Вход   Регистрация

Къде отиват дизелите от Германия?

Къде отиват дизелите от Германия?
 

България е третият най-бързо развиващ се пазар за тези автомобили, сочи статистиката

Износът на дизелови автомобили, втора употреба, от Германия само за една година се е увеличил с 20,5% до 239 541 коли. Това става ясно от анализ на отдела за логистика на Университета Вюрцбюрг-Швайнфурт, подготвен съвместно с Асоциацията на европейския бизнес.

Къде отиват дизелите от Германия?

Къде отиват всички тези коли? Според статистиката, най-голямо увеличение за миналата година записва пазарът в Украйна – със 136%, следван от този в Хърватия (+89,6%). На трето място е България (+27,7%), а на четвърто – Румъния (+26,8%). Анализът е направен на основата на данните на Федералното управление за статистика на Германия, съобщава изданието Automobilwoche.

В анализа се посочва, че след избухналия през 2015 г. скандал с дизеловите двигатели на Volkswagen в Германия рязко спадна търсенето на автомобили с такова гориво. Вече е трудно те да бъде продадени на вътрешния пазар, което води до намаляване на цените. Затова и повечето се изнасят за чужбина.

„Старите дизелови коли са много популярни в страни от ЕС като Хърватия, Словения, България и Румъния, тъй като цените им са по-ниски. Основният пазар за тях обаче вече  е Украйна, където митото при вноса им е само 7,3%”, обясни професорът на логистика Кристиан Киле.

Експертът допълва, че в страни като България се изнасят коли, чиито двигатели не отговарят на екологичните стандарти, докато по-новите и съответно по-скъпи дизели се радват на огромна популярност на пазарите в Испания, Австрия и Франция. В същото време в държавите, където екологичните изисквания са високи, вносът на коли от Германия спада – в Норвегия с 26,6%, в Швейцария – с 18,7% и във Финландия – с 9%.

Снимка: YouTube

Реклама  


Купи кола

  • Honda Jazz 1.3-HYBRID-88HP-FULL

    16500 лв.

    дата на произв. - август , 2014 г., пробег - 37740, С.к - Автоматична, цвят - Зелен

  • Audi A8 3.0 TDI

    187000 лв.

    дата на произв. - декември , 2018 г., пробег - 85, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • VW Caddy 1,9TDI

    7300 лв.

    дата на произв. - октомври , 2007 г., пробег - 198000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • VW Golf 1.6 sport Швайцария

    5880 лв.

    дата на произв. - януари , 2004 г., пробег - 161000, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • VW Golf фарове фул лед

    11 лв.

    дата на произв. - февруари , 2014 г., пробег - 220000, С.к - Ръчна

  • VW Passat

    29900 лв.

    дата на произв. - октомври , 2012 г., пробег - 179000, С.к - Автоматична, цвят - Черен

Виж всички обяви

Коментари ( 15 )

Напиши коментар Влез

от: са ( преди 4 месеца )

Глупаво нещо е това българина-купува стари печки на незнайно колко хиляди или милиони и като дойде време за ремонт се почва-айде стига бе-1200 лева съединител,няма ли нещо по-евтино,е баси турбото-и то толкова-дай някой рециклаж да направим,еее-дюзите що пикаят-500-600 лева-дай някоя евтина!Това е реалността и не знам защо печкаджиите я отричат-сигурно щото 1.9,ама много върви,да знаеш!!
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Елита на Вермахта ( преди 4 месеца )

Вас хаст ду гезакт!
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Защо като имаш каско трябва да имаш и гражданска отговорност при положение, че каското покрива вредите към трети лица?!?

Ти май нямаш нито книжка, нито кола друже?
Отговори
 
  0
 

Положителни: 1  Отрицателни: 1

от: Елита на Вермахта ( преди 4 месеца )

В кенефа на Европа...
Отговори
 
+11
 

Положителни: 12  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Да, прав си! Но, въпреки всичките неща, за който се плаща двойно и тройно, никой не се отказва от колата си! А, и може би сте забелязали, че масаво в автомобиите се вози само шофьора(не винаги), което е доста неефективно! Малко е като цигарите - коклото и да поскъпват, пушачите все ще отделят пари за тях!
Отговори
 
+2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Ние сме държавата на абсурдите, Няма друга държава в света където данъка на новите коли да е по-голям от този на старите. Това е световен абсурд. Плащаме и винетки и пътен данък?!?! В Европа се плаща или едното или другото. Плащаме веднъж гражданска отговорност и втори път каско?!?! Защо като имаш каско трябва да имаш и гражданска отговорност при положение, че каското покрива вредите към трети лица?!? Пълен абсурдистан. Всеки гледа да смуче от народа откъдето и както свари.
Отговори
 
+23
 

Положителни: 28  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Тук сме далеч от задръстванията и като цяло гъстотата на коли която имат много европейски столици. Обаче контрола е нулев и държавата поощрява купуването на стари коли.
Тук ако са наложи истински конрол върху състоянието на колите, ще има не малко хора които няма да могат да си позволят да поддържат кола и много малко хора ще могат да си позволят луксозен автомобил
Отговори
 
+16
 

Положителни: 17  Отрицателни: 1

от: de ( преди 4 месеца )

"Къде отиват дизелите от Германия?"
- на горубляне
Отговори
 
+18
 

Положителни: 19  Отрицателни: 1

от: .. ( преди 4 месеца )

И в Будапеща има дизели, но града не мирише на стар дизел, няма я тази смрад, която е в София.
Който не вярва да дойде да види.
Хората крат масово среден клас автомобили, премиумите са малко, а старите премиуми липсват. Прави ми впечатление, че има много малко коли от WV групата, може би само Шкоди-те са изключение, от тях има.
Отговори
 
+13
 

Положителни: 16  Отрицателни: 3

от: пена ( преди 4 месеца )

Българите които са достатъчно тъпи че да си купят стар дизел, вече са го направили. Едва ли по пътищата ще се появят повече нафтови печки след като вече всеки суль и пульо е с таратайка. Само мобилните газови камери ще се сменят с по-нови модели.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 11  Отрицателни: 12

от: Този ( преди 4 месеца )

предните дни имаше статия че внасяме по 100 000 употребявани, а се купували по 30 000 нови на година в България.
Според мен по наблюдения в КАТ и елементарни сметки повече от 100 000 употребявани автомобили се внасят и рестрират на година.
Отговори
 
+7
 

Положителни: 8  Отрицателни: 1

от: Фолк с японски ваген ( преди 4 месеца )

У нас ФПЧ не са толкова важни, доколкото улиците ни са ужасно прашни. Голям въпрос е колко канцерогенен е праха по нашите улици. Така че нека хората поне малко да икономисат от гориво.
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 8  Отрицателни: 11

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Как къде отиват?! В кИнефистан , къде другаде! Само там има яко турбо гАзАри, на които им е страшна далавера да си купят евтна нафтова печка! А, за въдуха - на кого му пука?! Важото е да има на какво да си возим г*за!
Отговори
 
+13
 

Положителни: 17  Отрицателни: 4

от: 123 ( преди 4 месеца )

Не се знае къде, обаче разпределителния пункт е Перник.
Отговори
 
+22
 

Положителни: 24  Отрицателни: 2

от: ФАКТ! ( преди 4 месеца )

Извода е ясен ако ти се живее бегай бърже от източно-централно европейският кло.ет!
Отговори
 
+12
 

Положителни: 19  Отрицателни: 7


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising