Вход   Регистрация

Японският начин: тестваме новата Mazda 6

Японският начин: тестваме новата Mazda 6
 

Eдна от най-приятните за каране коли в D-сегмента е станала още по-приятна - стига да изберете правилно двигателя

Създадена още през 20-те години на ХХ век като производител на изкуствен корк и дребни инструменти, компанията Mazda винаги се е славела като упоритото муле на автомобилната промишленост: твърдо решена да прави нещата по свой собствен начин, без да се съобразява с общоприетото мнение.



Този подход е родил немалко недоразумения, разбира се. Но също така е родил няколко от най-интересните и обичани автомобила за всички времена. Остава само да разберем към коя група спада новата Mazda 6, представена пред журналисти по тесните пътчета на остров Майорка.

НЕКА ВИ ИЗДАДЕМ ЕДНА ГОЛЯМА ТАЙНА
още в самото начало: новата Mazda 6 всъщност изобщо не е нова.
Това е познатата ни кола, с познатия дизайн, с познатите двигатели, с познатия шестстепенен автоматик, който звучи като зъболекарски стол от нашето детство, и с една радикална новост, която се състои в това, че седалките имат вентилация.
Защо изобщо от Mazda ни губят времето?


Японският начин: тестваме новата Mazda 6
Снимки: КОЛЕЛА

ВСЪЩНОСТ, ИМА ЗАЩО. Това е есенцията на японския начин да се вършат нещата.
В Европа компаниите правят нова кола, продават ви я три-четири години, след това правят един фейслифт и след още две-три идва новото поколение.
Японците не схващат това. Те не могат да разберат защо, ако имаш нова идея и нова технология, трябва да чакаш три години, преди да я приложиш. И затова всяка година имаме "новата Mazda", "новата Honda", "новата Toyota".
В някои отношения този подход даже ни харесва повече.

Японският начин: тестваме новата Mazda 6

МОЖЕМ ДА РАЗБЕРЕМ ЗАЩО няма радикални промени по колата. Още при дебюта си третото поколение на Mazda бе сред най-стегнатите и приятни за каране машини в D-сегмента. Това не се е променило и до ден-днешен. Тазгодишната версия е станала още малко по-лека, благодарение на повечето използвана високоякостна стомана. Воланът е все така директен и прецизен, позицията на шофьора - идеално удобна. Системата за векторен контрол намалява до минимум накланянето в завоите.

Японският начин: тестваме новата Mazda 6

В ЕВРОПА "ШЕСТИЦАТА" върви с пет възможни двигателя. Има две версии на двулитровия атмосферен бензин, със 145 или 165 коня. Над тях е 2.5-литровият бензин, пак с атмосферно пълнене, който дава 194 конски сили и много приличен въртящ момент. Голямата новост тук е деактивацията на два от четирите цилиндъра при по-умерени скорости за по-добра икономия.

Японският начин: тестваме новата Mazda 6

И ДВАТА БЕНЗИНОВИ МОТОРА ни допаднаха - даже ни се сториха приятно носталгични в тази епоха на вездесъщо турбо. С ръчната скоростна кутия те са чисто удоволствие за каране. С шестстепенния автоматик обаче нещата забележимо се влошават - той е колеблив, муден и неприятно шумен, когато се опитате да изстискате малко повече динамика.

Японският начин: тестваме новата Mazda 6

ДРУГАТА СЛАБОСТ е разходът. За по-големия мотор Mazda отчита 6.7 литра на сто по стария европейски цикъл, и 7.5 на сто по новия. По нашия си собствен цикъл отчетохме почти 10 на сто, което ни се струва множко.
Разбира се, това не е никакъв проблем по простата причина, че мнозинството клиенти ще изберат дизела. Тук вече нямаме никакви забележки: 2.2-литровият агрегат тегли здравата, харчи съвсем умерено и е вече толкова рафиниран, че на празен ход е трудно дори да познаете, че под капака не е бензинов мотор.
По-високият му въртящ момент прави дори тромавия автоматик съвсем приемлив.

Японският начин: тестваме новата Mazda 6

ПРОМЕНИТЕ В ДИЗАЙНА са скромни - по-триизмерна предна решетка, по-елегантна хромирана лайсна на задните светлини. Забележимите разлики са вътре - от Mazda дори плахо споменават думичката "премиум". Като качество на материалите и сглобката наистина са близо: цялата обновена шестица вдъхва усещането за отлично направена машина.

Японският начин: тестваме новата Mazda 6

НЯКОИ ФУНКЦИОНАЛНОСТИ обаче още не са на нивото на германските конкуренти. Най-вече информационната система, която е с недотам висока резолюция, управлява се мудно и включва една доста разсеяна навигация от ТomTom. Картината от камерата за задно виждане би могла да е и по-ясна.
За сметка на това "шестицата" вече има всички модерни асистиращи технологии: за поддържане на лентата, за аварийно спиране при нужда, за автоматично превключване между къси и дълги светлини.
Круиз контролът е свързан с радар и може да намалява и ускорява сам, в зависимост дали има кола пред вас.

Японският начин: тестваме новата Mazda 6

И НАКРАЯ СТИГАМЕ ДО до най-съществената промяна: седалките вече имат не само отопление, но и вентилация.
Мястото и отзад е напълно достатъчно, а багажникът на седана побира малко над 480 литра - съвсем прилично, макар и далеч от рекорда на Skoda Superb. Между другото любопитно е, че Mazda предлага седана и комбито на една и съща цена.

Японският начин: тестваме новата Mazda 6

КАКВА Е ТАЗИ ЦЕНА ЛИ? От  49 000 лева за по-базов малък бензин до близо 70 000 за по-мощния дизел. На пръв поглед това е над повечето конкуренти. Но нещата придобиват смисъл, ако прегледаме списъка с оборудване.
Още първото ниво ви дава алуминиеви джанти, LED ветлини, истински head-up дисплей, кожен волан, климатроник, навигация с 8-инчов екран, bluetooth и цели 4 USB порта - два отпред и два отзад.
За 67 хиляди лева можете да си вземете най-мощния бензин в ниво Тakumi, което добавя кожен салон, панорамен люк, парктроник, 360-градусова камера и автоматични огледала. За една бройка да забравим най-важното - и вентилация на седалките. През юли в Майорка я оценихме напълно, можете да ни вярвате.

Японският начин: тестваме новата Mazda 6

2488 куб. см работен обем (бензин)
194 к. с.  максимална мощност
258 Нм максимален въртящ момент
8.1 секунди 0-100 км/ч


 

Реклама  


Купи Mazda

  • Mazda 3 100х.км facelift

    6250 лв.

    дата на произв. - октомври , 2009 г., пробег - 103000, С.к - Ръчна, цвят - Бежов

  • Mazda 6 2.0TDI КЛИМАТРОНИК

    2000 лв.

    дата на произв. - юли , 2004 г., пробег - 250000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Mazda 6 2.0d

    4690 лв.

    дата на произв. - март , 2006 г., пробег - 168421, С.к - Ръчна, цвят - Сребърен

  • Mazda 3 1.6i Sedan

    5200 лв.

    дата на произв. - юни , 2004 г., пробег - 190000, С.к - Ръчна, цвят - Графит

  • Mazda 6 2.0 D 143к.с.DPF

    11 лв.

    дата на произв. - юни , 2007 г., пробег - 143700, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • Mazda 6 2.0D 3 броя

    11 лв.

    дата на произв. - август , 2003 г., пробег - 146000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

Виж всички обяви

Коментари ( 57 )

Напиши коментар Влез

от: Maц ( преди 1 месец )

Изобщо мало-умен коментар - даже може да не я караш и ще разбереш дали е добра колата ,ей така - понеже си техн.глокифей и имаш екстрасенски способности,жалка работа,исовщо не ти трябва да знаеш нищо за никоя марка-и без това файда няма да има,когато си "философ" с чугунена глава!
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Трябва ли да знам нещо за марката, за да разбера дали една кола е добра? Що за малоумна логика?
Отговори
 
+8
 

Положителни: 10  Отрицателни: 2

от: Мацуда ( преди 1 месец )

Покажи Коментара
Кажи кои са тези два модела,хайде светни ни?
Отговори
 
 -6
 

Положителни: 2  Отрицателни: 8

от: Macuda ( преди 1 месец )

Анонимния онзи-голям си го извадил, даже две чисто новички Мазди,драги анон!
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 4  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 1 месец )

До онзи, който явно знае всичко за марката: За съжаление имам съвсем личен опит с Мазда, и то нова. Ти нова помирисвал ли си? Освен това няма марка, която винаги и вечно е правела и ще прави добри автмобили. Има добри модели, има несполучливи. Сегашните модели на Мазда са *** и не струват и половината цена, която им искат. Отново - личен опит. Колкото и екстри да имат, това не значи, че работят добре. Има разлика от кожен салон до кожен салон, от HUD до HUD и особено от радар до радар.
Отговори
 
+15
 

Положителни: 19  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 1 месец )

"Скъпа била,купете си нещо немско за тази цена(70000лв) със същите всички екстри-ще купите грънци" Сещам се за 2 модела под 70 000 лева, които имат освен повече екстри, също и галванизирани купета, както и вентилация на седалките не само че не е иновация за тях, ами се предлага от 10 години. Полу автоматично паркиране в Мазда се чака през 2030-та заедно с 8-степенния автомат и подгрева на челното стъкло.
Отговори
 
+10
 

Положителни: 13  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 1 месец )

На всички, които не знаят нищо за тази марка и нямат никакъв личен опит ги съветвам да не се напъват да мислят, а просто да си слагат капаците на очите и просто да си карат вагонетките.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 19  Отрицателни: 17

от: Мацуда ( преди 1 месец )

Тънка боя,лак,стара скоростна кутия ,волана не бил респонсив- и куп други глупости!Перфектна управляемост има,горяла много,кажи един бензинов европейски дрисльовски мотор 2.5л. който гори по-малко,гори си съвсем нормално и е според крака горенето-за лаиците които не са наясно!Скъпа била,купете си нещо немско за тази цена(70000лв) със същите всички екстри-ще купите грънци- ще се бръкнете поне още 10-15 бона,а и след 10-15 години ще видим кой е бил в сервиза за туй -онуй -няма да е човека с Мазда!
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 9  Отрицателни: 10

от: Мацуда ( преди 1 месец )

Маздите са галванизирани-може да изгледате клипче в Тубата как става процеса в електролитната вана!Мазда няма претенции за класа на Мерцедес и други,така че разни тъпи сравнения са излишни!Държеливи коли са,с прилична динамика за парите си!Карам 2.5 ГТ,194 к.с. - и си върви колата точно толкова,с автоматик 6-степенен със спорт режиммкойто намирам за съвсем приличен,евтин бил,големи разбирковци има тук,и съм сигурем че ако му отворя една скоростна кутия и ще гледа като прасе в тикви!
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 5  Отрицателни: 9

от: Анонимен ( преди 1 месец )

И още един косъм в супата. Загледах се в прословутата боя. На слънце, бих казал, че се виждат следи от лак! Чисто нова кола и вече замътен екстериор. Слаб финиш, никакъв гланц и блясък за радост на окото. Боядисването е почти символично. За 70 хил ценови клас това е...несериозно. Дали ще корозира и след колко тодини? Ще видим...
Прекрасен автомобил с неприятни недостатъци за претенциозната си цена.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 9  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 1 месец )

...твърдо и не за всеки вкус. Интериорът-качествени материали-ест кожа, дърво. Удобни вентилирани седалки, но в статията е споменато за тях. Изключителна шумоизолация от външни шумове! Ако не гледаш навън не чуваш, че се разминаваш. И сега-косъмът в супата-лоша камера за задно виждане. Изображението на малкото екранче е толкова мътно и с ниска резолюция, че предизвиква съжаление. На кола в ценови клас 70хил това е непростимо! И още един косъм в супата.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 8  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Личните ми впечатления от тест драйв на новата Мазда 6, 2.5л бензин, Такуми, 2018г.
Много добър мотор, еластичен, икономичен-около 8л/100км средно, комбинирано по бордкомпютър. Не на посл място-прекрасен звук! Автомат трансмисия работи мн добре-меко, леко и пъргаво. Стара или нова-има ли значение?... Окачването-прекрасна стабилност в завои-никакво накланяне, само центробежна сила. Малко съм разочарован от липсата на комфортен и спортен режим на окачването. Избраният по подразбиране е малко...
Отговори
 
+6
 

Положителни: 9  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Покажи Коментара
ако собствениците на немски возила са сравними с каски то феновете на жълтеникавите производители са камикадзета
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 4  Отрицателни: 9

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Автоматикът не е стар - беше разработен специално за Skyactive моделите. Но е разработен да е евтин (както всичко останало в тази кола), затова няма да видите 8 скорости дори на новия Skyactive-X. И да, чувства се, че е евтин.
Отговори
 
+13
 

Положителни: 16  Отрицателни: 3

от: Georgi ( преди 1 месец )

Виж сега анономно клоунче, първо отвори тук сайта, прочети ревюто с детаийлни обяснения, което ЛИЧНО аз съм писал, прочети го, осмисли го, дългичко е,така че трябва да се концентрираш и след това ми говори за разхода до Пловдив, Перник или Полски Тръмбеж.
Отговори
 
+10
 

Положителни: 12  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Един приятел си купи такава от 2010 година от Италия, по-предния модел, 2.2 дизел. Много запазен интериор и навярно поддържана кола, но въпреки това увиснали врати, ръжда по ръбовете им, по калниците, а като се наведох да погледна положението отдолу е леле-мале. Това е кола която да купиш нова и да съдереш от каране за 7-8 години, а един Мерцедес ако се поддържа по предписание може и след 20 години да се чувства солиден.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 16  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Новият 2.5л бензин със стария 6-ст автоматик.
Ритнеш леко газта и скача на 4000об/мин! За разхода е излишно-под 10л/100км не се надявайте.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 13  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Личи си, че феновете на Мазда не са виждали нови Мазди дори отдалеч. Поне отвори ценовата листа и се ограмоти. 2,5-литровият бензин не се продава с ръчка не само в България, но и в цяла Европа.
Отговори
 
+11
 

Положителни: 16  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Освен ръждата ако искаш и за разхода да се хванем на бас, че не е 8,5 при споменатата от теб скорост. Зареждаме на ОМВито на Цариградско и газ към Пловдив. Слагам на КК 145 и после се връщаме пак зареждаме на ОМВтона същата колонка до горе и смятаме!
Навитак ли си отворко?Тъкмо ще имаш време и за ръждата да гледаш докато си пия кафето.Давай за се разберем и да действаме и ще видиш как плоските ти лъжи ще излязат наяве.Даже ако искаш ела с твоята 6-ца,която съм сигурен че е виртуална да я пробвам
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 5  Отрицателни: 9

от: Georgi ( преди 1 месец )

Имаме модела преди този фейслифт, писал съм му ревю даже тук, може да се намери. Става горе долу като кола, но с безумен разход и лоша скоростна кутия. Същото казахме и на Мазда, като ни звъняха да сменяме лизинга и да вземем новата: докато не смените кутията, и не стане поне 8 скоростна ние пак Мазда няма да вземем. 8.5/100 дизел при 140-150км/ч на магистралата е просто подигравка за кола със 180 коня.
Отговори
 
+19
 

Положителни: 24  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Цена на премиум автомобил, а пестят от боя и антикорозионно галванично покритие...
Мазда играят много опасна игра! За да изчистят името си след подобен провал ще им трябват поне 10 години!
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 9  Отрицателни: 11

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Навитак ли си на 7 годишната ми Мазда да и намериш ръждата, като си толкова компетентен по бои, корозии и ламарини. На намерено място с ръжда по ламарината ти давам по 1000 лв на всяко местенце, където откриеш. Ако не намериш ти ми даваш само 1000 лв и пишеш тук мнение, че Мазда не ръждясва. Съгласен ли си многознайко?
Отговори
 
+5
 

Положителни: 13  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Много тънка боя и никаква галванична защита от корозия на външните метални части. Гаранцията срещу корозия е за пробив отвътре на вън! Тънката боя се вижда с просто око, а за корозия на тавана (!) след 18 месеца само може да се прочете в Мазда форумите на UK и Австралия. Абсолютно еднакъв проблем за всички модели. Както се изказа един собственик на МХ5, с тънка боя и без защита от корозия Мазда се движи в полето на ЛАДА. Само дето Ладите са наполовина по-ефтини от най-ефтиния Форд.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 13  Отрицателни: 11

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Прави са. За Мазда има вечни истини, които не се променят с годините. Ето една безспорна: Мазда - ръждясва по-бързо отколкото върви.
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 11  Отрицателни: 15

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Директен волан, друг път. Карах 6-ца на тест-драйв в средата на 2017 и волана не беше никак добре, и твърдите ***. Като цяло не ме впечатли. Минусите бяха повече от плюсовете. Лично мнение. Купих си друга марка в същия клас.
Отговори
 
+10
 

Положителни: 16  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Форумната ВАГонетка пак се е упражнявала в писане на глупости! Как не му омръзна под всяка статия за японски автомобил да бълва простотии и да хвали немското.
Преди се съмнявах, че не е добре с главата, но вече нямам такива съмнения.
А Маздата е прекрасен автомобил!
Който модел на марката да вземеш няма да сгрешиш. Нямат слаб модел просто! А Mx-5 е законодател в класа си. Само с този модел малката фирма Мазда слага всички дойчовци в малкото си джобче.От немска страна няма конКурент на Mx-5.Факт!
Отговори
 
  0
 

Положителни: 13  Отрицателни: 13

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Гледам и се чудя дали един облъчен пише или е имало групова разходка до Хирошима? Кво се напиняте, в тоя клас 3 модела царуват -Пасат, Супърб, Инсигния. Маздата не е лоша кола за индивидуалисти и е по-смислена от Рено Таласъм и Тойота Авенсис, но само толкова.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 17  Отрицателни: 12

от: Анонимен ( преди 1 месец )

мазда по добра от с-клас и е-клас бих допълнил и ес-клас но малко непи достига до ролс-ройс и бентли
Отговори
 
+10
 

Положителни: 15  Отрицателни: 5

от: Маздю ( преди 1 месец )

Колата е трепач!
Японско качество произведено в япония!
За цената се сърдете на евро-мошениците, които още се дърпат да паднат митата на японските автомобили. Страх ги е за скапаната им продукция, че ще отече в канала, ако влязат качесвени, високотехнологични, здрави, надеждни и с много екстри японски автомобили. Явно има защо да ги е страх...
Препоръчвам ви да се качите на версията с 2,5 бензиновият двигател, за да усетите кефа от атмосферните коне и задължително да е ръчка!
Отговори
 
+6
 

Положителни: 21  Отрицателни: 15

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Друга слаба черта в дизайна на иначе хубавата Октавия са елементарните и скучни стопове,които само Led технологията и добре получилата се светлинна графика ги спасява от това да изглежда като кола на 15 години,та дори на 20 години.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 7  Отрицателни: 6

Страница: 12
Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising