IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Разследване срещу Fiat заради смъртта на Маркионе

Финансовите власти ще проверят дали компанията не е скрила от инвеститорите истината за здравето на шефа си

Разследване срещу Fiat заради смъртта на Маркионе

Италианските финансови власти ще разследват дали ръководството на FCA Fiat Chrysler не е скрило нарочно от инвеститорите си здравословното състояние на изпълнителния директор Серджо Маркионе, който почина на 25 юли. Информацията е на Bloomberg.

Разследване срещу Fiat заради смъртта на Маркионе
Последната публична изява на Маркионе - при връчването на няколко машини Jeep на службата на "карабиниерите" в Италия в края на юни

Законът за публичните дружества изисква акционерите да се уведомяват своевременно за всякакви развития, които могат да се отразят на цената на акциите. Книжата на FCA се сринаха с 12% на миланската борса след изненадващото съобщение, че Маркионе отстъпва поста си на Майк Манли.

Все още не е ясна точната причина за смъртта на Маркионе, нито пък се знае доколко информирани са били колегите му в компанията за състоянието му. Според водещите агенции Маркионе дълго време е изпитвал болки в рамото и ги е лекувал с инжекции кортизол, преди накрая да бъде диагностициран със саркома - много агресивен рак на съединителните тъкани. Предполага се, че той е починал от усложнения след операцията за отстраняване на раковото образувание - и по-точно от мозъчна емболия.

В последните дни обаче други източници съобщиха, че става дума за рак на белия дроб, и че Маркионе е получил два сърдечни удара след хирургията. От болницата в Цюрих, където се спомина той, потвърдиха, че покойният директор се е лекувал от "сериозно заболяване" от около година, но не дадоха повече детайли. Маркионе бе запален пушач, преди внезапно да откаже цигарите през миналата година.

Разследване срещу Fiat заради смъртта на Маркионе
Новият шеф на FCA Майк Манли досега ръководеше с добър успех поделенията Jeep и Ram. Сега обаче концернът трябва да докаже, че първоначално му е предложил позицията само временно. Иначе ще излезе, че е подвел инвеститорите си - глобите могат да бъдат колосални

От Fiat твърдят, че са смятали операцията за относително лека и са очаквали Маркионе да се върне на поста си след известно възстановяване. За истинското му състояние не знаел дори Джон Елкан, шефът на семейния холдинг, който управлява компанията.

Сега обаче доста от инвеститорите на концерна са се обърнали и към италианските, и към американските надзорни органи, за да се уверят, че компанията не е нарушила закона и не е укрила важна информация. Става въпрос за много точни факти, които може никога да не научим, ако не се проведе разследване, казва пред Bloomberg Джордж Шулц, който представлява инвестиции в FCA на стойност около 100 млн. долара.
 

Тагове: fca
0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 5 години )
    Доста бързо смениха Маркионе. Явно отдавна са го подготвяли. Ако наистина са чакали след лека операция да се върне на власт, за чий го детронираха приживе? Няма ли си заместници? Цялата работа е много съмнителна и нищо чудно, много добре подготвяна месеци и години. Ама разследващите ще кажат. Иначе Фиат тълмо си бяха стъпили на краката, а и след няколко месеца печелят шампионата във Ф1.
  • #3
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Експерт ( преди 5 години )
    Тия макаронаджии са пътници трябва да се помолят някой да ги купи.ПСА Пежо-Ситроен имат интерес и Хюндай най вероятно наистина ще отстранят талаша като Фиат и другите непродаваеми марки и ще вземат Джиип.
  • #2
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Нищо де, нали сам се позна. ;)
  • #1
    3 rate up comment 16 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    Да ги взимат Пежо-Ситроен да разкарат Фят и другите непечеливши *** като Алфа Крайслер и Манети Марелли и да си оставят само печелившите Джиип с които и да стъпят на американският пазар и да вземат най-доброто 4x4.Другите там да ги купуват пакистанци китайци конгуанци или който друг иска.