Audi смята да преоткрие топмодела си R8 – следващото поколение на суперавтомобила ще е с изцяло електрическо задвижване и ще маркира края на използването на V10 бензинови мотори от компанията.
Премиерата на следващата генерация на R8 е насрочена за 2022 година, като се очаква третото поколение на модела да почерпи вдъхновение от концепта PB18 e-tron, който беше показан тази година на Конкурса за елегантност в Пебъл Бийч. Концепцията дебютира с три електромотора и мощност почти 800 конски сили, задница оформена в стила на shooting brake моделите и много повече пространство и ежедневна пригодност в сравнение с актуалния R8.
Но динамиката и скоростта ще останат важни и за следващото поколение на R8, подсказаха от компанията – максималната скорост ще е около 300 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч ще е „много малко над 2 секунди”, като явно този спринт ще се превърне в новото мерило за динамика на електрическите автомобили.
Електрифицирането на автомобилите, произвеждани от Audi трябва да набере сериозна скорост в следващите няколко години – компанията си е поставила за цел да достигне 800 000 продажби на такива модели до 2025 година. Това е напълно реална цел с оглед на все по-сериозно затягащите се норми за вредните емисии на почти всички пазари, отварянето на Китай към екологичните возила и неистовото желание на VW Group и Audi за заличат колкото се може по-бързо последствията от глобалния скандал „Дизелгейт”, избухнал преди 3 години.
Първото поколение на R8, представено през 2006 година се оказа страхотен успех в своя клас, но втората генерация, появила се през 2015 не успя да повтори това силно представяне. 2008 година се оказа най-силната за продажбите на R8 от първото поколение – 3000 продадени коли в Европа, а актуалният модел все още не може да постигне 1500 продажби на година на Стария континент.
Интересното е, че за известен период развитието на третата генерация на R8 е било спряно, основно заради слабите резултати на второто поколение, но след при изграждането на плановете за цяла моделна гама електромобили с означението E-tron там се е намерило място и за бъдещия R8.
Според различни източници от компанията, следващият R8 ще се отличава с два много интересни акцента – задвижване 4х4 и мощност около 1000 конски сили.