Вход   Регистрация

Дойде ли време за раздяла с бензиновия двигател?

Дойде ли време за раздяла с бензиновия двигател?
 

Според германско издание, моторите с този вид гориво вече са по-опасни от дизеловите

Атаката срещу автомобилите с дизелови двигатели през последните години е жестока. Особено в Европа, където те вече дори са забранени от властите в някои държави. Германското списание Spiegel обаче публикува шокиращо изследване, според което бензиновите мотори са далеч по-опасни за здравето от дизелите. Една от идеите в материала е, че колкото по-жестоки стават екологичните изисквания, толкова по-голяма е вероятността да хванеш рак на белите дробове. И вината за това вече е на бензиновите автомобили.

Вредните вещества

За да може двигателят с вътрешно горене да работи по-добре, трябва да изгаря влизащото в цилиндрите му гориво. А пълното изгаряне се постига само при оптимално съотношение между гориво и въздух. Именно към това се стремят всички производители на мотори. И ако промишлеността беше спряла до Евро-4, то проблем едва ли би съществувал.

Дойде ли време за раздяла с бензиновия двигател?

Еколозите се опитват да прокарат идеята, че вредните емисии в атмосферата трябва да се намаляват всяка година. Причината е, че въглеродният диоксид (СО2) и другите подобни вещества са опасни не само за човешкото здраве, но и водят до климатични промени. Затова инженерите в автомобилните компании започват да търсят начини за решаване на проблема и съответно да тормозят двигателите с вътрешно горене. Сместта за изгаряне в тях става все по-бедна, за да може да се покрият новите норми.

В същото време в моторите остава малки неизгорели  частици, които представляват сажди, които са добре познати от дизеловите двигатели. И за да се справят с тях, компаниите поставят специални филтри, с които автомобилът да може да изкара още няколко години на пазара. Именно тук се появява разликата – дизелът е обявен за вреден, тъй като саждите му са черни и трябва се чисти незабавно, а при бензина същите тези сажди не са черни и се наричат фини прахови частици. И те могат да почакат.

Отвличаща маневра

Обществеността бързо нарочи дизела за виновен, а компаниите започнаха да използват фитри със специален воден разтвор, които уж по-добре пречиства. Много скоро обаче се оказа, че това съвсем не е така, тъй като при студен двигател тази система не действа така, като се очаква. Съответно се повишава разходът на автомобилите, а това влияе зле на екологията. В крайна сметка производителите започнаха да търсят начини за изкуствено намаляване на вредните емисии и се стигна до „дизелгейт”, който още не е отшумял. И който произнесе „смъртната присъда” на дизеловото гориво.

Дойде ли време за раздяла с бензиновия двигател?

На фона на целия тоз шум никой не отчете, че особени вреди от този тип сажди няма. В същото време невидимите гадости, които отделят бензиновите двигатели с директно впръскване на горивото, останаха някак си незабележими. А лекарите са категорични, че именно фините прахови частици, по-малки от 5 микрона не се филтрират и попадането им в горните дихателни пътища е опасно, защото именно саждите са мощен карцероген, който нанася огромни щети на белите дробове.

Масонски заговор

В разследването си Spiegel категорично твърди, че дизеловата афера не е случайна, а е плод на заговор. Благодарение на нея Daimler, BMW, Audi и Volkswagen спестяват огромни суми от внедряването на филтри в бензиновите си двигатели и по този начи подлагат на риск здравето на милиони хора. Според германски лекари, само през 2015 г. в страната са починали 41 500 човека, след като са били подложени на интензивно въздействие на фини прахови частици, намиращи се във въздуха. А те се отделят именно от автомобилите.

Дойде ли време за раздяла с бензиновия двигател?

В заключение германското издание твърди, че двигателят с вътрешно горене вече е наълно изчерпан и опитите да се подобрят екологични показатели са по-скоро за показност, тоест - вижте, нещо се прави. В същото време цените на технологиите се покачват непрекъснато и от това страда крайният потребител.

Казано по друг начин – няма как да се намали нещо, което не подлежи на намаляване. Преминаването към новите тестове WLTP може дори да има обратен ефект и да се наложи нивата на вредни емисии СО2 да бъдат увеличени, вместо да се намаляват, тъй като се очаква резултатите от тях да покажат до 13% по-високи стойности от измерваните при стария стандарт NEDC. А това отново ще постави на преден план екологията и здравето на хората.
 

Реклама  


Купи кола

  • Audi A4 2.0TDi 6ck LED

    13500 лв.

    дата на произв. - февруари , 2009 г., пробег - 214000, С.к - Ръчна

  • Honda Jazz 1.4i_Sport_SWISS

    6300 лв.

    дата на произв. - септември , 2006 г., пробег - 144218, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • Audi A8 4.2tdi

    15999 лв.

    дата на произв. - юли , 2006 г., пробег - 298000, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • Mercedes-Benz A 180 AMG -49000 km. НОВА!Лизинг

    27800 лв.

    дата на произв. - декември , 2013 г., пробег - 49000, С.к - Ръчна, цвят - Графит

  • Opel Vectra 1.6i

    450 лв.

    дата на произв. - януари , 1989 г., пробег - 222555, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Subaru Forester 2.5 XT

    7290 лв.

    дата на произв. - август , 2004 г., пробег - 198000, С.к - Ръчна, цвят - Бордо

Виж всички обяви

Коментари ( 40 )

Напиши коментар Влез

от: Вергил ( преди 2 месеца )

Според статистиката има 700 хиляди работещи в София.А вече няма хора,които да работят на черно.Всеки трудов договор или самонает се отчита.А жилища се строят в много градове.Аз съм от Пазарджик и градът намаля наполовина от 1989г насам.Ама сега се строят много нови кооперации.Които жилища веднага се купуват.Ама никой не живее в тях.И е пълно с коли-в малките улички не можеш да се разминеш.Няма как при тоя демографски срив населението на София да расте.Още повече хората предпочитат да емигрират
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

За пример ти давам, че от всичките ми състуденти от преди 10тина години 20 % максимум са си сменили адр. регистрация, а всички са в София. Отделно, че не познавам такъв, чийто хазяин да е обявил, че има наематели.
Това, че на хартия нещо е 1 не значи, че реално е пак 1.
Общо взето, която и статистика да хванеш ( пътници превозвани с градския, коли и т.н.), ще видиш, че в града живея много повече от официално преброените.
А дали се раждат или идват от другаде е друг въпрос, който няма връзка.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Да, само дето 90% от квартирите не са обявени в общината, за да ти влезнат в статистиката.
В другите 10% път живеят внуци,дъщери и синове, които просто не са си сменили адресната регистрация.
Самият факт, че строят, като обезумели в София и се купуват всичките имоти на зелено вече, не ти ли говори нещо?
А ако твоята логика е правилна, значи и децата и пенсионерите имат по минимум една кола на човек в София, защото още миналата година минаха 1 мил. авт.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Вергил ( преди 2 месеца )

610 хиляди са жилищата в област София.А освен София включва и села,както и градовете Нови Искър и Банкя.В София жилищата са 560 хиляди.Според доклад на Световната банка 24 процента са необитаеми.Значи обитаеми са 420 хиляди жилища.При 2 милиона жители това означава по 5 човека средно в жилище.А при 1,2 милиона по 3 човека в жилище.Което е нормално.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Според Националния статистически институт в София има 610 000 жилища и непрекъснато се строят нови. Нещо ти е остаряла информацията.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Вергил ( преди 2 месеца )

И как ги изчисли, че живеят 2 милиона в София като смъртността превишава раждаемостта в София?Има 450 хиляди обитаеми жилища.Значи по твоята логика средно в жилище живеят по 4,5 човека.Имаш ли си понятие каква глупост е това?То в *** махали не живеят по толкова.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

В София отдавна живеят над 2000 000 души, а ако дложим и ежедневния туризъм...
Аетомобилите... 30% от целия автопарк на държавата е тук. На глава от населението задминахме Париж по автомобили. В кат София на ден се регистрират по 500-800 автомобил, което на месец ти е 10-15000 и това е от 4-5 години стабилна тенденция.
Всичкото село продаде земята, защото не му се работи и дойде на "лесното" да продава гащи и зарзават в София. Ама дойдоха със селенията си и манталитета си. Жалка история
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: Плашещо безхаберие ( преди 2 месеца )

По соца имаше само коли на бензин с малки двигатели,сега всеки втори дизел пиши като стара печка при потегляне,ускорение,да не споменавам за тунингованите дизелови гавна,които пушат повече от ТЕЦ!Лошото е че го дишат децата ни в града,понеже българина бил беден!Така ще се самоизтребим по-бързо отколкото са ни планирали!Наздраве на всички пушляци,знам че ви дреме на оная работа,тъжна работа,идиотска нация!
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: Вергил ( преди 2 месеца )

В София има 600 хиляди жилища.От тях една четвърт-150 хиляди са необитаеми (според доклад на Световната банка).Искаш да кажеш,че в 450 хиляди жилища живеят 3 милиона ли?По 7 човека средно в жилище?????Та то във Факултета не живеят средно по толкова.
Не случайно 1300 места за първолаци в софийските училища останаха незаети.И смъртността е по-висока от раждаемостта в София.
Казах ти-увеличиха се автомобилите,не хората .Ела да видиш в Пловдив,че няма място къде да паркираш.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: Дедо ви ( преди 2 месеца )

Всичко което гори вдига пушек! А всеки пушек е вреден за здравето, колко и да ви залъгват с разни филтърчета ...
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

В доклада дали видя, че САЩ отчита намаление на емисиите дори на C02 ?? Китай обаче е на обратния полюс, както и "останалта част от света", където са включени Индия, Русия и подобни.
Когато се опитваш да мислиш ( нещо, което очевидно не ти се отдава), е добре да питаш някой, който реално може да мисли и има акъл в тиквата, дали няма да се изложиш с глупостите си, както в момента.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

И този доклад ти включва какво? Я кажи драги ми профане? И я кажи защо ми даваш данни за въглероден диоксид, който е естествен газ и не те убива, тъй като концентрацията в "замърсена" среда е мнооооого далече от кричината?
А я кажи дали в доклада пише, колко въглероден диоксид се изхвърля при едно изригване на вулкан? Това отчетено ли е в изследването и доклада?
Дали ползват данни от държавите, които изследват или реално ходят да мерят ???

Прочел 5 реда от нещо и вече се мисли за разбирач
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Каква уйкипедия бе тъпан, това което ти казах да записваш е официалния доклад:общите емисии на въглероден диоксид (двуокис) в света са 33 432 милиона тона или 33 милиарда и 432 милиона тона.И от там следва от кои държави колко тина изхвърлят. Ако твоята информация идва от Уикипедия, не мисли че и другите четат там. Има доклади по години, примерно за 2006г емисиите са били 29 милиарда тона, тоест увеличаваме ги.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Първата снимка откъде я намерихте с тва пушещо БМВ?! Толкова ли нямаше из нета на някоя пушеща Тойотка или НисанЧИ?!
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 2

от: Факт! ( преди 2 месеца )

шефчетата на Фау Ве тоест.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: Факт! ( преди 2 месеца )

Бензиновите опасни дизеловите опасни аз за кво говоря само електричките Тесла модел 3 новият Форд Т.Илон Мъск новият Тесла и Хенри Форд променил Света към по-добро името му наред с Едисън Нютон и тн.А тия шефчетата никой не ги знае кои са чистачката в училище е по-известна.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 4  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

София преди 30 години беше село, само дето Париж,Берлин и Лондон не бяха. И тогава бяха с подобен брой авт. на глава от населението, но нямаха подобни проблеми с въздуха.
Иначе ако гледаме само София - и 90те години нямаше толко селяни тука и беше супер.

И ся кво излиза, че САЩ със старите си големи двигатели, които още ползват, без директно впръскване са по-екологични от новите еко европейски.

И цитирате емисиите на въглероден диоксид, който е естествен газ за планетата ни. Еко глупаци.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 6  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Какво ми четеш Уикипедия бе ***.
Я провери в кои държави какви еко изисквания има за всеки отрасъл и тогава ела ми говори. Смешник неземен. Чак ми обяснява да съм си записвал.
България, като я няма в тая класация, защо се тровим, като хлебарки в изпитателен полигон на "РАИД"?
Защото всеки мангаАл пали каквото види и на никой не му пука. В Китай, Индия, Русия и т.н. половината им производство не е "хванато" от тая статистика в Уикипедия.
А Тръмп е най-тъпия им президент от сумати време и кво?
Отговори
 
+2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Мда доста КУРиозно е някой да ти обяснява вредата от автомобилните газове докато е обвит от мъгла гъст цигарен дим и то в къщата му където са и децата му :/
Отговори
 
+7
 

Положителни: 7  Отрицателни: 0

от: R ( преди 2 месеца )

ahahhahahahaha
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: :) добавка ( преди 2 месеца )

в добавка получаваме и радиоактивни метали, всякъкви изотопчета и прочее..едни екологично демократични ракети...а еколозите мълчат.Над Либия, Ирак и сърбия, толкова еко-демокрация се изсипа ,че направооо.. и пак зелените терористи мълчат.Има и друг цинизъм...хайде кашлящия пушач да не ми гледа в ауспуха. Някой седна ли да сметне облаците пушек от ходещите комини..вредни вредни ма никой не ги забранява...демократичен цинизъм.Таа..
Отговори
 
+4
 

Положителни: 6  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

САЩ замърсяват но това се компенсира от факта че са най-големия износител на демокрация. Доставят я по всички краища на света но най вече там където има петрол/газ. Доставките се осъществяват с истребители Ф16, ракети Томахоук и прочие бързи „кУриери“. След като доставят демокрацията там разцъфва….хаос. Това обаче не ги спира защото военната индустрия също трябва да работи.
Отговори
 
+11
 

Положителни: 12  Отрицателни: 1

от: restless ( преди 2 месеца )

много мъка в тая статия...
Най-малкото от догодина в ЕС бинзиновите двигатели задължително ще имат филтри за ФПЧ, каквито от Евро6 насам имат дизелите.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 5  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

ХА ха хаа Тръмп бил напуснал парижката споразумение, защото не се борили всички ха ха хаааа. То бива да си прост фен на Тръмп ама това е направо потрес. Какъв Тайван? И как САЩ не били в тройката замърсители. СЕга слушай и си записвай. Най-голям замърсител Китай- 9 милиарда това емисии, втори САЩ-5 милиарда, трети Индия-2 милиарда, 4-ти Русия 1,4 млр. пета Япония 1,2млр. И всички тези страни с изключение на САЩ са поели ангажимента за драстично намаляване. САЩ никога не е намалявала емисиите си, те не подписаха на времето и договора от Киото за намаляване, тогава и Китай не подписа, но сега Китай пое ангажименти с парижкото споразумение. Истината е че САЩ като един от най-големите замърсители излезе от това споразумение заради индустриалното лоби, което Тръмп обслужва. Защото американските индустриалци не искат да инвестират в заводите си, за тях това са излишни пари, но пък тровят цялата планета.
Отговори
 
+9
 

Положителни: 11  Отрицателни: 2

от: Тато ( преди 2 месеца )

Еми ще има квоти на броя автомобили както при соца, само връзкари ще си купуват останалите ще ползват обществен транспорт. Няма няма лабаво.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 2

от: Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )

Ахахахахах уби вожда с тия 1.2 млн - София е 1.2 млн кога цъфнат наъмите! Отдавна удари 3 млн, това, че не се регистрират и че статистиката е 1.2 не показва реалната ситуация
Отговори
 
+6
 

Положителни: 11  Отрицателни: 5

от: Вергил ( преди 2 месеца )

И преди 30 години и сега София е с население 1 милион и 200 хиляди .Не се е увеличило населението,а автомобилите.Ама то във всеки град автомобилите са в пъти повече,дори и в такива с намаляващо население.
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 6  Отрицателни: 9

от: Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )

Хората са ти го написали до евро 4 няма проблеми с ФПЧ, а бензиновите двигатели имат ФПЧ когато са с директно впръскване - това е нова технология за тях и тепърва навлиза и задълбочава проблема

А що касае до това какво е било преди 20-30 години - ами преди 30 години София беше село с няма и 500 хил човека - сега са 3 милиона говеда там и за това имаш проблем - не колите са виновни че в мегаполисите е мръсно, а пренаселването в тях! Това е проблема, който да се бори!
Отговори
 
+13
 

Положителни: 16  Отрицателни: 3

от: Алексей ( преди 2 месеца )

А автомобилите с LPG или със CNG какви сажди отделят ???
Отговори
 
+10
 

Положителни: 13  Отрицателни: 3

от: ЕвтинкаРеклама ( преди 2 месеца )

Като ще се мъчите да оборвате почти всички учени, поне дайте линк към инфото дето се казва, че бензина отделя повече прахови частици от дизела?
Щото по всички себеуважаващи се медии дизела го дават няколко порядъка повече в отделянето на прахови частици. Па за азотните оксиди да не говорим...
Язък, че се нарича медия тоз сайт явно...
Отговори
 
+8
 

Положителни: 10  Отрицателни: 2

Страница: 12
Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising