Вход   Регистрация

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster
 

Телевизионният водещ провери на какво е способен кросоувърът и не го хареса

Новото поколение на Dacia Duster се продава отлично на пазара, като до момента отзивите за него са предимно положителни. Е, има и хора, които определено не харесват румънския кросоувър и бившият водещ на телевизионното предаване Top Gear – Джереми Кларксън, е един от тях.

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

Известният с хапливия си език британски журналист реши да си изясни, на какво е способен кросоувърът, като разкри впечатления в рубриката си във вестник The Sunday Times. Очаквано „скандално евтиният” автомобил (с това определение е известен Duster на Острова) не се хареса на Кларксън и той го направи на пух и прах.

На първо място, трябва да се отбележи, че в Англия Duster се продава само за 10 000 паунда, което е с около 1/3 по-евтино от всеки друг подобен модел на пазара, отбелязва Джеръми. Това, че автомобилът е истиски лек всъдеход със салон за 5 души и голям багажник, попада сред плюсовете, отбелязани от Кларксън. Той бърза да успокои читателите си, че колата не е правена от „преработени компакт-дискове във виетнамска фабрика, където се експлоатира детски труд, а от румънски работници, които използват машини, осигурени от Renault”.

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

Журналистът тества версията с 4х4 с 1,6-литров атмоферен двигател със 113 к..с. и механична скоростна кутия с 6 предавки. За изпреварване Кларксън съветна да не се изполва 6-а скорост, тъй като тя е безполезна и не става за подобно неща, а 4-та предавка, която кара педала на газта да работи. Вярно, в този момент можеш да оглушееш от шума на двигателя.

Според Кларксън, в градски условия Duster има проблем с плавното движение, като това се дължи на скоростна кутия, която определена не се харесва на Кларксън. „Още при 6 км/ч се налага да превключавш на 3-а предавка, иначе шумът на двигателя може да ти продъни ушите. С 4-та всичко е наред, но 5-а е безполезна. Просто няма как да караш плавно и спокойно Duster”, твърди тв-водещият.

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

Джереми е категоричен, че кросоувърът няма и индивидуалност, а ускорението от 0 до 100 км/ч (12,9 секунди) отнема цяла година, по човешките стандарти. Максималната скорсот е само 167 км/ч, като според Кларксън, подобни показателите подхождат за кола от 1956 г. По това време 10 000 паунда са напълно нормална цена за нов автомобил.

„Бутоните и превключвателите в салона работят ужасно, изработката също не е на ниво. Всичко това не може да ме накара да преглътна, че през нас е 5-местен всъдеход с 3-годишна гараннция и система за задвижване на четирите колела, който струва 10 000 паунда”, категоричен е Кларксън.

Все пак журналистът се поправя малко по-късно, след като установява, че за тази сума можеш да получи версия с предно предаване и стоманени джанти, докато Duster с по-високо обоудване, какъвто той кара в случая, струва поне 16 000 паунда. Това вече го кара да обяви категоричен, че тази „бавна, тежка за управление и странно-проектирана машина не си струва парите”.

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

„На пазара е пълно с разни модели на Nissan, Seat, Suzuki и Kia, които се предлагат за тези пари и са далеч по-добри по всички показатели. По-добре да си купя Range Rover Evoque, BMW X3 или Audi Q5 на старо и те ще ме возят няколко години до работи и обратно”, обяснява Кларксън и поставя на чисто новия Dustter две звезди от общо пет възможни.

Снимки: TopGear, Dacia
 

Реклама  


Купи Dacia

Виж всички обяви

Коментари ( 55 )

Напиши коментар Влез

от: Голата истина ( преди 1 ден )

Другаря Кларксън е авто експерт,колкото д-р Менгеле е лекар.Няма как един шоумен-мулти милионер да тества и да дава реална оценка за Дъстър.За него всичко под Мерседес и ферари не става.До преди 3г Дачия не се продаваше на острова.Но поляците,румънците и нашите са доста там и точно те са основните клиенти.Дъстър в Европа твърдо е в Топ 5 на косоверите,а за последния месец дори е в топ 3,след Кашкай и Тигуан.За всеки влак/кросовер/ си има пътници!
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Естествено че платеното *** Кларксън няма да хареса дъстера. От там не са му платили както от други места.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 1  Отрицателни: 1

от: Мммм ( преди 1 месец )

Продължаваш твърдението за 24600,което не е вярно.Цена файнъл едишън с цена с ДДС 5 490 49 490 50 990 54 990
GLX 4WD
(ZQN) (ZNL) (ZCD) (ZCE) (ZCC) (26U)
(A9L) (A6J) (A9N) (A6J)
• Опции с доплащане:
едноцветен металик - 890 лв. с ДДС, двуцветен металик - 1 490 лв. с вкл. ДДС
аналогова аларма - 370 лв. с вкл. ДДС, цифрова аларма - 430 лв. с вкл. ДДС
• Еко такса се доплаща към каталожната цена 140 лв. с вкл. ДДС.
• Посочените цени са в лева с вкл. ДДС.
• SUZUKI България си запазва правото да променя цените и оборудването без предупреждение.
ново: 7 ГОДИНИ ГАРАНЦИЯ или 140 000 км (което настъпи първо).
ново: 7 ГОДИНИ БЕЗПЛАТНА ПЪТНА ПОМОЩ до най-близкия оторизиран сервиз на SUZUKI.
www.suzuki.bg
ЦЕНА final edition
na
45 990
ЦЕНА final edition
GL+
ЦЕНА
final edition
ЦЕНОВА ЛИСТА, 1 август 2018
Специалните цени за
Vitara final edition
са валидни от 1-ви юли 2018 г.
до изчерпване на ограничени
количества и не се комбинират
с други текущи промоции
или ценови програми.
ЦЕНА
final edition
49 990
37 490
45 490
ЦЕНА
final edition
40 490 44 490
ЦЕНА
final edition
35 490
na 41 490
na
ЦЕНА
49 290
ЦЕНА
53 290 48 290
6AТ
Двигател
44 290
Бензин - 1.6 VVT, 120 кс Дизел - 1.6 DDiS, 120 кс
5МТ 6ТCSS
Двигател
6МТ С
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Мммм ( преди 1 месец )

До "категоризация" и къде видя тази Витара за 24600лв.,няма нито само с предно нито с никакво.А и по Аутобилд показваха тест сравнение между Дъстър и Витара и витарата закъса в пясъка на 20см.,да вярно по-комфортна е,но цената и като гледам в 2вд е над 40х.лв.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Мммм ( преди 1 месец )

Младежо тазци кола която я казваш е по-добре от нова Дачия, в повечето случаи на тази цена ще е директно за сервиза с поне 3-4 х.лв.за пълен преглед и евентуално ремонти, а и тези автомобили на запад ги карат не младежи , а хора на възраст около и над 50 г. утвърдени в обществото с високо доходни професии израсли в тях,и само тук в Бг се карат от юнаци на по 20 и малко горница години без професия и с незнайни доходи.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: Мммм ( преди 1 месец )

Доста от хората извън България,които купуват Дачия повярвай имат доста повече пари от теб,ти можеш да си купиш "истинска"кола н-та употреба,ама да е от сой и да дадеш толкова пари като за една нова Дачия и на този котор,който купиш ще слугуваш вместо той да ти служи вярно. Но всеки от неговата камбанария.Мисълта ми е за хората които си нарекъл бедни, те са в пъти по-богати от теб "богаташ" с кола от сой не знам коя употреба.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 6  Отрицателни: 0

от: Мммм ( преди 1 месец )

Казваш 10-15 годишен котор на 200х.км. при положение,че годишно минават между 40-50х.км. сметни какво ще си вземеш за тези пари и на колко стотин хиляди или вече милионерка. Ама си един разбирач ,повечето нямате пари и за тази,ама седнали да си изказват предпочитанията, то вашето е на гол з...к чифте пищови.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 5  Отрицателни: 0

от: ГОШО ( преди 1 месец )

Ами то има и Рено Дъстър,какво ще кажете умници?
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: че фачи ( преди 1 месец )

Българите сме много комплексирани. това е ясно. по комплексирани от нас са само румънците. никой там вече не купува дачия. не и за семейна кола. най масовата кола в румъния е 2 годишен пасат нововнос на кредит спрян пред панелката в буглокещ,сектор 4
после следват бмв 5 и ауди а4

нашите автоджамбази само ги чакат на слънчака
Отговори
 
+3
 

Положителни: 4  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 1 месец )

витара файнъл едишън

24.600 лева
с ддс


дачия дъстер не би трябвало да и искат повече от 10~12000 лева
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 4  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Къде я намери тази Витара за 24600. В ценовата листа започва от 35к. Като сложиш 4х4-то което дава Дъстъра за толкова и Сузи-то отиде на 42к. А топ Дачияата като екстри е между базовото и средното ниво.
Отговори
 
+12
 

Положителни: 13  Отрицателни: 1

от: v-1 ( преди 1 месец )

От коментарите се вижда, че Българите сме доста комплексиран народ :))))
Отговори
 
+10
 

Положителни: 11  Отрицателни: 1

от: категоризация ( преди 1 месец )

абе за всеки влак си има пътници ама нормален човек не си купува дачия да вози семейството си.. и не, не карам ПРЕМИУМ, но това недоразумение не е дори ШИРПОТРЕБА..такава е сузуки витара която с леко оборудване струва 24,600 - пак по малко от "скандално евтиния" дъстер
а дачията спада в трета категория - СЛУЖЕБНИ

там е в компанията на еврошевролетите, тикото и ловешкия грейт уол
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 7  Отрицателни: 9

от: киро кирливият ( преди 1 месец )

тука в Англия са доста срещани...карат ги всякви хора като възраст ...не съм карал дачия ама явно щом се купува има защо...пък джеръми да си кара квото си иска,нали е милионер..
Отговори
 
+16
 

Положителни: 17  Отрицателни: 1

от: До долния ( преди 1 месец )

Покажи Коментара
бе друго си е да се увреждаш системно с некое ново рено, до степен егото ти да порасне до Аз - непременно с главна буква! )))
Отговори
 
 -8
 

Положителни: 1  Отрицателни: 9

от: Аз ( преди 1 месец )

Прави ми впечатление че който най-няма пари най високо мнение има за себе си. Все някой му е виновен я държавата я съседа я някой друг. Дачията не му е на нивото, премиума е за него
Отговори
 
+25
 

Положителни: 26  Отрицателни: 1

от: Аз ( преди 1 месец )

Чета ви коментарите, тя работата тук (като навсякъде де) е "царвули няма гайда иска".Две трети от пишещите съм сигурен че са разни шушляци с по 800 лв заплатки дето карат изнасилени упърдяни 20 годишни кошници, обаче им е под нивото нова Дачия да карали. Какво ви е нивото бе играчи? Който наистина има пари разбира се че няма да кара дачия - тя не е направена за него. Само че тези хора БМВ то на четвъртата година го връщат и взимат новото, масово пишещите тук нова кола само на снимка сте виждали.
Отговори
 
+26
 

Положителни: 29  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 1 месец )

В България е изгодно да караш стара кола, в Европа - не. Данъци, застраховки еко такси и пр. Затова там се купува Дачия дъстър, а гледат да се отърват от БМВ Х5 от 2006 г. Тук няма проблем, стара кола под 100 к.с. -30 лв. данък. Нова - 500 лв.данък + изнудвачите от гаранционното обслужване, застрахователите, лизинговата компания и др. Тук купуваш една Хонда CRV или Нисан Кашкай за 10х. лв, автоматик с екстрите и пееш
Отговори
 
+22
 

Положителни: 22  Отрицателни: 0

от: :))) ( преди 1 месец )

Хора, това е ефтина марка и при това откровена. Никой не се залъгва, че купува нещо повече. Нормалните хора винаги биха предпочели нов автомобил в гарнация, който да си свърши работата и после да бъде сменен, само ние тук правим планове за 20 години напред :))) И да, има Витара за горе-долу същия бюджет и уви е със същите дрънкащи ламарини и компромиси (таргет). Искаш ли лукс и престиж -- бръкни се двойно и тройно и готово. Или вземи техническо образование и ремонтирай хахаха
Отговори
 
+13
 

Положителни: 18  Отрицателни: 5

от: Хората са го казали! ( преди 1 месец )

Не съм достатъчно богат за да купувам евтиний!
Отговори
 
+3
 

Положителни: 12  Отрицателни: 9

от: До JDM_Mercedes ( преди 1 месец )

Под статии за такива ширпотреби пишат точно тези, за които е важно да стигнат от точка А до точка Б, ако ще и в ръчна количка!

Ако пък Кларксън се беше качил в рено трагедията щеше да е още по-голяма ...
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 7  Отрицателни: 11

от: CPAMOTA ( преди 1 месец )

Странно защо Мерцедес избират двигател на тази марка за свое возило. Но явно румънците се справят някак си. Заводът на Дачия е огромен, а в България произвеждаме... НИЩО! Но пък критици на килограм! И аз карам стар автомобил. Всички нови са хубави първите 30000 км., позле наливане на пари в сервизите!
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 11  Отрицателни: 13

от: хххххх ( преди 1 месец )

за тази цена може да се вземе нова витара

а това вече е кола

тоя бойлер реално не струва повече от 10 бона
Отговори
 
+4
 

Положителни: 10  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 1 месец )

тоа па нищо не разбира от коли

ми тва е кола за 15.000 и не е направена да се харесва ,а да те превозва някак

оп.... грешка не били 15 , а 25.000

е, прав е дъртия
Отговори
 
+10
 

Положителни: 11  Отрицателни: 1

от: Рамбо ( преди 1 месец )

Трябва да си ПСИХИЧНОБОЛЕН, за да си купиш дачия и да я ползваш като личен автомобил! Преди месец ми се наложи да карам дачия сандеро модел 2017- ТРАГЕДИЯ. Нулево пътно поведение, като всяко изпреварване беше съпроводено с изцеждане на двигателя във високи обороти(90к.с. дизел), в интериора само седалките не бяха от пластмаса, а мултимедията беше като изкарана от 2005та. НИКОГА не бих возил семейството си в такъв гробник.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 18  Отрицателни: 18

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Покажи Коментара
Дачия се купува за служебна.
Рено се купува от иди/оти.
Мерцедес от ман/гали и поп-фолк изпълнители.
Бмв от назобени батки.
Аудита се купуват от всички.
Отговори
 
 -20
 

Положителни: 6  Отрицателни: 26

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Не е казано че само Дачия можеш да си вземеш. Качи се на нова кола и после на 20 годишен мерцедес и ще видиш че евтините коли не са това което бяха. Имам двама приятели с Ц-класи 203 и един с 204 и да ти кажа моята Октавия 3 не им отстъпва по нищо освен че няма кожена салон и проблеми през един месец
Отговори
 
+19
 

Положителни: 20  Отрицателни: 1

от: Е ( преди 1 месец )

Покажи Коментара
Ами всеки си има предпочитания.
За мен лично да караш такава кола е унижение.
употребяваната кола от висок клас винаги е по добра от колата нисък клас.
А тези Дачии специално са ужасни във всяко едно отношение. Аз такава кола не мога да карам.

Просто само като седнеш във БМВ или Мерцедес веднага разбираш че разликата е космическа. Дори и 20 годишните немски премиуми са в пъти по добри от нова Дачия.
Отговори
 
 -16
 

Положителни: 10  Отрицателни: 26

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Радваме как европеец със заплата от 2-3 хил евро е ок да кара Дачия но българин със заплата 450 евро, хайде да кажем софиянец със 800, се чувства унижен от идеята дори да кара Дачия.
Отговори
 
+46
 

Положителни: 47  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Да на 250+хил км и 8-10 години. На което тепърва ще има да му наливаш пари.
За 35к по-добре си вземи или нова лека кола а не СУВ. Или на около 5 години от дилъра да вземеш нещо по-така върнато от лизинг
Отговори
 
+13
 

Положителни: 13  Отрицателни: 0

Страница: 12
Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising