В последните дни световна слава набира клип от Северната дъга на „Нюрбургринг”, на който Mazda MX-5 с мощност едва 90 конски сили догонва и изпреварва състезателно Ferrari 458 GT3. В реалността това се случва много рядко, но не е невъзможно.
Пилотът на Mazda-та потвърди във фейсбук, че колата му наистина е 90 коня, както и че подобрил всичко останало по своя екземпляр от първото поколение на модела, като това означава ново окачване, спирачки, ролбар и т.н. А и той е натрупал доста опит в Зеления ад, което обяснява увереното му пилотиране и постоянните атаки по завоите.
Вчера се оказа, че тази MX-5 всъщност е интересен тунинг проект и съвсем скоро ще се раздели със своя 1,6-литров мотор, който в този случай е във версията с намалена мощност. Оригиналният 1,6-литров мотор на първото поколение MX-5 е с мощност 115 конски сили, но на някои пазари той се предлага и само с 90 конски сили като по-евтин вариант.
Плановете на собственика на този бърз MX-5 са да му „присади” Ванкелов двигател, като става въпрос за мотор тип 13B, който за последно се използваше при RX-8, но след края на производството на модела, двигателят се предлага само за едноместни формули в шампионатите, подкрепяни от Mazda, основно в Азия. Мощността на последната версия на 13В – MSP Renesis е между 210 и 235 конски сили.
А това обещава още много интересни клипове от Северната дъга на „Нюрбургринг”.