IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ще се раздели ли Volkswagen на две?

Ако четирите луксозни бранда се отделят, те биха стрували два пъти повече от целия концерн в момента

Ще се раздели ли Volkswagen на две?

Възможно ли е концернът Volkswagen да се разцепи, отделяйки най-луксозните си марки в нова публична компания? Продължителните спекулации по темата най-после получиха частично потвърждение от устата на финансовия директор на групата Франк Витер. "Това без съмнение е съвсем основателен въпрос", коментира Витер по време на уебинара на Bloomberg Intelligence в Лондон. Според него на дневен ред първо е листването на борсата на поделението за товарни автомобили на Volkswagen, но след това и такъв вариант е съвсем възможен, за да "освободим потенциала, който имаме", каза Витер.

Ще се раздели ли Volkswagen на две?
Производство на Porsche 718 Cayman в завода в Цуфенхаузен. Въпреки малките производствени серии луксозните брандове носят 60% от печалба на концерна VW. Снимка: Porsche

Идеята е четирите свръхлуксозни бранда на концерна - Porsche, Lamborghini, Bentley и Bugatti - да се обособят в една отделна "супер-премиум" група. За целта Lamborghini, която сега е под контрола на Audi, ще бъде прехвърлена под шапката на Porsche. Тази реорганизация е сигурна, потвърдена лично от новия главен изпълнителен директор на VW Херберт Дийс. Въпросът е само дали новата група ще бъде листвана на борсата. Акционерите във VW натискат за такъв сценарий, който би им донесъл огромни печалби.

Макар четирите бранда да произвеждат автомобили в малки серии, те носят над 60% от чистата печалба на Volkswagen. При евентуално първично публично предлагане пазарът ще ги оцени на повече от 120 милиарда евро според прогнозата на старши аналитика на Bloomberg Inteligence Майкъл Дийн. В момента пазарната капитализация на цялата група Volkswagen е едва 67 милиарда евро.

Ще се раздели ли Volkswagen на две?
Според финансовия директор на VW Франд Витер сега приоритет е листването на поделението за товарни автомобили, но въпросът за луксозните марки бил "съвсем основателен". Снимка Volkswagen

Въпреки злополучния за компанията "Дизелгейт" от 2015, в последните години Volkswagen се развива добре и се утвърди като най-големия световен производител на автомобили. Продажбите и оборотът през тази година почти сигурно ще подобрят миналогодишния рекорд, но ценните книжа на концерна въпреки това поевтиняха с почти една пета. Главна причина за негативната тенденция са заплахите на Доналд Тръмп за вносни мита и потенциалната глобална търговска война, която би се породила от това.

Отделянето на луксозните поделения не е нова идея. Концернът Fiat-Chrysler вече постъпи по този начин със своята "златна кокошка" Ferrari. Свое първично публично предлагане подготвя и британската Aston Martin.
 

Тагове: ipo
0 от 500
  • #8
    11 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Очевидно, не си завършил и втори клас.Хората са ти го написали "луксозни ... най-луксозни ... супер-премиум ...".Значи са в друга категория. Плюс това става въпрос за Бентли, Порше, Бугати .... тва според теб коли от ранга на Ауди ли са ? Ама кво да те питам, то на такива просто е лишено от смисъл да се обяснява каквото и да било.
  • #7
    11 rate up comment 14 rate down comment
    none ( преди 5 години )
    Очевидно и самият ФВ не третира Ауди като премиум марка, та въпросът е защо хората продължават да дават пари като за такава ;)). Относно отделянето на останалите премиуми, и съюзът с Форд, явно и ръководството на ФВ не вярва на числата които публикува. Рано или късно и там ще гръмнат с Гранде схема.
  • #6
    14 rate up comment 15 rate down comment
    Факт!-тическия ... ( преди 5 години )
    дотолкова се е увредил от ползване на рено, че взе сам да си пише и отговаря!
  • #5
    14 rate up comment 15 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    До ПървиятБраво човече това са фактите.Дано има повече мислещи като теб.
  • #4
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Голв 3D комби-зилен ( преди 5 години )
    Айдиии Амет 6 бес 10 гюбек салди гелди !!!!Таз година Голв догодина BMW-E36 316.....може и контакт в каен случей.
  • #3
    19 rate up comment 7 rate down comment
    wOw ( преди 5 години )
    Този пост, ме кара да надуя чалгата до дупка!
  • #2
    17 rate up comment 22 rate down comment
    Абе ( преди 5 години )
    Ти пи ли си хапчетата!
  • #1
    22 rate up comment 31 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Не разделяй, а закривай!Стойностните марки ще продължат да съществуват, а фабриката за измами ПопФолк с Ваген да ходи там където е създателя му оня с мустачките и министърът на пропагандата на който все още идеите са живи и се прилагат от сегашното поколение вурстове.