Вход   Регистрация

Mercedes GLS срещу Range Rover: Размерът има значение

Mercedes GLS срещу Range Rover: Размерът има значение
 

Тези два големи SUV няма да ви оставят в беда - но може да ви оставят в крайна бедност (ВИДЕО)

Народната мъдрост отдавна е разкрила, че колкото по-голяма е колата, толкова по-малък е размерът...  на обувките. Или нещо подобно.
Но ако оставим това мъдро наблюдение настрана, несъмнено има достатъчно причини да погледнете към най-големите европейски SUV, особено ако имате деца. Машини като Range Rover и Mercedes GLS ще ви дадат лукса и престижа на големите лимузини, но с повече пространство и с една успокояваща способност да се справят с природни бедствия в добавка. Въпросът е коя от двете грамади си заслужава повече?



ПРАКТИЧНОСТТА


Няма да се спираме на дизайна, защото да направиш красиво нещо с такива размери е като да направиш манекен от Митьо Пищова.
Далеч по-важните въпроси тук са колко побира и как изглежда отвътре.
С пространството и двете машини нямат никакви проблеми. Обновеният Range Rover е дълъг точно пет метра; GLS е цели 5.13 метра. И в двата има предостатъчно място, широки и удобни седалки и багажник, който побира не три, а поне пет-шест трупа. Голямата разлика е, че можете да имате GLS и със седем места. При това третият ред седалки тук не е само трик за заблуда на данъчни инспектори, а съвсем пълноценни места за пътници. Ако искате седем места от англичаните, ще трябва да се задоволите с Discovery.

Mercedes GLS срещу Range Rover: Размерът има значение

Минусът е, че допълнителните седалки изяждат доста от обема на багажника в GLS. В Range Roverа съществува обратният проблем – емблематичната долна врата на багажника ще ви попречи да достигнете до по-дълбоките му краища, и ще трябва унизително да се катерите, за да съберете някоя изтърколила се бутилка.


Mercedes GLS срещу Range Rover: Размерът има значение

КОМФОРТЪТ

Въздушното окачване, стар специалитет на Mercedes, при GLS идва като стандартно оборудване. Седалките са удобни, макар че задните може да се сторят ниски на по-ръстовите пътници. Шумоизолацията е добра, но на моменти се чува дизеловият двигател – просто защото задачата му при такова тегло и размери е доста трудна.

Mercedes GLS срещу Range Rover: Размерът има значение

Интериорът е стилен, макар и  малко консервативен. Материалите не са съвсем на нивото на S-класата, но все пак са скъпи и приятни на пипане. Запазената марка на Mercedes е лостчето за предавките на волана. Поне няколко пъти ще пробвате да пуснете чистачките от него, преди да му свикнете, но след това всъщност е доста удобно.

Mercedes GLS срещу Range Rover: Размерът има значение

Не можем да кажем същото за въртящия се бутон на скоростите в Range Rover-а – ефектен, но доста пипкав. Интериорът на британците обаче ни харесва  повече – с пъркокласна кожа, елегантни прибори и сведени до минимум бутони. Последното обаче може да е и минус: за повечето функции трябва да влизате в по две-три подменюта на сензорния екран, което опасно ще ви разсейва, докато карате.

НА ПЪТЯ

Да очаквате спорт и динамика от такива туловища е като да се явите на конни надбягвания, възседнал хипопотам. Инженерите са направили чудеса, за да ограничат накланянето и да подобрят сцеплението. В по-високите версии на GLS активното окачване дори бута нагоре накланящата се страна на колата. Но в крайна сметка добрата стара нютонова физика печели този рунд.

Mercedes GLS срещу Range Rover: Размерът има значение

Затова и двигателите на нашите тестови коли ни се струват най-подходящият избор – дизелови V6 с прилична мощност и много въртящ момент, които обаче няма да ви тласкат към адреналинови подвизи. Те се разбират добре с автоматиците – деветстепенен при GLS и осемстепенен при Range Rover. Само че забравете за обещавания разход от около седем и половина литра на сто. Девет е възможният минимум.

ИЗВЪН ПЪТЯ

Шансът да видите нещо толкова лъскаво из горите е горе-долу като шанса да видите жив динозавър. Но ако все пак се наложи, тези две машини няма да се изложат.
GLS е по-леката категория тук – с под 22 сантиметра просвет и без блокировка на диференциала. Все пак се справя уверено с кал и дълбок сняг. В нашия тест го подведе единствената част, добавена в България – регистрационният номер. Докато гледате това през юли, може да ви се стори забавно. През март не беше чак толкова.

Mercedes GLS срещу Range Rover: Размерът има значение
В офроуда с GLS ни подведе единствената част, добавена в България

При Range Rover проходимостта винаги е била основен коз, и новото поколение не променя това. Имате 22 сантиметра просвет, който може да се увеличи до почти 30. Имате електронен централен диференциал, към който може да се добави и заключващ се заден. И имате дълбочина на газене до 90 сантиметра, подкрепена от специален сонарен сензор.
Но и двете коли имат една огромна слабост при офроуд – и това е мисълта за парите, които сте платили за тях.

Mercedes GLS срещу Range Rover: Размерът има значение

ЦЕНАТА

Всъщност в особения свят на премиум автомобилите GLS изглежда направо изгоден: стартовата цена е 147 хиляди лева, което включва 21-цолови джанти, LED светлини, панорамен покрив, отопление на седалките, аудио от Harman Kardon и камери от всички страни. По-високите нива добавят активно окачване, вентилация на седалките и електрически щори. AMG версията вдига летвата до 260 хиляди лева.
При Range Rover цените са като за футболисти от "Челси". Стартовата HSE версия е 210 хилядарки – с всички системи за сигурност, два 10-инчови тъчскрийна за управление на функциите, двустепенна раздатъчна кутия, кожен салон и аудио от Meridian. Най-добре оборудваният Range Rover, от специалната серия SVTrinity, ще ви струва 553 270 лева. 

Mercedes GLS срещу Range Rover: Размерът има значение

И имайте предвид, че с тази инвестиция разходите ви едва започват. Поддръжката и ремонтите са пословично скъпи и за двете марки. При Mercedes може би ще ви се налага по-рядко да прибягвате до тях – в последното изследване на J.D.Power за качество на новите автомобили германците са пети. Range Rover е седми - само че отзад напред. Изобщо това не е са чак толкова добри варианти за семейни автомобили, колкото ни се стори в началото. Освен ако размерът на обувките ви не ги изисква изрично.

Mercedes GLS срещу Range Rover: Размерът има значение

Range Rover
2993 куб. см работен обем (дизел)
275 к. с. максимална мощност
625 Нм макс. въртящ момент
7.9 секунди 0-100 км/ч
7.6 л/100 км комбиниран разход

Mercedes-Benz GLS 350 d 4Matic
2987 куб. см работен обем (дизел)
258 к. с. максимална мощност
620 Нм макс. въртящ момент
7.8 секунди 0-100 км/ч
7.1-7.6 л/100 км комбиниран разход

Реклама  


Купи Land rover

  • Jeep Grand cherokee L I M I T E D

    11000 лв.

    дата на произв. - декември , 2007 г., пробег - 255000, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • Audi Q7 3.0 TDI

    26999 лв.

    дата на произв. - април , 2007 г., пробег - 196610, С.к - Автоматична, цвят - Сив

  • VW Touareg 3.0TDI,220х.км,възд.окачване

    11999 лв.

    дата на произв. - май , 2006 г., пробег - 228000, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • Opel Frontera 2.2i-КЛИМА-4ARB

    11 лв.

    дата на произв. - юни , 2000 г., пробег - 201354, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • BMW X5 ///M-АеroPack

    15999 лв.

    дата на произв. - януари , 2006 г., пробег - 249000, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • Mercedes-Benz ML 350 CDI TOP FACE

    28770 лв.

    дата на произв. - февруари , 2010 г., пробег - 235000, С.к - Автоматична, цвят - Бял

Виж всички обяви

Коментари ( 8 )

Напиши коментар Влез

от: дпа ( преди 2 месеца )

Покажи Коментара
Джип Гранд Чероки, Чероки, Митсубиши Паджеро, предпочитам ги пред тези скъпарски трошки, макар, че Ровъра има класа да, но е много проблемен.
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 2  Отрицателни: 7

от: Кико ( преди 2 месеца )

Този път авторът на статията се е развихрил с цветущите определения и сравнения:

"да направиш манекен от Митьо Пищова";

"който побира не три, а поне пет-шест трупа";

" да се явите на конни надбягвания, възседнал хипопотам".

Браво! Посмях се!
Отговори
 
+17
 

Положителни: 18  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Тъкмо щях да кажа същото: съгласен за надеждността на лендкрузъра и за добрите му офроуд качества, ама какъв тунинг на тая тухла без спирачки бе, бате
Отговори
 
+12
 

Положителни: 14  Отрицателни: 2

от: До долния ( преди 2 месеца )

Само дето ленд круйзера хич го няма на асфалта - при спиране се покланя като новоизлюпена принцеска а на завой е като океански танкер!
А все пак и най-яките джипове поне 80% се карат по пътищата ...
Отговори
 
+14
 

Положителни: 16  Отрицателни: 2

от: От опит ви казвам ( преди 2 месеца )

Боклуци са това. Докато са в гранция 3-4 години са Ок. Ама после почват проблемите.
Не случайно тези коли се обезценяват толкова бързо.

Мерцедес може но само G класа. Другото е ширпотреба.

А най добре си вземате един Land Cruiser и не се занимавате с глупости. Може да не е много "секси" но е в пъти по добре направен, много е практичен и никога няма да ви остави на пътя. Може да се ползва и за по сериозен офроуд, носи и на сериозен тунинг защото има шаси.
Отговори
 
+10
 

Положителни: 21  Отрицателни: 11

от: Ра$$$ово Ломско ( преди 2 месеца )

Как пък не, собствениците на Rover дето не си казват "Добър ден" - щото вече са си казали "Добро утро" в сервиза!!
Mercedes е марката!!
Отговори
 
+12
 

Положителни: 22  Отрицателни: 10

от: ElPatron ( преди 2 месеца )

Рейнджа несъмнено е по-сериозната кола, но е и доста по-скъпата и по-чупливата
Отговори
 
+19
 

Положителни: 26  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Покажи Коментара
+1 за Land Rover
Отговори
 
 -6
 

Положителни: 9  Отрицателни: 15


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising