Приетите решения не отчитат техническата и икономическата реалност. Комисията си поставя амбициозни цели, без да е наясно, как те ще бъдат постигнати. Още повече, че тези изисквания противоречат на задачата за увеличаване на работните места и заетостта в Европа. Подобна идея ще доведе имено до закриване на работни места”, коментира президентът на VDA – Бернхард Матис.

Експертът от Съвета за чистота на транспорта (ICCT) - Питър Мок, обаче е на мнение, че че автопроизводителите в случая шантажират властите със заплаха за закриване на работни места, тъй като подобно нещо ще се случи заради все по-голямата автоматизация на производството.

Според германски екологични организации, съкращаването на СО2 трябва да бъде още по-сериозно и през 2030 г. да состигне 75%. Те критикуват световните автомобилни производители, че са проспали техническата революция и затова продължават да развиват двигателите с вътрешно горене.

„Вместо да помагат за решаване на екологичните проблеми в света, автомобилните концерни полагат огромни усилия не да развиват нови технологии, а да се опитват да спрат по всякакъв начин бъдещите ограничения на вредните емисии”, категорични са немските еколози.

Решението на Комисията предстои да бъде одобрено от Европарламента, след което ще започнат преговори със страните-членки на ЕС, съобщава на свой ред automobilwoche.de. Това обаче ще е доста трудно, тъй като страните с развита автомобилна индустрия като Германия, Франция и Италия трудно биха приели новите условия заради страха от загуба на работни места.

Анализаторите на пазара на свой ред смятат, че възможностите пред автопроизводителите са напълно изчерпани. И ако екологичните норми станат още по–жестоки, това най-вероятно ще доведе до опити за измама с вредните емисии от страна на компаниите. А така ще се стигне до още по-сериозни скандали в индустрията.
 

0 от 500
  • #19
    1 rate up comment 1 rate down comment
    fermera ( преди 5 години )
    Най-замърсяващите кораби в океана са танкерите.Те не замърсяват толкова с изгорелите газове от двигателите,а от товара.Първите няколко дена след затоварване на танкета,нефта отделя газова фаза въглеводороди и налегането в трюмовете се повишава.Има клапи за освобождаване,но облака който се отделя е толкова токсичен че корабе застава странично на вятъра.Всичко това попада във водата и убива всичко.А танкерите не са само 5 в света.
  • #18
    1 rate up comment 1 rate down comment
    fermera ( преди 5 години )
    Колегата IME борави с едни цифри в милиони без много да смята.Най-големите контейноровози с 2 тактови дизелови двигатели горят по 8т дизел на час.И да не спира цяла година пак няма 70 000 тона.На един кораб се пада 150 милиона коли,а в България има 4 милиона регистрирани.Ходете на училище хора и си плащайте данъците че тогава най-се учиш да смяташ.
  • #17
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Ime ( преди 5 години )
    Не знам как са хибридните, нопредполагам че и като соларните става дума за смешни яхти. А говорим за стотици хиляди огромни кораби, които слънчевата енергия още дълги години няма да може да захрани.
  • #16
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Корабите не са проблем,вече има хибридни кораби,както и такива със соларни панели.Както вече има хибридни камиони , и такива на водород. разбира се, произвеждат се в Япония, не в Европа.
  • #15
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Европейските производители начело с германските бараки напълно проспаха техническата революция както на хибридите,така и на водородните коли.Когато Тойота обясняваше,че бъдещето е нахибридите и водорода,наглите нискотехнологични и некадърни германски инженери от Фолксваген,Ауди,БМВ и Мерцедес убеждаваха,че бъдещето е в дизела,тракащиш,пушещия с по няколко филтъра. Е, видя се кой крив,кой прав.Кой инженер,кой приказвач. Сега направо да купуват Тойота хибриди и водородни коли и да си лепят емблеми
  • #14
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    И жълтурчо, кво те бъркат митата тебе конкретно като ако евентуално някой ден удариш тотото и имаш възможност да си вземеш консервена кутийка от магазина, то тя ще е от Турция.На стоките от Турция няма мита спокойно.
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Ime ( преди 5 години )
    Анонимен 5 кораба замърсяват колкото 760 милиона автомобила. Въпреки че не минават под моята тераса то земната атмосфера е една и се разнася, не е оградена с граници. А под моят прозорец 760 милиона коли няма да минат докато съм жив.Според официалната статистика за Испания официално са в движение 30 милиона коли. А 5те кораба (част от флот с над 3500 броя) замърсяват колкото 760 милиона....30 милиона срещу 760 милиона... това вече можеш ли да го сметнеш?
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    По принцип, хората и животните без проблем могат да живеят във атмосфера със високо съдържание на въглероден диоксид. В далечното минало е имало периоди когато въглеродния диоксид е бил във пъти повече от колкото е сега задари по високата вулканична активност.Само че тогава и нивата на кислорода също са били много по високи от колкото са сега понеже цялата планета е била почти плътно покрита със гори! Тогава още не имало пустини.Заради това атмосферата е била по "гъста".
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Проблема е много сложен!1. Двигателите ЗАМЪРСЯВАТ атмосферата със финни частици, азотни окиси, въглероден диоксид.2. При горенето се КОНСУМИРА КИСЛОРОД без който живота не може да съществува.3. Растенията абсорбират въглеродния диоксид и ПРОИЗВЕЖДАТ КИСЛОРОД.4. Хората унищожават растенията и горите.Извода е че замърсяването не е най големия проблем! Проблема е че количесвото на кислород в атмосферата намалява и това не може да се компенсира защото горите намаляват и океана е замърсен.
  • #10
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ime, колко кораба минават под ваща тераса бе дженди?