Hyundai представи i30 N през юли миналата година и записа първия си опит в трудния, но интересен сегмент на хотхеч моделите. След него гамата такива модели на корейците трябва да се допълни от фастбек версията на i30 N, Veloster N и Kona N, но засега компанията среща други проблеми – търсенето на i30 N надхвърля сериозно капацитета на производството му.
„Производството на i30 N за цялата 2018 година беше продадено до края на юни – призна шефът на подразделението N Алберт Бирман, който дойде при корейците от BMW M. – Не можем да произведем достатъчно от тези коли, търсенето за тях е сериозно.”
В цифри това означава около 3000 коли, които са продадени в Европа, а клиентите, които сега поръчват своите i30 N ще трябва да чакат автомобилите си до следващата година.
„Германия с огромна преднина е най-големият пазар на i30 N, за там имаше най-много бройки, но там колите свършиха най-бързо”, допълни Бирман.
Според него, имиджът на колата се влияе благотворно от това, че изследователският и тестови център на Hyundai N се намира на „Нюрбургринг” и от самото начало на i30 N хотхечът се асоциира с легендарното трасе в планината Айфел.
Снимка: Hyundai