IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Lexus: Електромобилите още са далеч от истината

Според Йошихиро Сава, колите на ток не са готови за масовите пазари

Шефът на Lexus: Електромобилите още са далеч от истината

Електрическите автомобили все още не са готови за масовите пазари, а тяхното влияние върху околната среда не е изучено напълно. Това обяви президентът на японската компания Lexus – Йошихиро Сава, през Autocar.

Шефът на Lexus: Електромобилите още са далеч от истината

Босът на производителя за премиум-автомобили допълни, че в Lexus усилено се работи върху развитието на всички видове силови агретаjи, включително и електрически мотори и батерии. Компанията обаче няма да пусне модел на ток, докато окончателно не станат ясни предимствата за клиентите на този тип автомобили, както и приемуществата им за екологията.

„Чистите електромобили към момента изискват прекалено много време за зареждане. В същото време процесът по производството на батерии нанася сериозни вреди на околната среща. Трябва да се отчете и бъдещата им преработка, която също не е безвредна. Това е много по-сложен процес, отколкото всички ни обясняват. Трябва да бъдем честни и открити към случващото се с електромобилите, а не да заблуждаваме хората”, обясни Сава.

Според шефа на Lexus, най-доброто решение към момента не са само електромоторите. Трябва внимателно да се прегледат всички варианти, в това число бензиновите двигатели и хибридите. Просто, в момента технологията за създаване на електромобили не е достатъчно напреднала и не може да даде категоричен отговор на въпросите, които вълнуват хората.

По тези причини в Lexus хвълят основни сили именно върху хибридните агрегати, които поволяват на автомобила достатъчно производителност, но в същото време икономистват гориво. Този вариант трябва да бъде преходен към преминаването от двигатели с вътрешно горене към електромотори.

Снимка: Lexus

Тагове: lexus
0 от 500
  • #25
    3 rate up comment 2 rate down comment
    KLASIKA ( преди 5 години )
    За всички които ми казваха ,че съм ковсервативен и ме питаха какъв ще е двигателя тогава,?.......-тепърва ще разберете ,че колите на ток и автономните коли се една пирамида която цел е да дои оглупелия *** ,и ще мине дълго време преди инициаторите на това безумие да бъдат арестувани!Дотогава озона ще се скапе от вредното производство на батерии и строенето на нови"ТЕЦ"-ве !...Както и уж екологичното гаснене на двигателя на светофар,А при стартиране на двигател се изхвърлят повече вредни газове отколкото ако работи!Всичко се прави да се дои добитъка!А на чистотата :...майната и !
  • #24
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    И се почват едни оправдания. Да, има истина в думите му, но въпреки това са си оправдания. Нито Ягуар, нито Ауди или БМВ, или Мерцедес, които са почти на пазара с техните ел. модели, не смятат, че ще продават в гигантски размери. Правят го за пресриж и за да развиват технологията и да се учат. Тойота определено са назад и вманиачаването им по хибридите може да им изиграе лоша шега. Те не само телнологии, а също изграждане на стратегически партньорства и полагане на основи за фабрики.
  • #23
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Този откри топлата вода. Аз от кога съм го казал това! Той ме цитира.
  • #22
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Вярно е, че в София никога няма да има масов велосипеден транспорт заради нагорнищата, но мотопедите със сигурност не са решението, освен ако не са електрически. Моторните са шумни и замърсяват почти колкото автомобил, защото за тях няма екоизисквания. Използват карбуратори още.
  • #21
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    "А и смятам че е крайно време българина да се научи да кара колело. "Колела се карат масово в равнинните страни. В София е бая баиресто. В провинцията доста хора се придвижват с велосипеди.по-скоро българина трябва да се сравнява с гърка, италианеца и испанеца, където масово се кара мотопед.
  • #20
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Кофти е обаче, че феновете на чистите технологии нямат пари да карат такива коли, но тука във форума са еколози.Не знам кофти ли е, смешно ли е, жалко ли е .... не мога да го определя.
  • #19
    10 rate up comment 7 rate down comment
    AAV ( преди 5 години )
    А на феновете на димящи ауспуси тук препоръчвам да модифицират колите си и да си пъхнат въпросните ауспуси директно в купетата си, за да им се наслаждават с пълни гърди... Така съвсем логично след време ще останат по-малко любители на замърсяващи технологии.
  • #18
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Лексус каручка, малелейййй, турска тойотка, малелейййй, .... жиккк, таккк
  • #17
    4 rate up comment 9 rate down comment
    shvaben ( преди 5 години )
    Не очаквайте от един традиционен производител на автомобили подкрепа за ел. автомобилите. Заради това първия масов ел. автомобил (Тесла) не е създаден и произведен от такъв традиционалист. Причините са много но най-важната са парите. Традиционните производители от дълги години набиват големи пари за ДВГ и трябва да си ги върнат. Затова пробива при ел. автомобили идва от Китай.
  • #16
    6 rate up comment 6 rate down comment
    AAV ( преди 5 години )
    Интересно като сте в колите си, откъде мислите, че дърпа въздух вентилатора на купето? Или като си отворите прозореца, какво влиза през него? Повечето коли имат някакви филтри, но те са основно за по-едри *** и прах, но не и за фини прахови частици и вредни газове. Трябва генерално да се вземат мерки да се ограничи замърсяването на въздуха, особено в градовете. Мерките всички ги знаят, но в България нехаят...