Bentley се отказа от разработката на нови спортни автомобили. Ръководството на британската компания смята да насочи усилието си към развитието на премиум сегмента и електрификацията на моделната си гама. Това каза новият й шеф Ейдриън Холмарк в интервю за Autocar.
"Няма да говоря за нашите бъдещи модели, но ще ви кажа какво няма да правим. Това са спортни коли. Сегментът на спортните автомобили, както и нашият собствен, е нестабилен в условията на рецесия. Той може да се свие с 50 - 60%. Средната възраст на купувачите нараства всяка година. Това означава, че едни и също стари ентусиасти купуват автомобилите", казва той.
Според Холмарк китайският пазар също не е персрективен в този смисъл, тъй като местните 30-40-годишни милионери по правило карат всъдеходи и лимузини. "Спортният сегмент не спечели от китайската експанзия. Някои производители се опитват да променят това, но досега безуспешно", посочва шефът на компанията.
От края на 2009 г. Bentley не особено активно продаваше своите премиум модели на китайския пазар. Холмарк планира да промени ситуацията, като увеличи производството от 11 000 на 15 000 автомобила годишно. Освен това компанията смята да разшири гаматата си от премиум коли, защото Холмарк вижда сериозен потенциал в този пазарен сегмент.
Според проучванията на банка Credit Suisse, от 2000 г. броят на милиардерите на планетата се е увеличил от 574 на 2500, а при милионерите ръстът е почти четири пъти до 18 млн. При настоящото производство на луксозни автомобили годишно - по-малко от 70 000 на стойост около 150 000 паунда, производителите просто не могат да покрият търсенето. А според Холмарк "Голямата петица" - Ferrari, Lamborghini, Rolls-Royce, Aston Martin и Bentley, трябва да се подготвят за ръст на търсенето с около 50% до 2025 г.
Като друга приоритетна област ръководителят на Bentley разглежда пускането на хибриди. Първият - Bentley Bentayga, ще излезе напазара през 2020. До 2025 г. всеки сериен модел на марката ще има хибридна модификация. "Ако ме питаха преди пет години, щях да кажа, че хората не се нуждаят от хибриди. Но днес всичко е различно. Porsche успя да представи E-Hybrid като най-добрата версия на модела си. Разбиха кода. Ние също трябва да направим това ", казва Холмарк.