Новото семейство Hyundai i30 се появи на пазара точно преди 2 години и сега дойде време за неговото обновяване. То е свързано най-вече с покриване на новите екологични изисквания, които влязоха в сила в Европа на 1 септември.
Вече всички бензинови агрегати на корейския модел отговарят на стандарта Euro 6d-TEMP. Сред тях е и 2,0-литровият турбомотор за модела i30 N. За целта моторите са оборудвани с филтър за твърди частици.
В същото време дизелиите от серията U2 са заменени от нови двигатели от семейството Smartstream (известно още U3). Те са оборудвани със система за неутрализация с течност, която дебютира при Kia Ceed и също са съобразени с новите еконорми.
Дизеловият мотор е запазил обема от 1,6 литра, като отново се предлага в 3 варианта на мощност, която е малко по-висока от досега - 96, 116 и 136 к.с. И при трите варианта скоростната кутия е 6-степенна механична. Автоматът – 7-степенен преселективен „робот”, е достъпен само за версиите със 116 и 136 к.с.
Измененията във външия вид са минимални, като вече хечбекът и комбито Hyundai i30 имат същата предна броня като при лифтбека – с черна линия през цялата дължина. Друг бонус е новата мултимедийна система с повече функции, при която обаче екранът си остава със старите размери.
В Hyundai се надавят с подобренията да вдигнат продажбите на i30 в Европа, тъй като представянето на модела до момента не оправдава очакванията. За първите 6 месеца на континента са продадени едва 42 000 бройки. Толкова записва и VW Golf, но само за месец.
Снимки: Hyundai