IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дойде ли време за раздяла с бензиновия двигател?

Според германско издание, моторите с този вид гориво вече са по-опасни от дизеловите

Дойде ли време за раздяла с бензиновия двигател?

Атаката срещу автомобилите с дизелови двигатели през последните години е жестока. Особено в Европа, където те вече дори са забранени от властите в някои държави. Германското списание Spiegel обаче публикува шокиращо изследване, според което бензиновите мотори са далеч по-опасни за здравето от дизелите. Една от идеите в материала е, че колкото по-жестоки стават екологичните изисквания, толкова по-голяма е вероятността да хванеш рак на белите дробове. И вината за това вече е на бензиновите автомобили.

Вредните вещества

За да може двигателят с вътрешно горене да работи по-добре, трябва да изгаря влизащото в цилиндрите му гориво. А пълното изгаряне се постига само при оптимално съотношение между гориво и въздух. Именно към това се стремят всички производители на мотори. И ако промишлеността беше спряла до Евро-4, то проблем едва ли би съществувал.

Дойде ли време за раздяла с бензиновия двигател?

Еколозите се опитват да прокарат идеята, че вредните емисии в атмосферата трябва да се намаляват всяка година. Причината е, че въглеродният диоксид (СО2) и другите подобни вещества са опасни не само за човешкото здраве, но и водят до климатични промени. Затова инженерите в автомобилните компании започват да търсят начини за решаване на проблема и съответно да тормозят двигателите с вътрешно горене. Сместта за изгаряне в тях става все по-бедна, за да може да се покрият новите норми.

В същото време в моторите остава малки неизгорели  частици, които представляват сажди, които са добре познати от дизеловите двигатели. И за да се справят с тях, компаниите поставят специални филтри, с които автомобилът да може да изкара още няколко години на пазара. Именно тук се появява разликата – дизелът е обявен за вреден, тъй като саждите му са черни и трябва се чисти незабавно, а при бензина същите тези сажди не са черни и се наричат фини прахови частици. И те могат да почакат.

Отвличаща маневра

Обществеността бързо нарочи дизела за виновен, а компаниите започнаха да използват фитри със специален воден разтвор, които уж по-добре пречиства. Много скоро обаче се оказа, че това съвсем не е така, тъй като при студен двигател тази система не действа така, като се очаква. Съответно се повишава разходът на автомобилите, а това влияе зле на екологията. В крайна сметка производителите започнаха да търсят начини за изкуствено намаляване на вредните емисии и се стигна до „дизелгейт”, който още не е отшумял. И който произнесе „смъртната присъда” на дизеловото гориво.

Дойде ли време за раздяла с бензиновия двигател?

На фона на целия тоз шум никой не отчете, че особени вреди от този тип сажди няма. В същото време невидимите гадости, които отделят бензиновите двигатели с директно впръскване на горивото, останаха някак си незабележими. А лекарите са категорични, че именно фините прахови частици, по-малки от 5 микрона не се филтрират и попадането им в горните дихателни пътища е опасно, защото именно саждите са мощен карцероген, който нанася огромни щети на белите дробове.

Масонски заговор

В разследването си Spiegel категорично твърди, че дизеловата афера не е случайна, а е плод на заговор. Благодарение на нея Daimler, BMW, Audi и Volkswagen спестяват огромни суми от внедряването на филтри в бензиновите си двигатели и по този начи подлагат на риск здравето на милиони хора. Според германски лекари, само през 2015 г. в страната са починали 41 500 човека, след като са били подложени на интензивно въздействие на фини прахови частици, намиращи се във въздуха. А те се отделят именно от автомобилите.

Дойде ли време за раздяла с бензиновия двигател?

В заключение германското издание твърди, че двигателят с вътрешно горене вече е наълно изчерпан и опитите да се подобрят екологични показатели са по-скоро за показност, тоест - вижте, нещо се прави. В същото време цените на технологиите се покачват непрекъснато и от това страда крайният потребител.

Казано по друг начин – няма как да се намали нещо, което не подлежи на намаляване. Преминаването към новите тестове WLTP може дори да има обратен ефект и да се наложи нивата на вредни емисии СО2 да бъдат увеличени, вместо да се намаляват, тъй като се очаква резултатите от тях да покажат до 13% по-високи стойности от измерваните при стария стандарт NEDC. А това отново ще постави на преден план екологията и здравето на хората.
 

Тагове: spiegel
0 от 500
  • #26
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    И този доклад ти включва какво? Я кажи драги ми профане? И я кажи защо ми даваш данни за въглероден диоксид, който е естествен газ и не те убива, тъй като концентрацията в "замърсена" среда е мнооооого далече от кричината? А я кажи дали в доклада пише, колко въглероден диоксид се изхвърля при едно изригване на вулкан? Това отчетено ли е в изследването и доклада?Дали ползват данни от държавите, които изследват или реално ходят да мерят ???Прочел 5 реда от нещо и вече се мисли за разбирач
  • #25
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Първата снимка откъде я намерихте с тва пушещо БМВ?! Толкова ли нямаше из нета на някоя пушеща Тойотка или НисанЧИ?!
  • #24
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    шефчетата на Фау Ве тоест.
  • #23
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    Бензиновите опасни дизеловите опасни аз за кво говоря само електричките Тесла модел 3 новият Форд Т.Илон Мъск новият Тесла и Хенри Форд променил Света към по-добро името му наред с Едисън Нютон и тн.А тия шефчетата никой не ги знае кои са чистачката в училище е по-известна.
  • #22
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    София преди 30 години беше село, само дето Париж,Берлин и Лондон не бяха. И тогава бяха с подобен брой авт. на глава от населението, но нямаха подобни проблеми с въздуха. Иначе ако гледаме само София - и 90те години нямаше толко селяни тука и беше супер.И ся кво излиза, че САЩ със старите си големи двигатели, които още ползват, без директно впръскване са по-екологични от новите еко европейски.И цитирате емисиите на въглероден диоксид, който е естествен газ за планетата ни. Еко ***.
  • #21
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Какво ми четеш Уикипедия бе ***.Я провери в кои държави какви еко изисквания има за всеки отрасъл и тогава ела ми говори. *** неземен. Чак ми обяснява да съм си записвал. България, като я няма в тая класация, защо се тровим, като *** в изпитателен полигон на "РАИД"? Защото всеки мангаАл пали каквото види и на никой не му пука. В Китай, Индия, Русия и т.н. половината им производство не е "хванато" от тая статистика в Уикипедия.А Тръмп е най-тъпия им президент от сумати време и кво?
  • #20
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Мда доста КУРиозно е някой да ти обяснява вредата от автомобилните газове докато е обвит от мъгла гъст цигарен дим и то в къщата му където са и децата му :/
  • #19
    3 rate up comment 0 rate down comment
    R ( преди 5 години )
    ahahhahahahaha
  • #18
    6 rate up comment 2 rate down comment
    :) добавка ( преди 5 години )
    в добавка получаваме и радиоактивни метали, всякъкви изотопчета и прочее..едни екологично демократични ракети...а еколозите мълчат.Над Либия, Ирак и сърбия, толкова еко-демокрация се изсипа ,че направооо.. и пак зелените терористи мълчат.Има и друг цинизъм...хайде кашлящия пушач да не ми гледа в ауспуха. Някой седна ли да сметне облаците пушек от ходещите комини..вредни вредни *** никой не ги забранява...демократичен цинизъм.Таа..
  • #17
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    САЩ замърсяват но това се компенсира от факта че са най-големия износител на демокрация. Доставят я по всички краища на света но най вече там където има петрол/газ. Доставките се осъществяват с истребители Ф16, ракети Томахоук и прочие бързи кУриери. След като доставят демокрацията там разцъфва.хаос. Това обаче не ги спира защото военната индустрия също трябва да работи.