Вход   Регистрация

10 двигателя, които са почти безсмъртни

10 двигателя, които са почти безсмъртни
 

Класацията е според отзивите на собственици на автомобили

Двигател, който никога не се чупи, е по-скоро утопия, отколкото реалност в днешните времена. Все пак на планетата са останали агрегати, които могат да изкарат стотици хиляди километри без сериозни повреди. Ето 10 такива мотора, които попадат в списъка заради високите отзиви, получени от собствениците на автомобили. При това става дума за масови модели, като отсъстват огромните мотори, в които американците са влюбени.

Toyota 2AZ-FE

10 двигателя, които са почти безсмъртни

Редовият мотор с 4 цилиндъра и обем 2,4 литра е добре познат от седана Camry, където се поставя на всички поколение до XV40, както и от кросоувърите RAV4 (модификации XA20 и XA30). Има го и на други модели на Toyota по света, тъй като е успял да се докаже като надежден и способен да измине без проблеми стотици хиляди километри.

Проблемите при него са малко, като основният от тях е системата за изменение на фазите на газоразпределение. Тя обаче не е скъпа и се сменя лесно.

Toyota 1ZR-FE

10 двигателя, които са почти безсмъртни

С „добро здраве” може да се похвали и 1,6-литровият мотор, поставян на Toyota Auris и Corolla (E120 и E140). Бензиновият двигател с 4 цилиндъра спокойно изкарва 300 000 и повече километра. При него също има проблем с газоразпределителния механизъм, който обикновено трябва да бъде ремонтиран на 200 000 км.

Понякога се среща и теч от помпата, като цяло обаче моторът е доста надежден, стига маслото му да се сменя навреме.

Toyota 1KD-FTV/2KD-FTV


10 двигателя, които са почти безсмъртни

Обикновено в такива класации попадат отличаващите се с голям ресурс и податливи на тунинг мотори JZ на японската марка, но в случая авторите на класацията са предпочели дизеловия двигател с 4 цилиндъра на Toyota. Той е с обем 2,5 и 3,0 литра с впръскване Common Rail и турбокомпресор с променлива геометрия. Агрегатът се появи преди 20-ина години и се поставя на моделите Hilux/Hilux Surf, Land Cruiser Prado и Fortuner.

Според експерти, този дизел се отличава с голяма издържливост на натоварвания, като е напълно във възможностите му да измине повече от половин милион километра.

Honda K20/K24

10 двигателя, които са почти безсмъртни

Четирицилиндровите мотори с обем 2,0 л (K20) и 2,4 л (K24) се появиха в началото на века, като претърпяха няколко технически ъпгрейда. За последно те бяха снабдени с фирмената система на Honda – VTEC. Двигателите спокойно изкарват над 300 000 км, като най-големият им проблем е износването на изпускателният разпределителен вал.

Специалисти твърдят, че проблемът е породен от човешкия фактор. Той се е появил след използването на неподходящи масла - например, 5W40 или 5W50, въпреки че оптималното за мотора е  0W20.  Ако стопанинът поддържа правилно този агрегат, той ще му служи дълги години.

Opel 20NE

10 двигателя, които са почти безсмъртни

За огромно съжаление, марката Opel вече няма да прави собствени двигатели (поне засега) и затова започва да губи актуалност. А някои от моторите – като 4-цилиндровият 2,0-литров 20NE с 8 клапана е сред най-сполучливите в историята.

Тези агрегати се появиха в края на 80-те години на миналия век, като голямото им предимство е простата конструкция. Някои от тях без проблеми изкараха над половин милион километра, като преди това се разпада автомобилът, на който са поставени.

BMW серия M

10 двигателя, които са почти безсмъртни

Редовите 6-цилиндрови мотори BMW серия M започват от 1968 г. с M30 и дълги години са едни от най-надеждните, предлагани от марката. Съществуват модификации с различен обем и мощност, тъй като често са обновяваните. Сред „отличниците" са легендарният M50 от първата половина на 90-те години, неговият приемник M52, както и M54, който е с алуминиев блок на цилиндрите.

Тези двигатели не могат да бъдат определени като напълно безпроблемни, но като здравина са напълно равностойни на наследниците си от серия N. Известен е случаят, в който BMW 523i с 2,5-литров M52TU изминава над 800 000 км без повреда по мотора.

Mitsubishi 4G63


10 двигателя, които са почти безсмъртни

Този японец има обем 2,0 литра и 4 цилиндъра, като се слави с простата си конструкция. Някои го наричат „милионер”, но това е доста преувеличено. В същото време доста точно определя потенциала на агрегата.

Счита се, че нормалният пробег при правилна експлоатация и най-вече качествено масло при този двигател е 300 000 км. Моторът се поставя на много модели на Mitsubishi, а също така ни на по-старит Hyundai, Kia и няколко китайски автомобила. На върха на гамата е версията с турбокомпресор 4G63T, която се поставя на легендарния Mitsubishi Lancer Evolution.

Renault


10 двигателя, които са почти безсмъртни

Мнозина смятат, че французите не правят надеждни автомобили, но това съвсем не е така. Инженерите от страната на модата и парфюмите често използват нестандартни решения, които водят до създаването на впечатляващи мотори. Към тях се отнася серията Renault F, която се появи през 1982 г. Някои от тези агрегати се поставят и на други марки – като Volvo, например.
Те също не са напълно безпроблемни, но спокойно могат да изкарат до 300 000 км, без да се налага ремонт. А това си е един доста впечатляващ резултат.

Реклама  


Купи Bmw

Виж всички обяви

Коментари ( 21 )

Напиши коментар Влез

от: cool ( преди 3 седмици )

Карам с Amsoil 5w30 signature series.
Чувал съм и добри отзиви в щатите за Castrol EDGE 0W-30 но не съм го тествал понеже има много ментаци тук.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Аз имам същия К24 и с 5w30 не се харесва много - ти какво и коя марка ползваш?
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: cool ( преди 3 седмици )

Карам Акорд с двигателя от класацията К24 от 3 години. Няма грешка както и се очакваше от него. Харесва ми, мотора си има характер развърта се бързо и има здрава захапка. Откъм подръжка забелязах че е чувствителен към марката масло при един и същ вискозитет. Не хареса някои марки и имаше лек разход на масло - 200гр на 10 000км. Помислих че е нормално, но след като го смених с друго масло спря да харчи.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Минчо ( преди 4 седмици )

Говорете за автомобили над 3 литра. Рено елспрес 1.1 с вериха на 500 хил. , нищоо по двигателя не е сменяно. Део 900кубика.. така може още 50, да изброим. Дайде истински силни и надеждни двигатели!
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 0  Отрицателни: 3

от: Ivan Gergov ( преди 4 седмици )

Пропуснаха isuzu 4ee1, 4ce1
Отговори
 
+2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 1

от: none ( преди 4 седмици )

Съгласен съм с вас за 1.6 dci мотора. Много добър двигател е и определено е по-добър от 1.5 dci (имам голям опит и с двата). Имам познат който навъртя на Кашкай с 1.6 dci мотор 450К км. и се кълне че даже и дюзи не е сменял (не съм ходил с него до сервиза ;))). 2.0 dci.моторите също са здрави но си харчат нафта: 10/100 в София за X-Trail (при много спокойно каране) например срещу 8/100 за Kadjar (при неспокойно каране ;)).
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: TDI с червено Т ( преди 4 седмици )

направете антикласация да видим кой ще пребори помпа-дюзата за върха..

пасат за 6000 за една година глътна 3500лв за 2 ремонта по двг
Отговори
 
+19
 

Положителни: 20  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 4 седмици )

карам жив пример - ярис 2007 с моторче 1.4 д4д. купено от Германия на 220.000 в момента е на 360.000 двигателчето работи като часовник
Отговори
 
+10
 

Положителни: 11  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 4 седмици )

Някой доста свободни съчинения по темата си е правил!
Изброените японци безпроблемно при правилна поддръжка правят над половин милион километра.
Какви 300 хил. какви 5 лв. До 300 хил се разработват...
А за немските какво да ви кажа. Пълни дръвчета са. при тях 200 хил са пределните км. преди започването на големите ремонти и то не само на двигателите, а на каквото се сетите.
На тези км обикновено давате пари за ремонти, колкото ви струва колата а понякога и повече.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 10  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 4 седмици )

none,
те новите двигатели ТСЕ на рендетата са нисански и заради това са добри.
Все пак не може да се отрече на франсетата, че 1,5 дци е доста добър двигател. Японците обаче направиха още по-добър и той е 1,6 дци и бие по всички показатели най-доброто от ренде, а именно 1,5 дци. Иначе Рено имаха добри коли и двигатели преди доста години. Рено 19, Рено 5, Алпина, Сафран и т.н.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 7  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 4 седмици )

Е ти па Авенсис, карай Пасат и ще платиш още един за ремонти. :)
Отговори
 
+9
 

Положителни: 11  Отрицателни: 2

от: Тойота Авенсис ( преди 4 седмици )

От 2003 до 2017 карах Тойота Авенсис 1.8 с двигател VVT-i 1ZZ-FE. Дълги пътувания, до Западна Европа и обратно плюс градско. Навъртях почти 340 000 км и никакъв проблем. Редовна поддръжка, смяна на масла и консумативи и разумно каране. Сега карам новата (последната) версия - млко по-мощна, но по-икономична.
2 месеца ми се наложи да карам Опел Инсигния - пълно дърво. Никога повече.
Отговори
 
+16
 

Положителни: 19  Отрицателни: 3

от: Абе ( преди 4 седмици )

Покажи Коментара
Хвали - Японско.
Карай - Немско!
Отговори
 
 -21
 

Положителни: 6  Отрицателни: 27

от: Анонимен ( преди 4 седмици )

GM/Opel имаха и добри двигатели, но както се майтапят феновете им "Екотека уби човека". Иначе кой каквото иска да говори, двигателите на Рено са много добри, за това всеки се произвежда поне 20 години преди да го сменят, на тях проблемите са им в електрообзаждането и нестандартните конструкции, но тази зараза плъзна и по другите марки.
Отговори
 
+19
 

Положителни: 21  Отрицателни: 2

от: Добре че ... ( преди 4 седмици )

Покажи Коментара
беше чичо Ферди Порше да им направи моторите на рено, още през 1947-1950г, решения които се ползват и до днес! Разбира се касае се за ширпотреба малолитражки , не истинските
боксери за Порше 911. Нонето и факта да четат историята ако не вярват!
Отговори
 
 -15
 

Положителни: 3  Отрицателни: 18

от: none ( преди 4 седмици )

Славата на Хюндай и Киа че са здрави автомобили започна именно заради Митсубиши двигателите които използваха, а в последствие си внушиха че и те могат да правят такива. Бензиновите двигатели на Митсубиши са легендарни. Жалко че нямат нови разработки. Новите ТСЕ мотори на Рено също ще се окажат доста добри противно на всеобщото мнение за турбомоторите.
Отговори
 
+20
 

Положителни: 24  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 4 седмици )

Стига с тая японска скука, пишете немчетата как да се ремонтират с по-малко пари.
Отговори
 
+12
 

Положителни: 26  Отрицателни: 14

от: Фолк с японски ваген ( преди 4 седмици )

Личи си кой е №1.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 17  Отрицателни: 14

от: Анонимен ( преди 4 седмици )

Със пенсионерско каране и редовна смяна на маслото и филтрите, почти всеки двигател може да изкара 300-500 хил. км без ремонт.

Обикновено повредите са по периферията а не по самия двигател.
Отговори
 
+33
 

Положителни: 46  Отрицателни: 13

от: факт ( преди 4 седмици )

Бензиновите агрегати на Хонда и Тойота са безсмъртни,като същевременно носят и на газ!
Отговори
 
+16
 

Положителни: 28  Отрицателни: 12

от: Анонимен ( преди 4 седмици )

Покажи Коментара
Опел, да бе! Няма по-смотани трошки, с изкл. на Фиат.
Отговори
 
 -19
 

Положителни: 8  Отрицателни: 27


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising