IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Къде отиват дизелите от Германия?

България е третият най-бързо развиващ се пазар за тези автомобили, сочи статистиката

Къде отиват дизелите от Германия?

Износът на дизелови автомобили, втора употреба, от Германия само за една година се е увеличил с 20,5% до 239 541 коли. Това става ясно от анализ на отдела за логистика на Университета Вюрцбюрг-Швайнфурт, подготвен съвместно с Асоциацията на европейския бизнес.

Къде отиват дизелите от Германия?

Къде отиват всички тези коли? Според статистиката, най-голямо увеличение за миналата година записва пазарът в Украйна – със 136%, следван от този в Хърватия (+89,6%). На трето място е България (+27,7%), а на четвърто – Румъния (+26,8%). Анализът е направен на основата на данните на Федералното управление за статистика на Германия, съобщава изданието Automobilwoche.

В анализа се посочва, че след избухналия през 2015 г. скандал с дизеловите двигатели на Volkswagen в Германия рязко спадна търсенето на автомобили с такова гориво. Вече е трудно те да бъде продадени на вътрешния пазар, което води до намаляване на цените. Затова и повечето се изнасят за чужбина.

„Старите дизелови коли са много популярни в страни от ЕС като Хърватия, Словения, България и Румъния, тъй като цените им са по-ниски. Основният пазар за тях обаче вече  е Украйна, където митото при вноса им е само 7,3%”, обясни професорът на логистика Кристиан Киле.

Експертът допълва, че в страни като България се изнасят коли, чиито двигатели не отговарят на екологичните стандарти, докато по-новите и съответно по-скъпи дизели се радват на огромна популярност на пазарите в Испания, Австрия и Франция. В същото време в държавите, където екологичните изисквания са високи, вносът на коли от Германия спада – в Норвегия с 26,6%, в Швейцария – с 18,7% и във Финландия – с 9%.

Снимка: YouTube

0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    са ( преди 5 години )
    Глупаво нещо е това българина-купува стари печки на незнайно колко хиляди или милиони и като дойде време за ремонт се почва-айде стига бе-1200 лева съединител,няма ли нещо по-евтино,е баси турбото-и то толкова-дай някой рециклаж да направим,еее-дюзите що пикаят-500-600 лева-дай някоя евтина!Това е реалността и не знам защо печкаджиите я отричат-сигурно щото 1.9,ама много върви,да знаеш!!
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Елита на Вермахта ( преди 5 години )
    Вас хаст ду гезакт!
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Защо като имаш каско трябва да имаш и гражданска отговорност при положение, че каското покрива вредите към трети лица?!?Ти май нямаш нито книжка, нито кола друже?
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Да, прав си! Но, въпреки всичките неща, за който се плаща двойно и тройно, никой не се отказва от колата си! А, и може би сте забелязали, че масаво в автомобиите се вози само шофьора(не винаги), което е доста неефективно! Малко е като цигарите - коклото и да поскъпват, пушачите все ще отделят пари за тях!
  • #9
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Тук сме далеч от задръстванията и като цяло гъстотата на коли която имат много европейски столици. Обаче контрола е нулев и държавата поощрява купуването на стари коли. Тук ако са наложи истински конрол върху състоянието на колите, ще има не малко хора които няма да могат да си позволят да поддържат кола и много малко хора ще могат да си позволят луксозен автомобил
  • #8
    20 rate up comment 1 rate down comment
    de ( преди 5 години )
    "Къде отиват дизелите от Германия?"- на горубляне
  • #7
    17 rate up comment 3 rate down comment
    .. ( преди 5 години )
    И в Будапеща има дизели, но града не мирише на стар дизел, няма я тази смрад, която е в София.Който не вярва да дойде да види.Хората крат масово среден клас автомобили, премиумите са малко, а старите премиуми липсват. Прави ми впечатление, че има много малко коли от WV групата, може би само Шкоди-те са изключение, от тях има.
  • #6
    12 rate up comment 12 rate down comment
    пена ( преди 5 години )
    Българите които са достатъчно *** че да си купят стар дизел, вече са го направили. Едва ли по пътищата ще се появят повече нафтови печки след като вече всеки суль и пульо е с таратайка. Само мобилните газови камери ще се сменят с по-нови модели.
  • #5
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Този ( преди 5 години )
    предните дни имаше статия че внасяме по 100 000 употребявани, а се купували по 30 000 нови на година в България.Според мен по наблюдения в КАТ и елементарни сметки повече от 100 000 употребявани автомобили се внасят и рестрират на година.
  • #4
    9 rate up comment 11 rate down comment
    Фолк с японски ваген ( преди 5 години )
    У нас ФПЧ не са толкова важни, доколкото улиците ни са ужасно прашни. Голям въпрос е колко канцерогенен е праха по нашите улици. Така че нека хората поне малко да икономисат от гориво.